Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:15:50 GMT

کرونا در فارس ، آتش زیر خاکستر

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۲۸۱۲

کرونا در فارس ، آتش زیر خاکستر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  روز شنبه از عموم مردم استان خواست تا دستیابی به ایمنی قابل قبول در سطح جامعه، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

مهرزاد لطفی  در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، گفت: مسافرت ها و حضور مردم در اماکن عمومی به ویژه در روزهای تعطیل آخر هفته با توجه به کاهش گرمای هوا در استان افزایش داشته و باعث ایجاد تجمعات مختلف می شود که خود به منزله خطر گسترش بیماری و مواجهه با پیک های جدید بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: علاوه بر خطر افزایش کرونا و زمینه های انتقال بیماری در شرایط کنونی، طی چند روز گذشته با آمار بالای مصدومان ترومای مراجعه کننده و بستری شده در بیمارستان حاج «محمد اسماعیل امتیاز» و فوریت های جراحی شهید رجایی مواجه بوده ایم که ناشی از افزایش سفرها و تردد جاده ای بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ورودی بیمارستان حاج «محمد اسماعیل امتیاز» و فوریت های جراحی شهید رجایی در شهریور امسال را حدود سه برابر ماه های گذشته اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در دوران پیش از کرونا افزایش قابل توجهی داشته و ضرورت توجه جدی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در کنار قوانین راهنمایی و رانندگی را یادآور می شود.

دکتر لطفی افزود: با اجرای برنامه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا ، رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی بعضی از هم استانی ها کاهش پیدا کرده که این موضوع می تواند به تشدید دوباره بحران کرونا منجر شود؛ باید توجه داشته باشیم که کرونا هنوز وجود دارد و هرگونه سهل انگاری و ساده انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند باعث ایجاد موج های دیگری از شیوع بیماری کووید۱۹ باشد.

بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در پایگاه های استان فارس، روند انجام تست های تشخیصی در آزمایشگاه ها، میزان ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران کووید۱۹ در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها، علت های جان باختن مبتلایان طی روزهای اخیر و آخرین آمارهای بهبودیافتگان در استان، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم ، با اشاره به بستری دو هزار و ۸۴ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های فارس، آخرین آمارهای کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون را بیان کرد. 

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۸۷ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۳۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۰۵ هزار و ۶۱۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود:  همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۸۹ هزار و ۵۵۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۴۱۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۸ هزار و ۳۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۴۳۴ هزار و ۶۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۱۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۶۷۷ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی با بیان اینکه ۳۱۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون دو هزار و ۸۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام این مطلب که در حال حاضر گروه های سنی بالای دوازده سال بر علیه کرونا واکسینه می شوند، گفت: در روز گذشته مدافعان سلامت حوزه بهداشت استان فارس ۲۱ هزار و ۹۸۷ دز واکسن در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها، به مردم استان تزریق کرده اند و تاکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار و ۸۵۲ دز اول واکسن کرونا و ۹۴۸ هزار و ۸۱۵ دز دوم واکسن کرونا، به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است و مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۶۷ دز رسیده است.

دکتر همتی با اشاره به این که امکان دریافت کارت الکترونیک واکسن کرونا فراهم شده است، اضافه کرد: افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به نشانی vcr.salamat.gov.ir و ثبت مشخصات شخصی نسبت به دریافت کارت الکترونیک واکسن کرونا، اقدام کنند.

او افزود: با توجه به اینکه مقرر شده در روزهای آینده ارایه خدمات اجتماعی مانند خدمات شهرداری، بانک ها، ادارات، سازمان ها، تهیه بلیط ها، مراجعه به مراکز پیشخوان دولت، مراکز گردشگری و سایر مراکز، تنها در ازای ارایه کارت واکسن انجام شود، ضروری است هم استانی های عزیز با مراجعه به نشانی اعلام شده این کارت الکترونیک را دریافت کنند تا بتوانند از خدمات اجتماعی و شهری به صورت هوشمند بهره مند شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر جشنواره و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خاش گفت: در این جشنواره بیش از ۱۳۰ نفر از دانش آموزان برگزیده شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان، بخش نصرت آباد زاهدان و عشایری شرکت داشتند.
حسام الدین هاشمزهی افزود: شرکت کنندگان این جشنواره در رشته‌های زبان خارجه، ادبیات فارسی، پژوهش، مناظره علمی، ریاضی، فرهنگ و هنر، برنامه نویسی، بازارچه کسب و کار دانش آموزی، قرآن و معارف، مهارت‌های زندگی و توسعه فردی، سلامت و تربیت بدنی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و دست سازه با هم به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: شروع این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی بوده که تاکنون مراحل شهرستانی آن برگزار و در حال حاضر به مرحله قطب رسیده و تا پایان تابستان مراحل استانی و کشوری آن برگزار خواهد شد.
وی افزود: حدود ۸ هزار دانش آموز تاکنون در این عرصه با هم به رقابت پرداخته اند و با معرفی نفرات برتر شاهد اختتامیه مرحله قطب آن در خاش بودیم.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت