Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان ،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اهمیت شست‌وشوی درختان سطح شهر اظهار کرد: به دلیل تکرار و افزایش روز‌های همراه با ریزگرد و گردوغبار، موضوع اجبار در شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: با توجه به افزایش روز‌های آلوده جوّی از نظر ریزگرد و تأثیر سوء این وضعیت بر سطوح سبز گیاهان، شست‌وشو و نظافت مستمر فضای سبز شهری بیش از همیشه احساس می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: این کار با هدف از بین بردن آلودگی سطح گیاهان فضای سبز و افزایش راندمان فتوسنتز انجام می‌شود که درنهایت به افزایش تولید اکسیژن و بهبود شرایط جزیره‌ای گرمانی شهر منجر می‌شود.

او افزود:از ابتدای خردادماه تا مهرماه امسال  به دلیل وجود پرتکرار روز‌های آلوده، عملیات شست‌وشوی گیاهان با استفاده از محلول‌های ارگانیک مانند صابون‌های پتاسه و پالیزین در حال انجام است.

جوادیان گفت: طرح شست‌وشوی گیاهان فضای سبز شهری در سطح مناطق هشت‌گانه شهر قم با نظارت تیم‌های گیاه‌پزشکی ادامه دارد و به دلیل اینکه امسال تعداد روز‌های آلوده همراه با گردوغبار بیشتر از سال‌های گذشته بود، عملیات شست‌وشوی گیاهان نیز بیش از سال‌های گذشته ادامه یافته و هزینه‌های زیادی به شهرداری تحمیل کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: در قالب این طرح به‌صورت متوسط ۲۰۰ درخت در هر یک از پیمان‌های فضای سبز نظافت و درمجموع روزانه ۵ هزار اصله شست‌وشو می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم فضای سبز قم سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • سختی دوست‌داشتنی
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر