Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@12:23:04 GMT

مجیدی هفته آخر در تهران جشن قهرمانی می گیرد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۲۵۰۰

مجیدی هفته آخر در تهران جشن قهرمانی می گیرد؟

برنامه دیدارهای استقلال در لیگ بیست و یکم اعلام شد که طی آن آبی پوشان در هفته سی ام و پایانی لیگ برتر، در تهران به مصاف نفت مسجدسلیمان می روند.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر، عصر امروز و در مجتمع تجاری معین مال برگزار و برنامه فصل جدید فوتبال ایران اعلام شد که طی آن، استقلال در نخستین دیدار خود باید به مصاف تیم تازه صعود کرده هوادار و رضا عنایتی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هوادار که با رضا عنایتی در هفته پایانی لیگ دسته یک موفق شد جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند، در گام نخست باید به مصاف آبی های پایتخت برود. نبرد میان رضا عنایتی و فرهاد مجیدی دو مربی جوانی که روزگاری در خط حمله استقلال گل های فراوانی را برای این تیم به ثمر رسانده اند، جالب توجه خواهد بود.

 

نکته دیگر درخصوص برنامه آبی ها، تراکم و پخش شدن بازی هایی است که حداقل می توان گفت روی کاغذ برای این تیم دشوار است. به طور مثال بین دیدارهای استقلال با تیم های نظیر تراکتور، پرسپولیس، سپاهان و گل گهر فاصله زمانی وجود دارد و بازی های آبی پوشان با این تیم ها پشت سر هم نیست.

 

دشوارترین بازی های متوالی استقلال به هفته های دهم تا دوازدهم بازمیگردد. جایی که شاگردان مجیدی باید به ترتیب به مصاف تیم های سپاهان، پدیده و فولاد خوزستان بروند. چنانچه این سه هفته را فاکتور بگیریم، می توان گفت سایر رقبای قدرتمند استقلال در هفته های دیگر پخش شده اند هر چند که در لیگ برتر ایران، تقریبا بازی آسانی وجود ندارد و تمامی رقبا برای پیروزی به میدان می روند.

 

 

از نکات جالب قرعه‌کشی رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر این است که استقلال مسابقاتش را از تیم صنعت‌نفت آبادان می‌گیرد. یعنی استقلال هر هفته مقابل تیمی بازی می‌کند که هفته قبل با صنعت نفت آبادان بازی کرده است. همچنین استقلال مسابقاتش را به تیم پیکان می‌دهد. یعنی هر تیمی که مقابل استقلال بازی می‌کند، هفته آینده‌اش به مصاف پیکان می‌رود.

 

از دیگر دیدارهای استقلال می توان به دیدار برابر صنعت نفت اشاره کرد که آبی ها قبل از دربی برابر پرسپولیس که در هفته هشتم برگزار می شود، باید با تیم علیرضا منصوریان روبرو شوند. ضمن اینکه استقلال در سه هفته پایانی باید به مصاف تیم های آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان برود که حداقل روی کاغذ نسبت به سایر تیم ها قرعه مناسبی به نظر می رسد و شاید بتوان این را یک پوئن مثبت برای تیم مجیدی در نظر گرفت.

 

استقلال در فصل آینده باید با رقبایی دیدار کند که می تواند با حواشی جالبی همراه باشد. به طور مثال، دیدار مجدد مجیدی و امیر قلعه نویی در هفته ششم رخ خواهد داد. بازی حساس آبی پوشان با سپاهان نیز در هفته دهم برگزار می شود ضمن اینکه استقلال باید در هفته سوم با تراکتور روبرو شود، دیداری که همیشه بین دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

 

از نکات منفی برنامه آبی پوشان، می توان به سفر آنها به تبریز در فصل زمستان اشاره کرد. استقلال در هفته سوم میزبان تراکتور است و بازی برگشت در یکی از ماه های بهمن یا اسفند در تبریز انجام می شود. این اتفاق برای دیدار برگشت با نساجی نیز رخ می دهد و ممکن است این بازی در هوای بارانی قائمشهر برگزار شود. از نکات مثبت نیز این است که استقلال در زمستان راهی خوزستان شده تا با نفت مسجدسلیمان روبرو شود و دیدار با صنعت نفت نیز در آذرماه و در آبادان برگزار می شود که هوای مناسبی در انتظار آبی هاست و بازی با فولاد نیز احتمالا در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت به انجام خواهد رسید که باید دید هوای اهواز در آن زمان چگونه است.

 

از دیگر نکات مهم برنامه استقلال می توان به این مسئله اشاره کرد که شاگردان مجیدی در هفته سی ام و پایانی رقابت های لیگ برتر، باید در تهران و استادیوم آزادی به مصاف نفت مسجدسلیمان بروند. آبی ها در فصل گذشته نیز در دیدار هفته پایانی لیگ در تهران به مصاف سپاهان رفتند و هواداران این تیم امیدوارند که بتوانند در لیگ بیست و یکم و در هفته آخر، جشن قهرمانی را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند. باید دید فرهاد مجیدی و شاگردانش تا چه اندازه در این راه موفق خواهند بود.

 

برنامه کامل استقلال در نیم فصل نخست به شکل زیر است. نام تیمی که در ابتدا آمده، میزبان است و طبیعتا در نیم فصل دوم شرایط میزبانی و مهمانی تغییر می کند:


هفته اول: استقلال – هوادار تهران
هفته دوم: ذوب‌آهن اصفهان - استقلال
هفته سوم: استقلال – تراکتور تبریز
هفته چهارم: فجرسپاسی شیراز - استقلال
هفته پنجم: استقلال – نساجی قائمشهر
هفته ششم: گل گهر سیرجان - استقلال
هفته هفتم: نفت آبادان - استقلال
هفته هشتم: استقلال – پرسپولیس تهران
هفته نهم: پیکان تهران - استقلال
هفته دهم: استقلال – سپاهان اصفهان
هفته یازدهم: پدیده مشهد - استقلال
هفته دوازدهم: استقلال – فولاد خوزستان
هفته سیزدهم: آلومینیوم اراک - استقلال
هفته چهاردهم: استقلال - مس رفسنجان
هفته پانزدهم: نفت مسجدسلیمان - استقلال

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران نفت مسجدسلیمان استقلال هفته آبی پوشان لیگ برتر صنعت نفت آبی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند

  کم‌کم به پایان لیگ نزدیک می‌شویم. این رقابت را چطور می‌بینید و چقدر جذابیت‌های لیگ از لحاظ فنی بالاتر رفته است؟
لیگ وقفه‌های بسیار زیادی در این فصل داشت. ما در نیم فصل به یک وقفه ۵۰ روزه خوردیم که می‌توانست هر تیمی را دچارچالش کند. اما با وجود این وقفه‌ها اکنون شاهدیم هفته به هفته اوضاع بهتر می‌شود و تیم‌ها از لحاظ فنی نمایش بهتری دارند. اما باید به این نکته هم اشاره کنم که فاصله فنی بین تیم‌ها زیاد است. شاهد این ادعا فاصله ۲۰ امتیازی بین تیم اول و تیم هفتم جدول است. لیگ قبلا به این منوال نبود و در این ۲۲ سال قدمت لیگ برتر چنین فاصله زیادی را بین تیم‌ها سراغ ندارم. این موضوع نشان می‌دهد تیم‌ها از لحاظ فنی از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. برای این موضوع باید آسیب‌شناسی انجام شود.
 
یکی از مدعیان قهرمانی این فصل سپاهان بود که ناگهان از دور این رقابت بیرون شده است. شما این اتفاق را چگونه دیدید؟
سپاهان در شروع این فصل تیم بسیار متحدی بود اما چالش‌های زیادی را هم تجربه کرد. به هر حال تیمی که در کورس قهرمانی قرار دارد و رقیبان بزرگی هم در کنار خود می‌بیند ممکن است با هر چالشی به سرعت دچار مشکل شود. این چالش می‌تواند هم از بیرون باشد و هم از درون. ایجاد هر گونه حاشیه باعث شد سپاهان از صف مدعیان قهرمانی خارج شود.
 
الان جنگ قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس است. این جنگ در نهایت به سود کدام تیم تمام می‌شود؟
دو تیم آن‌چنان به هم نزدیک هستند که هیچکسی نمی‌تواند با اطمینان بگوید کدام تیم قهرمان می‌شود. دو تیم از لحاظ کیفی وفنی تقریبا در یک سطح هستند. تفاوت‌های بین دو تیم آنچنان زیاد نیست که بگوییم این تفاوت‌ها باعث می‌شود این تیم درهفته‌های پایانی ببرد و تیم دیگر درهفته‌های پایانی ببازد. اما یک اشتباه کوچک،یک حاشیه جزئی ویک چالش ریزمی‌توانداین تیم‌ها رازمین بزند.هر گونه حاشیه کوچک برای هر یک ازدو تیم‌ استقلال وپرسپولیس کمرآنها رامی‌شکندوقهرمانی رابه تیم دیگری واگذار می‌کند.
 
استقلال و پرسپولیس از لحاظ کیفی نمایش مطلوبی دارند. اما غیر از این دو مدعی قهرمانی کدام تیم را سراغ دارید که نمایش کیفی قابل قبولی داشته باشد؟
چند تیم واقعا از لحاظ کیفی خوب هستند. این تیم‌ها ملوان، ذوب‌آهن والان هم مس رفسنجان هستند که در هفته‌های اخیر واقعا نمایش فنی خوبی داشتند.
 
شما این کیفیت فنی را در تیم‌های پایین جدول هم می‌بینید؟
همان‌طور که گفتم فاصله بین تیم‌ها زیاد است. من برای لیگ‌برتر یک طبقه‌بندی در‌نظر می‌گیرم، در واقع تیم‌های لیگ برتر در چهار طبقه هستند.این چهارطبقه براساس بودجه،سازماندهی، تشکیلات درون باشگاهی و مسائل دیگر است. این موارد فاصله بین تیم‌ها را می‌سازد. سه، چهار تیم در طبقه نخست قرار دارند. درطبقه دوم تیم‌هایی هستند که یک سری محدودیت‌های بیشتر دارند. به همین ترتیب با طبقات دیگر روبه‌رو هستیم.باید اقداماتی اساسی انجام شود تا فاصله‌های طبقاتی بین تیم‌های لیگ‌برتری از بین برود.
 
موضوع دیگر در رابطه با لیگ‌برتر این فصل به مسائل داوری و اشتباهات متعدد در این زمینه برمی‌گردد. به نظر شما این مشکلات در هفته‌های پایانی می‌تواند دامنگیر تیم‌ها به خصوص مدعیان قهرمانی شود؟
اشتباهات داوری در این فصل تاثیرگذار بود اما درفرآیندکلی برای هرتیمی۵درصد تاثیرگذارشد. باید بگویم شاید برخی از اشتباهات در جایگاه تیم‌ها تاثیر گذاشت اما شاید نهایت یک پله آنها را جابه‌جا کرد. تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی اکنون شرایط ویژه‌ای دارند. شاهد بودیم چطور اشتباه داوری در الکلاسیکوی اخیر به سود رئال مادرید تمام شد. مبادا که یک اشتباه داوری منجر به تغییر چهره قهرمان شود که در این صورت جنجال به وجود آمده را با هیچ چیز نمی‌شود جمع کرد.

دیگر خبرها

  • پیکان درخواستی برای میزبانی از استقلال در قزوین نداشته است
  • استقلال را به مقصد برسانید
  • پرسپولیس و استقلال در گردنه قهرمانی | انگیزه‌های انتقامی رقبا
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • یک اشتباه بزرگ دیگر: آرائوخو درس نمی‌گیرد! (عکس)
  • علی موسوی، پیشکسوت استقلال: وجود VAR در هفته‌های پایانی الزامی است / استقلال باید تا دقیقه ۹۰ متمرکز باشد
  • شایعه جدید برای آخرین بازی استقلال و پرسپولیس
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است