Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به ریاض در گفت‌وگو با رسانه‌های سعودی ایران را به تعلل در انجام گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای متهم کرد.

به گزارش مشرق، جان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر به عربستان سعودی مدعی شد که باب گفت‌وگوها با تهران درباره توافق هسته‌ای، تا ابد باز نخواهد بود.

وی در گفت‌وگو با شبکه های سعودی العربیه و الحدث مدعی شد که اقدامات ایران باعث شده است که بازگشت به میز مذاکره در وین پیچیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه العربیه سعودی مدعی شد که وزیر خارجه فرانسه گفته است که گفت‌وگوهای منطقه‌ای با تهران باید شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های موشکی ایران نیز شود.

لودریان قرار است فردا در رأس هیئتی به عربستان سعودی سفر کند و با مقامات این کشور از جمله محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر پیش از سفر دوره‌ای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

یک منبع دیپلماتیک غربی در ریاض به خبرگزاری آلمان اعلام کرد: پرونده لبنان از مهمترین محورهای مذاکرات لودریان وزیر خارجه و ایمیه رئیس اطلاعات فرانسه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و معاون ارشد او خواهد بود.

همچنین تحولات یمن و طرح ریاض برای توقف جنگ در این کشور و موضوع هسته‌ای ایران، تاثیرات عقب نشینی آمریکا از افغانستان بر منطقه و تقویت همکاری دوجانبه میان دو کشور به ویژه در زمینه‌های نظامی و سرمایه گذاری از دیگر محورهای مذاکرات مقامات فرانسوی با ولیعهد سعودی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محمد بن سلمان خلیج فارس توافق هسته ای عربستان سعودی امانوئل ماکرون آمریکا وزیر خارجه فرانسه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند