Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:27:05 GMT

سرانه های خدماتی در پنج منطقه زنجان صفر است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۱۵۸۹

سرانه های خدماتی در پنج منطقه زنجان صفر است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با بیان اینکه سرانه خدمات شهری در محلات نیازمند توجه ویژه همیشه مورد رصد است، گفت: این سرانه‌ها توسط مجموعه اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی به روز شده است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان هشت محله نیازمند توجه ویژه دارد، اظهار کرد: مناطق اسلام آباد، نجف آباد (بی‌سیم)، سایان، خان دره، شهداء، فاطمیه، کوی فلسطین، گوجیک آباد در زنجان و حسین آباد و شریف آباد در شهرستان ابهر و کوی شریعتی هم جزو محلات نیازمند توجه ویژه در شهرستان قیدار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه در تمام محلات نیازمند توجه ویژه، کمبود سرانه خدماتی داریم، گفت: سرانه خدماتی به روز و تهیه شده است.

عباسی ادامه داد: در ستاد بازآفرینی شهری در بازه‌های زمانی مختلف جلساتی تشکیل می‌شود و راه و شهرسازی به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهری پیگیر احداث خدمات زیر بنایی و روبنایی از دستگاه‌های متولی مربوطه است.

وی ابراز داشت: متاسفانه در پنج محله نیازمند توجه ویژه سرانه‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و فضای سبز صفر است و در این میان از متولیان امر برای این مناطق درخواست داریم برای این محلات پروژه تعریف کرده و اعتبار تخصیص بدهند.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه مشوق‌هایی برای ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده ارائه می‌شود، بیان داشت: صدور پروانه، نظام مهندسی و تسهیلات از مشوق‌هایی هستند که متقاضیان می‌توانند در مناطق بافت فرسوده اقدام به ساخت و ساز کنند.

عباسی افزود: طی سال گذشته ۶۳۴ واحد به شبکه بانکی معرفی شد که سقف تسهیلات ۸۰ میلیون تومان با کارمزد ۹ درصد است و طی سالجاری هم تاکنون ۲۲۰ واحد به بانک معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در محل‌های هدف پروژه‌های محرک توسعه تعریف خواهد شد و این مهم باعث ایجاد انگیزه در محل ایجاد شده و ارزش افزوده برای ساخت و ساز ایجاد می‌کند.

رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده و محلات نیازمند توجه ویژه بسیار مهم است، گفت: پرداخت وام‌های کم‌بهره تحرک نوسازی این مناطق را تسریع می‌کند.

کد خبر 5318180

منبع: مهر

کلیدواژه: علی عباسی بافت فرسوده سرانه فضای سبز اربعین 1400 ویروس کرونا اربعین حسینی بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا مرز مهران کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا عکس استانها کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممکن است فاجعه بم تکرار شود !

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محمد آئینی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شوراها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی‌که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به رسمیت شناخته شده و به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.


آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی، بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقیمانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحدهای مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

کد خبر 847896 منبع: تسنیم برچسب‌ها بافت‌ فرسوده خبر مهم

دیگر خبرها

  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !