Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی حافظان صلح و امنیت ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: رزمایش فاتحان خیبر با پیام صلح و دوستی برای کشورهای همسایه و جهت ارتقای آمادگی نظامیان برگزار می شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اسرائیل غاصب در پی ایجاد اختلال و تنش در روابط حسنه کشورهای مسلمان است، افزود: مناطق مرزی شمال غرب ایران اسلامی مرزهای صلح، دوستی و برادری هستند و این را مسلمانان آن سوی مرز و این سوی مرز به خوبی می دانند و خواهان تداوم این برادری و دوستی در عرصه های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آل هاشم به مسئولان و ملت بیدار کشورهای همسایه توصیه کرد در دام توطئه های رژیم صهیونیستی نیفتند، چرا که اتحاد مسلمانان جهان باید برای مبارزه با استعمار و اشغالگری حفظ شود.

سخنان رئیس جمهور نشان دهنده هویت جمهوری اسلامی است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سخنرانی ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جایگاه منتخب ملت بزرگ و انقلابی ایران یک سخنرانی متفاوت و تاثیرگذار داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور کشورمان آئینه آرمانها و ارزشهای بزرگترین انقلاب معاصر و انقلابی ترین ملت جهان بود، اظهار داشت: سخنان۱۵۸۳ کلمه ای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بدون تردید و انفعال و برخوردار از یک پشتوانه عمیق دینی و انقلابی بود.

وی سخنان رئیس جمهور کشورمان را مبتنی بر عقلانیت و صداقت و نشانگر عزت، حکمت و قدرت منطقی ایران انقلابی بر منطق کور قدرت پوشالی آمریکا دانست و ادامه داد: به گفته روزنامه واشنگتن پست سخنان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نشان دهنده هویت جمهوری اسلامی و جایگاهی است که ایران برای خود در جهان قائل است.

آل هاشم افزود: رئیس جمهور در جایگاه یک انقلابی عدالت خواه و معترض به ظلم حداکثری علیه ملت های مظلوم یک مطالبه گر صادق از حق محرومان، مظلومان و مستضعفان و یک راه حل دهنده دلسوز ظاهر شد و صدای انقلاب را به گوش جهانیان رساند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برخی تعابیر آقای رئیسی بدیع و نو بود، گفت: این مهم نشان می دهد ریل گذاری جدیدی در سیاست ها و رویکردهای ایران آغاز شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقاومت یمن در آستانه پیروزى‌هاى راهبردى‌ است، گفت: به‌ نظر مى‌رسد مهم‌ترین عامل پیشروى‌هاى برق‌آساى انصارالله در مأرب و سقوط متوالى شهرستان‌هاى این استان، عدم مقاومت نیروهاى طرف مقابل خصوصاً نیروهاى وابسته به‌سران قبایل این مناطق است.

وی با بیان اینکه انصارالله بر اساس شیوه و منش خود در هر منطقه‌اى وارد مى‌شود، ابتدا با جوانان آنجا ارتباط میگیرد، ادامه داد: انصارالله با جوانان بر سر اصول مشترکى مانند حفظ وطن، تعصب قومى، لزوم مقابله با تجاوز خارجى همزبان و هم‌موضع مى‌شود و با تحریک این جوانان اکثریت همسویى را برابر رؤساى قبایل قرار مى‌دهد و در نهایت این سران براى حفظ جایگاه خود و عدم شکستن اُبهت‌شان مجبور به‌پذیرش خواسته اکثریت شده و مناطق را تسلیم میکند که بر این اساس مى‌توان گفت مبناى نفوذ انصارالله مدل از پایین به بالاست.

آل هاشم با اشاره به  تغییر موضع حزب اصلاح در هفته‌هاى اخیر و تسلیم شدن بدون مقاومت جبهه‌ها به ‌ارتش و کمیته‌هاى مردمى انصارالله گفت: اکنون روزهاى سرنوشت‌سازى در انتظار یمن است. به همین‌خاطر است که عربستان به‌تکاپوى مذاکره با ایران افتاده، لحن سخنان سلمان، در مجمع عمومى سازمان ملل و در مواجهه با ایران، با سال‌هاى قبل تفاوت بسیارى کرده بود.

وی گفت: اکنون باید منتظر بود و نتیجه عملیات انصارالله، در آزادسازى آخرین سنگرهاى مزدوران سعودى را دید. هرچه هست؛ حتى اگر مذاکره هم پیش بیاید باید دست انصارالله در میز مذاکره، پُر باشد.

فعالیت های نیروی انتظامی بر سه اصل آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبریک هفته نیروی انتظامی از فعالیت های امنیت آفرین و شبانه روزی این نیروی خدوم و شجاع اظهار داشت: فعالیت های نیروی انتظامی برای ایجاد و برقراری نظم، قانون و امنیت بر سه اصل آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار است.

آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود وقف را یک عمل صالح و ماندگار دانست و با تبیین آثار اقتصادی و اجتماعی این سنت حسنه گفت: در سایه وقف، فقر کم و سطح اشتغال بالا می رود و همچنین در سایه وقف تولید ملی رشد و درآمد سرانه بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر، رحلت حضرت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) دلسوزی پیامبر نسبت به امت، تزکیه امت اسلامی، رأفت و رحمت ایشان و صبر و پایداری حضرت پیامبر را از ویژگی های سیره نبوی حضرت محمد(ص) برشمرد.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سازمان ملل رزمایش نماینده ولی فقیه امام جمعه تبریز سیدمحمدعلی آل هاشم خبرگزاری فارس فارس تبریز رزمایش فاتحان خیبر رژیم صهیونیستی اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل روزنامه واشنگتن پست ابراهیم رئیسی ترک باکو ترکیه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین بخش دیگری رئیس جمهور آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ، ادب، بزرگواری و کرامت ایران اسلامی باشند.

این مرجع تقلید افزود: هم زائران و هم مسئولین بعثه ها باید در نشست و برخوردها و در تمامی رفتار و گفتار خود دعوت به وحدت را سرلوحه کار خود و برنامه ها و فعالیت ها داشته باشند تا دیگر زائرین از رفت و آمد و گفتار اینها احساس وحدت نمایند.

وی با بیان اینکه حج برنامه بین المللی اسلام است، بیان کرد: قرآن که کتاب بین المللی هست در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی سخن دارد، و بیش از خطاب ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾ و توصیه می کند که باید جامعه محلی و منطقه ای و بین المللی آرام باشد و حج برنامه بین المللی اسلام است و باید همگان از فرصت حج که سفری بین المللی است برای نشر معارف استفاده نمایند.

آیت الله جوادی آملی خطاب به روحانیون کاروان ها بیان داشتند: روز فتح خیبر، روز نجات مسلمان ها بود که باعث نشاط فراوانی شد، در همان روز فتح خیبر، جعفر، برادر امیرالمؤمنین، از مهاجرت حبشه برگشت. وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التّحیة و الثناء) فرمود امروز دو حادثه شیرین و گوارا برای من پیش آمد: یکی اینکه جعفر از حبشه برگشت و یکی اینکه خیبر را فتح کردیم، من نمی‌دانم به کدام یک از این دو خوشحال تر باشم! فتح خیبر و نجات مسلمان ها کجا، آمدنِ جعفر و برگشت او از مسافرت، کجا! چطور رسول خدا فرمود من نمی دانم به کدام یک از اینها خوشحال باشم!؟ سرّش آن است که جعفر کار عالمانه و محققانه و فرهنگی کرد، یعنی یک عالم می تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد، لذا روحانیون کاروان ها بدانند وظیفه مهمی دارند و باید به گونه ای رفتار کنند که نمودی از جلال و شکوه اسلام داشته باشند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • توصیه مهم آیت‌الله جوادی‌آملی به روحانیون کاروان‌های حج
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند