Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:04:31 GMT

مختراعان ایرانی طلای نمایشگاه ترکیه را کسب کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۰۸۳۱

مختراعان ایرانی طلای نمایشگاه ترکیه را کسب کردند

به گزارش ایرنا، محمودرضا گرجی، مرجان حاجی رحیمی و سالار بصیری،توانستند برای حفاظت از اشیای تاریخی و هوشمندسازی موزه ها اختراعی داشته باشند که پیش از این در نخستین دوره مسابقات بین المللی اختراعات سوئیس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا) مدال طلا را کسب کرده بود و حالا همان اختراع در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ترکیه نیز مدال طلا به همراه آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمودرضا گرجی که به نمایندگی از این گروه  در ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه شرکت کرده بود، در این باره توضیح داد: این نمایشگاه از آن جهت که نخستین نمایشگاه حضوری پس از شیوع کووید ۱۹ بود، اهمیت زیادی داشت و در آن ۲۶۰ مخترع از ۲۰ کشور جهان شرکت کرده بودند که ۱۰ اختراع از ایران برای شرکت در این نمایشگاه برگزیده شده بودند. از طرفی به عنوان نمایندگان ایران برای ما خیلی اهمیت داشت که برای یک اختراع موزه‌ای در ترکیه، کشوری که به صنعت گردشگری‌اش خیلی بها می‌دهد، مدال طلا به دست آوردیم.

این مخترع با تشکر از مشاورههای تخصصی مسعود تاجبخش، دستیار ویژه دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعان که به عنوان رئیس کمیته داوران، در این نمایشگاه حضور داشت، گفت: از نکات قابل توجه این نمایشگاه حضور مصطفی وارناک؛ وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه در غرفه ایران و استقبال او از اختراعات شرکت کنندگان ایرانی بود.

او با بیان اینکه این اختراع تنها اختراع مرتبط با موزه‌ها در این نمایشگاه بود، درباره ساخت آن که قرار بود به صورت آزمایشی در موزه ارامنه تهران نصب شود نیز گفت: با توجه به تحریم‌ها، تمام تجهیزات مورد نیاز در ایران یافت نمی شود و ما مجبور شدیم با صرف هزینه گزاف این تجهیزات را با واسطه از کشورهای خارجی بخریم. دستگاه در حال ساخت برای اندازه‌های مورد نیاز موزه ارامنه است و امید است تا پایان مهرماه نصب و راه اندازی شود.

ششمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین‌المللی اختراعات کشور ترکیه (ISIF ۲۰۲۱) از تاریخ ۳۰ شهریور تا ۴ مهرماه ۱۴۰۰ با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیت‌های فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین‌المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه توسط عضو دائم فدراسیون جهانی مخترعان در کشور ترکیه (ABDER)برگزار شد. همچنین برگزاری کارگاههای مالکیت فکری و تجاری سازی اختراعات توسط اساتید این حوزه را می توان از دیگر نکات مثبت این رویداد بین‌المللی برشمرد.

انتخاب و اعطای مدال و جوایز در بخش مسابقات این عرصه بین‌المللی به مخترعان با بررسی دقیق اختراعات آنها توسط کمیته داوران بین‌المللی با تخصـص‌های ویژه صـورت پذیرفت و مراسم اعطای مدال با حضور شخصیت های علمی کشور ترکیه برگزار شد.

برگزاری این عرصه بین المللی فرصتی جهت معرفی و آشنائی مخترعان ایرانی با مجامع علمی، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با اختراعات و مخترعان در سطح بین المللی و کسب اطلاعات از اختراعات و فن آوری های روز دنیا و همچنین جهت ارائۀ اختراعات ثبت شده مخترعان کشور در سطح بین المللی و نیز عرصه‌ای برای ورود به بازارهای جهانی و یافتن حمایت کننده مالی برای تولید دستاوردهای علمی بود.

برچسب‌ها موزه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه ترکیه موزه ترکیه بین المللی اختراعات فدراسیون جهانی کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم و این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند. امکان تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موسم حج با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود، گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند و حجاج ما با همان رویکردی که رهبری فرمودند، در این مراسم شرکت خواهند کرد و حج را به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • نمایش برگزیده‌ای از آثار رضا مافی در موزه هنر‌های معاصر تهران
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • کتب ترکی بیشتر معرفی شود/ به آثار نیما یوشیج و زرین کوب علاقه‌مندم
  • حضور بیش از ۲۵ کشور در نمایشگاه کتاب
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان