Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی ویروس شناسان آلمانی نشان می‌دهد که ابتلا به کووید ۱۹ حداقل مصونیت یک ساله در برابر این بیماری ایجاد می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در آستانه فصل سرما همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده و دردسرهای زیادی را برای مقام های این اتحادیه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پر شدن تخت‌های مراقبت‌های ویژه در تسالونیکی یونان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که در شهر بندری تسالونیکی در شمال یونان تخت های مراقبت های ویژه بیماران کرونایی تقریبا صد در صد اشغال شده است. این خبر را روز شنبه روزنامه یونانی کاتیمرینی گزارش داد. در مناطق اطراف مقدونیه مرکزی تنها 4 تخت آزاد است. از روز جمعه در این کلان شهر محدودیت های جدیدی به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان اعمال شده است. نهادهای بهداشتی شب گذشته از حدود 2636 مورد جدید ابتلا به کرونا برای یونان با 11میلیون نفر سکنه خبر دادند که حدود 400 مورد آن در منطقه تسالونیکی بود.

روند افزایشی مبتلایان جدید به کرونا در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان نرخ مبتلایان جدید به کرونا در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر برای هفتمین روز پیاپی افزایش پیدا کرده و به 64.4 رسید. نهادهای بهداشتی در آلمان از ابتلای 8517 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند و این در حالی است که حدود یک هفته پیش آمارهای ابتلای روزانه حدود 7211 مورد بود. 66 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

عوارض قلبی واکسیناسیون با مدرنا بیشتر از بیون تک است

نتایج یک بررسی نشان می دهد که واکسیناسیون با مدرنا نسبت به واکسن های فایزر-بیون تک می تواند منجر به موارد بیشتری از عارضه التهاب دریچه قلب شود. مقامات بهداشتی کانادا این مسئله را بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها تعیین کردند. داده های ارائه شده نشان می دهد که این عارضه قلبی بیشتر در بین جوانان و بزرگسالان زیر 30 سال و بیشتر در بین مردان مشاهده شده است.

ابتلا به کرونا مصونیت حداقل یک ساله ایجاد می‌کند

ویروس شناسان آلمانی کشف کرده‌اند که ابتلا به کرونا ایمنی طولانی تری در برابر این بیماری نسبت به آنچه قبلا تصور می شد را ایجاد می کند و مدت اثبات شده ایمنی در برابر این بیماری بعد از ابتلا حداقل یک سال است. این نتیجه در یک بیانیه انجمن ویروس شناسی آمده است. از نظر ایمونولوژیکی حتی می توان دوره ایمنی طولانی تری را برای افراد بهبود یافته از کرونا در نظر گرفت. با این حال این مسئله هنوز از طریق بررسی ها و با توجه به دوره کوتاه ظاهر شدن این ویروس ثابت نشده است.

کارشناسان معتقدند دوره‌ای که طی آن افرادی که از بیماری کووید 19 بهبود یافته‌اند باید تحت واکسیناسیون قرار گیرند به یک سال افزایش یابد. در حال حاضر بهبود یافته گان از کرونا تنها به مدت 6 ماه در برابر این بیماری ایمن محسوب می شوند.

اهدای 17 میلیون دوز واکسن از طرف آلمان به دیگر کشورها

آلمان بیش از 17 میلیون دوز واکسن کرونا به دیگر کشورها ارائه داده که از بین آن ها 10 میلیون دوز به ابتکار بین‌المللی کواکس برای اهدا به کشورهای نیازمند داده شده است. این خبر را وزارت بهداشت آلمان اعلام کرده است. حدود 7 میلیون دوز هم مستقیما به کشورهای نیازمند مانند اوکراین، نامیبیا، ویتنام، مصر و غنا ارسال شده است. صادرات مستقیم از آلمان به تایلند هم در دست بررسی است.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در این باره گفته است: ما دنیا را واکسینه می کنیم تا به دیگران و خودمان کمک کنیم. بنابراین تازه زمانی که همه در برابر این بیماری ایمن شوند این پاندمی پایان می یابد.

هشدار مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها درباره بدتر شدن اوضاع کروناشهروندان اروپایی برای ورود به انگلیس باید ویزای رسمی ارائه دهند

وی بخصوص از ارتش آلمان بابت حمایت های لجستیکی تشکر کرده و اعلام کرد: ما می توانیم اطمینان حاصل کنیم واکسن های اهدایی ما به سلامت به هر نقطه جهان می رسد.

تایید واکسن کرونای مخصوص راسوها در فنلاند

در فنلاند واکسن کرونای مخصوص راسوها تصویب شده است. نهادهای بهداشتی در این کشور چراغ سبز برای استفاده از واکسن تجربی کرونا بر روی راسوها را ارائه داده‌اند.

راسوها تنها حیواناتی هستند که تا کنون با اطمینان ثابت شده هم به کرونا مبتلا می شوند و هم می توانند انسان ها را آلوده کنند. البته تا به حال هیچ مورد ابتلا به کرونا در راسوها در فنلاند مشاهده نشده است. دانمارک که البته بزرگترین صادر کننده خز راسوها در دنیا است دستور اضطراری کشتار 15 میلیون راسو به دلیل ابتلا به کرونا را صادر کرد. دانمارک به این ترتیب خواست از انتقال کرونا از طریق این حیوان به انسان ها جلوگیری کند.

مخالفت سازمان‌های امدادی با اعطای جایزه نوبل به سازندگان واکسن بیون تک

شبکه جهانی سازمان های امدادی مخالف اعطای جایزه نوبل به تولید کنندگان واکسن بیون تک هستند. این افراد در نامه‌ای به کمیته جایزه نوبل که روز جمعه منتشر شد دستاورد پزشکی شرکت بیون تک را استثنایی دانستند اما به این مسئله انتقاد وارد کردند که این شرکت از به اشتراک گذاشتن دستورالعمل این واکسن با تولید کنندگان کشورهای در حال توسعه خودداری می کند.

کمیته جایزه نوبل هفته آینده اسامی برندگان جایزه نوبل امسال را معرفی می کند. برنده جایزه نوبل پزشکی هم در روز دوشنبه اعلام می شود. مدیران شرکت بیون تک اخیرا به عنوان برندگان احتمالی این جایزه معرفی شده‌اند.

در نامه فعالان شبکه جهانی انجمن های امدادی آمده است: جایزه نوبل برای کسانی است که بیشترین سود را برای انسانیت به ارمغان آوردند. اما شرکت بیون تک از حق انحصاری واکسن استفاده کرده و قیمت های خود را بالا می برد و حدود 90 درصد واکسن های خود را به کشورهای ثروتمند می فروشد. در این نامه آمده است: اعطای جایزه نوبل پزشکی به بنیان گذاران شرکت بیون تک در شرایط فعلی غیر مسئولانه است. این نامه همچنین توسط بازماندگان کرونا، بستگان متوفی و کادر پزشکی کشورهای در حال توسعه امضا شده است.

تفاوت‌های زیاد  نرخ واکسیناسیون در سراسر جهان

در حال حاضر بیش از 6 میلیارد دوز واکسن کرونا در سراسر جهان تزریق شده است. با این حال تفاوت های زیادی در پیشرفت کمپین های واکسیناسیون وجود دارد. در حالی که در اروپای غربی به صورت میانگین 60 درصد ساکنان واکسینه شده اند نرخ واکسیناسیون در بسیاری کشورهای آفریقایی یک رقمی است. حتی در برخی کشورها هنوز واکسن کرونا تزریق نشده است.

سازمان های غیر دولتی خواهان لغو حق انحصاری واکسن برای مقابله با این شرایط هستند اما شرکت های دارویی ذینفع این مسئله را رد می کنند. دولت فدرال آلمان هم از مخالفان این طرح است.

خودداری بازیکنان ملی پوش فوتبال انگلیس از تزریق واکسن کرونا

به گزارش روزنامه سان حداقل 5 بازیکن ملی پوش انگلیس از واکسیناسیون در برابر کرونا خودداری کرده اند. برای سه نفر از آن ها که از اعضای ثابت هستند خطر محرومیت از بازی های جام جهانی قطر وجود دارد.

جدیدترین آمار کرونا در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 4,935 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 46 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 35,577 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 2,037 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 48 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,405 نفر به کرونا مبتلا شده و 52 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال در فرانسه 7,018,367 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 116,759 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 7,841,625 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 136,789 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال 4,675,758 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 130,973 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به‌ حال 4,961,128 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 86,463 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به‌ حال 4,250,995 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 94,254 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا نفر به کرونا مبتلا شده اند برابر این بیماری ابتلا به کرونا نشان می دهد شرکت بیون تک واکسن کرونا داده اند میلیون دوز جایزه نوبل بر اساس 24 ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند