Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:21:02 GMT

چرا هرگز نباید هدفون خود را با دیگران شریک شد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۱۴۰۰

چرا هرگز نباید هدفون خود را با دیگران شریک شد؟

تقریباً هر نقطه ای از بدن از جمله داخل گوش ها می تواند جوش بزند. گوش های شما به دلایل مختلفی ممکن است جوش بزنند، مثل استفاده ی مشترک از هدفون یا پاک نکردن جرم های گوش.

به گزارش مشرق، تقریباً هر نقطه ای از بدن از جمله داخل گوش ها می تواند جوش بزند. گوش های شما به دلایل مختلفی ممکن است جوش بزنند، مثل استفاده ی مشترک از هدفون یا پاک نکردن جرم های گوش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر خوب آنکه جوش گوش را بیشتر اوقات می توان در خانه با استفاده از محصولات ضد باکتری درمان کرد. اما در مورد بعضی جوش ها ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک باشد.

علت جوش زدن گوش چیست؟

مانند همه ی انواع جوش، گوش ها هم ممکن است به خاطر مسدود شدن فولیکول های مو یا هجوم باکتری ها جوش بزنند. برخی ازعلل رایج جوش زدن گوش ها عبارتند از:

استفاده از هدفون: هدفون داخل گوش می رود و به پوست مجرای گوش فشار می آورد. این امر می تواند باعث مسدود شدن فولیکول های موی درون گوش و محبوس شدن آلودگی ها و باکتری ها شود. به دلیل گرم و مرطوب بودن محیط گوش، باکتری های جوش زا در آنجا رشد می کنند.

استفاده ی مشترک از هدفون: با استفاده ی اشتراکی از هدفون هم ممکن است در معرض انواع بیشتر و جدیدی از باکتری ها قرار گیرید، امری که می تواند باعث افزایش جوش ها شود. اگر مجبور بودید از هدفون مشترک استفاده کنید، ابتدا آن را با یک پد الکلی یا دستمال ضد باکتری تمیز کنید.

جرم زیاد گوش: جرم گوش هم می تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست داخل گوش شود. جرم انباشته شده در گوش را باید پاک کرد، در غیراینصورت می تواند منجر به جوش زدن گوش ها شود.

جوش گوش را چطور درمان کنیم

استفاده از پمادهای ضد باکتری

محصولات بدون نسخه ای همچون بنزوئیل پروکساید می توانند به از بین رفتن باکتری های روی پوست و کاهش جوش ها کمک کنند.

تمیز کردن گوش ها

اگر متوجه انباشت جرم در گوش های خود شدید، هفته ای یک یا دو بار گوش هایتان را با گوش پاک کن تمیز کنید. اما هیچ چیزی را بیش از حد داخل مجرای گوش فرو نکنید، چون این کار می تواند باعث فرو رفتن هر چه بیشتر جرم ها در داخل گوش شود. برای شستشوی گوش ها هم می توانید به پزشک مراجعه نید.

داروهای تجویزی

گاهی برای درمان جوش های بزرگ و دردناک ممکن است نیاز به استفاده از پمادهای آنتی بیوتیک تجویزی یا حتی آنتی بیوتیک های خوراکی باشد. یکی از آنتی بیوتیک هایی که متخصصان پوست ممکن است تجویز کنند افلوکساسین است.

استروئیدها

متخصص پوست همچنین ممکن است یک استروئید ضد التهاب مثل کورتیزون به درون جوش تزریق کند تا التهاب آن فروکش کند. با این کار معمولاً جوش و درد آن در عرض تقریباً یک روز برطرف می شود.

با جوش گوش با احتیاط رفتار کنید

از آنجایی که مجرای گوش به طور مستقیم به گوش حساس داخلی منتهی می شود، باید با جوش گوش هایتان با احتیاط رفتار کنید.

با جوش گوش تان خیلی با خشونت رفتار نکنید. اگر بترکد و عفونت کند ممکن است باعث عفونت خارجی و داخلی در گوش شود. بنابراین هرگز در خانه چیزی را داخل جوش فرو نکنید.

به خاطر داشته باشید که عفونت داخل گوش در برخی موارد می تواند دردناک باشد و اثر موقت یا همیشگی بر شنوایی تان داشته باشد.

اگر اندازه و درد جوش به مرور بیشتر شد، باید در اسرع وقت به یک متخصص پوست معتبر مراجعه کنید. این امر می تواند نشانه ی یک عفونت پوستی باکتریایی یا انباشت چرک باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان هدفون گوش سلامت تواند باعث استفاده ی باکتری ها داخل گوش جوش گوش گوش ها جوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند، گفت: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد، دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در دیدار با معلمان منتخب و نمونه استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

وی با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، افزود: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود معلم جبهه مقاومت شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه طبق روایت امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراه خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم، معلمی که به ما درس و پیام دهد، گفت: طبق روایتی دیگر از بزرگان «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقای علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید. اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • کسانی که اعتمادبه‌نفس آن‌ها نمایشی است، این رفتارها را دارند
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن