Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان نیروهای مقاومت در برابر اشغالگر هفت تن هستند که راحتی را از رژیم صهیونیستی سلب کرده‌ و به چالشی بزرگ بر نهاد امنیتی این رژیم بدل شده و زندگی صدها هزار شهرک نشین را تحت الشعاع قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، الیئور لیفی، خاورشناس صهیونیست متخصص در امور فلسطین در گزارشی که در وبسایت YNET وابسته به روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شد به زندگی نامه هفت نیروی مقاومت فلسطین پرداخت که در معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱ آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این خاورشناس که قطعا بر منابع عالی در نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی استناد می‌کند، این هفت تن در طول سال‌ها به چالشی بزرگ برای این نهاد بدل شده و زندگی صدها هزار صهیونیست را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

لیفی در این یادداشت می‌نویسد، این هفت نیروی مقاومت که قرار بود زندگیشان در زندان‌های رژیم صهیونیستی پایان یابد عملا عاملان اصلی "تروریسم" علیه رژیم صهیونیستی هستند. آنها طی ۱۰ سال به سر نیزه‌ای برای حماس و بازوی نظامی آن بدل شده‌اند.

او به نقل از ژنرال دکتر مایکل میلشتاین رئیس بخش پژوهش‌های فلسطینی مرکز موشه دایان دانشگاه تل‌آویو که در زمان امضای قرارداد آزادی این هفت اسیر عضو بخش تحقیقات نظامی ارتش اشغالگر (امان) بود، گفت که "قرارداد شالیت  به بهبود توانایی تصمیم گیری حماس و تحکیم رابطه بین شاخه‌های نظامی و استراتژیک و سیاسی آن کمک کرد. ورود یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه به عرصه نیز جهشی کیفی برای این جنبش ایجاد و به بهبود توانایی‌های نظامی و تقویت جایگاه آن در فلسطین کمک کرد.

این خاورشناس صهیونیست می‌گوید، خطرناک‌ترین فرد از میان این هفت تن سنوار است زیرا او که رهبری کاریزماتیک است و قدرت مانور میان تلاش‌های سیاسی برای دستیابی به حل و فصل و برقراری آتش‌بس از سویی و تشدید تدریجی با هدف تضعیف رژیم صهیونیستی را از سوی دیگر دارد و پشت راهپیمایی‌های بازگشت قرار داشت، به شخصیتی قوی در نوار غزه تبدیل شد و توانست تصویر ژئو-سیاسی میان غزه و رژیم صهیونیستی را تغییر دهد.

او به نقل از منابعی که مشخص کرده، گفت، سنوار همان کسی است که غزه را به بهترین وضعیت اقتصادی در طول ۱۰ سال اخیر رساند و از امتیازدهی در برابر تسهیلاتی که رژیم صهیونیستی برای کاهش محاصره قدس و شروع عملیات شمشیر قدس تردید نکرد و ترسی به خود راه نداد. او همانند سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان جامعه رژیم صهیونیستی و نقاط ضعف آن را می‌شناسد.

فرد دوم در میان این هفت توفیق ابونعیم است که پس از گذشت چهار سال از آزادی خود فرماندهی سرویس‌های امنیتی حماس را برعهده گرفت و توانست این سرویس‌ها را پیشرفته و امکانات آن را تقویت کند و همین امر به سرویس‌های امنیتی کمک کرد تلاش‌ها برای کودتا علیه حماس را خنثی و عاملان آن را تحت تعقیب قرار دهند.

به گفته لیفی، شخصیت سوم روحی مشتهی است که از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در نوار غزه و خارج از آن بوده و از شاهین‌های حماس است. او بنیانگذار سرویس امنیت داخلی حماس در دهه ۹۰ و عضو هیئت حماس برای مذاکره با رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق حل و فصل است.

زاهر جبارین چهارمین چهره از این هفت تن است زیرا مسیر او از زمان آزادی تا رسیدن به سمت فعلی خود به عنوان معاون رهبر حماس در کرانه باختری طولانی است. او یکی از بنیانگذاران شاخه نظامی حماس در کرانه باختری است. او در دوره دانشجویی خود در دانشگاه النجاح در نابلس دانشجویانی را جذب شاخه نظامی حماس کرد که بارزترین آنها یحیی عیاش است که در تهیه بمب‌های مورد استفاده عاملان شهادت طلبان مهارت بالایی دارد.

به گفته لیفی، جبارین در حال حاضر مسؤولیت مدیریت پرونده مالی حماس را برعهده دارد، معاون رهبر حماس در کرانه باختری است، از ایده انجام مجدد عملیات استشهادی حمایت می‌کند و از حامیان تقویت روابط با ایران است.

عبرالرحمان غنیمات پنجمین نام در لیست لیفی پیرامون شخصیت‌های برتر مقاومت فلسطین است. او در حال حاضر مدیریت گروه‌های وابسته به حماس در روستای تسوریف نزدیکی شهر الخلیل را برعهده دارد و عضو گروهک اجرای چندین عملیات از جمله عملیات ربودن و کشتن سرباز شارون ادری بود که در یاد و خاطره اسرائیلی‌ها نقش بسته‌اند.

اما نام ششم جهاد یغمور است که در عملیات ربودن سرباز ناحشون واکسمن در سال ۱۹۹۴ در قدس شرکت داشت. او در حال حاضر نماینده حماس در ترکیه است و قدرت برقراری روابط با رهبری سیاسی و امنیتی را دارد.

نام هفتم در این لیست موسی دودین است که کارش را به عنوان دانشجو در دانشکده اسلامی در دانشگاه النجاح در نابلس شروع کرد و به مرور زمان عضو هیئتی شد که حماس برای مذاکره با رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق پیرامون تبادل اسرا تشکیل داد. او از نزدیکان صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس است.

نکته عجیب در این لیست خاورشناس صهیونیستی نبود نام محمد ضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس است که رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرد او را ترور کند و هر بار جان سالم به در برد و همچنان فرد شماره یک در لیست افراد تحت تعقیب سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گروه های مقاومت فلسطینی رژیم صهیونیستی هفت تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است

نایب‌رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» گفت طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» معاون رهبر حماس در نوار غزه در گفتگو با شبکه الاقصی گفت: «طوفان الاقصی ضربه‌ای پیشدستانه به دشمن قبل از حمله به غزه بود و راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.»

الحیه افزود: «آزادی اسرا از زندان‌های دشمن یکی از اهداف نبرد طوفان الاقصی بود. طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید. مقاومت در این نبرد آرمان فلسطین را در سراسر جهان زنده کرد.»

نایب رئیس جنبش حماس تصریح کرد: «مقاومت کذب ادعاهای دشمن و ارتش شکست خورده آن را برملا کرد. ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی نبرد طوفان الاقصی محقق شد.»

خلیل الحیه ادامه داد: «حقیقت ارتش جنایتکار صهیونیستی در این نبرد آشکار شد. طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برد.»

وی خاطرنشان کرد: « ما به دنبال پایان جنگ هستیم اما رژیم اشغالگر نمی‌خواهد. نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند تا به زندان نیفتد. نتانیاهو از ترس آینده سیاسی‌اش به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.»

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه در ادامه عنوان کرد: «هدف ما در هفتم اکتبر عملیاتی محدود بود، اینکه تعدادی نظامی را اسیر بگیریم تا آن‌ها را با اسرای خود مبادله کنیم اما لشکر غزه ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل فروپاشید.»

وی اضافه کرد: «دشمن صهیونیستی پس از نبرد طوفان الاقصی دچار شوک، بی‌اعتمادی و فروپاشی سیستم امنیتی شد، برای همین آمریکا سریعا برای نجات این رژیم شکست خورده وارد عمل شد و دشمن اشغالگر پس از فروپاشی اسطوره‌ای که در طول سالیان بنا نهاده بود، می‌خواست آبروی خود را بازگرداند. رژیم اشغالگر قصد انتقام گیری، کوچاندن فلسطینیان و بمباران‌های کورکورانه و کشتار را داشت، چرا که از نظر اطلاعاتی کاملا کور شده بود و چیزی از مقاومت در غزه نمی‌دانست، بنابراین در پیش‌بینی طوفان الاقصی ناکام ماند.»

الحیه گفت: دشمن اهداف بزرگی را برای خود تعیین کرد، همچون نابودی حماس و بازگرداندن اسرای خود، اما آنچه طی ۶ ماه گذشته انجام داده، نابودی ۶۰ درصد از غزه بوده است و خود نیز اعتراف کرد که تنها ۱۵ درصد از توانمندی مقاومت در غزه را از بین بردند. دشمن از هر منطقه‌ای در غزه که خارج می‌شود و دوباره به آن بازمی‌گردد مجددا با شیرمردان قسام مواجه می‌شود. دشمن صهیونیستی نتوانسته جاسوسی برای خود در غزه پیدا کند و خانواده‌های فلسطینی در غزه بسیار بهتر از چیزی بودند که فکرش را می‌کردیم و ما همیشه به آن‌ها حسن ظن داشتیم و آن‌ها طرح دشمن برای ایجاد ارتباط با خانواده‌ها و عشایر را ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: «ما می‌خواهیم جنگ همین الان متوقف شود و انعطاف لازم را از خود نشان دادیم اما دشمن صهیونیستی مخالفت می‌کند و باز تاکید می‌کنیم بدون توقف کامل جنگ توافقی در کار نخواهد بود. نتانیاهو از اتفاقات بعد از جنگ همچون تعقیب قضایی و سیاسی هراسان است برای همین به دنبال راه انداختن جنگی منطقه‌ای است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود
  • طوفان الاقصی اعتماد رژیم اشغالگر به ارتش و سیستم امنیتی و نظامی خود را از بین برده است
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی