Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز شنبه در چهارمین نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی شرق استان تهران که با حضور مسئولان استانی و شهرستان های دماوند، فیروزکوه و پردیس به میزبانی شهرستان دماوند در اردوگاه سیدالشهدا(ع) شهر آبعلی برگزار شد، بر اهمیت برگزاری اینگونه نشست ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جلسات با هدف ارتباط نزدیکتر بین شهرستان های اقماری استان تهران با یکدیگر، تعامل شوراهای فرهنگی و مسئولان برای هم افزایی، افزایش کارایی شورای فرهنگی شهرستان ها و در جریان قرار گرفتن مسائل فرهنگی شهرستان ها و همچنین همفکری در جهت پیش برد اهداف برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نشست های منطقه ای و گفتمان به طور طبیعی به ارتقا سطح فرهنگ عمومی آن مناطق کمک می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه های موفقی که برخی شهرستان ها در حوزه فرهنگی داشته اند، راه برای دیگران نیز هموار می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تاکید براینکه بیان فرصت ها و تهدید های پیش رو می تواند زمینه ایجاد انگیزه و اراده برای تحقق اهداف فرهنگی را ارتقا ببخشد، گفت: حوزه فعالیت مسئولان شرق استان تهران دارای جاذبه گردشگری است و با وجود اینکه این موضوع فرصت های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را خلق می‌کند، تهدیدهایی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: اصولا هر فرصتی تهدیدی به همراه دارد و به هر اندازه که فرصت مهم تر باشد تهدید جدی تر است؛ انقلاب اسلامی فرصت های بزرگی را برای ایران اسلامی آفرید که در کنار فرصت های پیش آمده، تهدید ها هم وجود دارد که اگر فرصت جدی باشد، تهدیدها هم جدی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: سرمایه های فرهنگی امروز کشور را مرهون تلاش گذشتگان بوده چون سرمایه های فرهنگی کشور راحت به دست نمی آید.

این مقام مسئول ادامه داد: تهدیدهایی که در ۱۰ سال گذشته تصور نمی شد و در دوران انقلاب اسلامی نیز معنایی نداشت، اکنون جوانان ما را مورد هدف قرار داده است؛ باید در مقابل شبیخون فرهنگی از سرمایه های خود استفاده کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با اشاره به اینکه هر چقدر که عزم، اراده و شجاعت در مدیران ما افزایش یابد شرایط بهتری خواهیم داشت، گفت: همدلی بین مسئولان، سرمایه بزرگی است و اگر مسائل و راهکارها را درست تشخیص دهیم و در جهت اصلاح امور قدم برداریم قطعا موفق هستیم.

اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی با جدیت بیشتر پیگیری شود

احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی عالی ترین شورای فرهنگی در سطح استان و شهرستان بوده و ضمانت اجرایی دارد، اظهار داشت: مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی توسط استاندار و فرمانداران ابلاغ شده و لازم اجراست.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا در سال جاری مکاتبه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخصوص تخصیص بودجه به شورای فرهنگ عمومی داشته باشیم.

جاودانی با اشاره به اینکه مصوبات شورا باید از سوی مسئولان پیگیری شود، گفت: در استان تهران سالها شورای فرهنگ عمومی تشکیل می شد که گله وجود داشت چرا مصوبات اجرا نمی‌شود.

ضرورت تجدید نظر در قانون ایجاد سازمان‌های فرهنگی وهنری در شهرداری‌ها

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه فرهنگ، چتر بزرگی است که باید بر سر همه حوزه‌های جامعه قرار گیرد و تنها مختص به حوزه خاصی نیست، اظهار داشت: فرهنگ هرجامعه بیانگر جهان‌بینی مردم است و خوشبختانه فرهنگ اسلامی درهمه ابعاد زندگی مردم کشور ما ورود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: عمده شهرداری‌های شرق استان به دلیل شرایط جمعیتی نمی‌توانند از ردیف‌های بودجه‌ای در زمینه فرهنگ استفاده کنند و در این راستا تجدیدنظر در قانون راهگشا خواهد بود.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: درحوزه‌های اجتماعی، سیاسی و بانوان، فعالیت‌های خوبی در شهرستان دماوند انجام شده است که از این میان می‌توان به برگزاری انتخابات باشکوه ۱۴۰۰ با اجرای همایش‌های مختلف اعم از همایش رای‌اولی‌ها باحضور گسترده این قشر از جامعه اشاره کرد که گامی موثر در ایجاد احساس مسئولیت‌پذیری در رای‌اولی‌ها به شمارمی‌رود.

حیدری گفت: از دیگر موضوعات حایز اهمیت، تعیین تکلیف وضعیت پشتوانه بودجه‌ای درخصوص شوراهای اسلامی شهرستان است و قرارگیری موضوعات محلی و منطقه‌ای در کنار سیاست‌های استان، در گرو توجه به موضوع تامین بودجه است.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند انقلاب اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند انقلاب اسلامی ایران شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند انقلاب اسلامی ایران شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند انقلاب اسلامی استان تهران شهرستان ها فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی

 به گزارش تابناک، محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه( ۱۱ اردیبهشت) در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.
وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا