Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری عصر شنبه در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت جان‌سوز نبی اکرم (ص)، اظهار کرد: مضمون رسالت دین خدا، در حقیقت شکل دادن، جهت دادن و قالب بخشیدن به همه تلاش‌های انسانی است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: وقتی به جامعه نگاه می‌کنیم می‌بینیم انسان‌ها فعالیت‌های متنوع و گوناگونی برای مسائل شخصی، عاطفی، معیشتی و عمومی دارند؛ دین همه این فعالیت‌ها را جهت‌دهی و هدایت می‌کند و به کمک خِرد انسانی می‌شتابد تا انسان بتواند این فعالیت‌ها را طوری تنظیم و کنار هم بنشاند که سعادت او در دنیا و آخرت تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه دو آفت برای دین داری و سیاست ورزی برشمرد و افزود: دین‌داری یک جامعه یا شخص با انحراف، بی‌مبالاتی، تحجر و جمود، فراموش کردن نقش عقل، التقاط و از این قبیل موارد همراه می‌شود و آفت دیگر دین‌داری هم این است که دین به زندگی شخصی محدود شده و عرصه وسیع زندگی جمعی انسان‌ها و جامعه را فراموش کرده یا درباره آن سکوت کند و یا از آن کناره گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه دو خطر سیاست را نیز تهدید می‌کند، بیان کرد: خطر نخست این است که سیاست از اخلاق فاصله گرفته و از معنویت و فضیلت خالی شود؛ یعنی شیطنت‌ها بر سیاست غلبه پیدا کرده، هواهای نفسانی اشخاص سیاست را قبضه کند و منافع طبقات زورگو و زرسالاران جوامع، سیاست را به دست گرفته و به این سمت و آن سمت بکشاند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: اگر این آفت به سیاست برسد آنگاه همه صحنه اجتماعی انسان‌ها دچار عیب و آفت می‌شود.

وی افزود: آفت دیگرِ سیاست این است که انسان‌های کوته‌بین، کودک منش و ضعیف، سیاست را در دست گرفته؛ زمام سیاست از دست‌های پُرقدرت خارج شده و دست انسان‌های بی‌کفایت بیفتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به راهکار مبارزه با آفات اصلی دین و سیاست، اظهار کرد: در این راستا لازم است زمامداران امور دارای فکر دینی بلند بوده و دین را ملعبه دست زندگی‌شان نکنند.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: مسئولان باید از لحاظ سیاست انسان‌های باکفایت، با تدبیر و شجاع بوده و سیاست را از معنویت و اخلاق و فضیلت جدا نکنند.

کد خبر 5318464

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نوری امام جمعه بجنورد دیپلماسی و سیاست خارجی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ویروس کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا مرز مهران واکسن کرونا کهگیلویه و بویراحمد کرمانشاه گرگان عکس استانها دفاع مقدس جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: اخلاق جزئی از دین است و جامعه هم باید به سمت جامعه برادرانه پیش برود، البته برخورد جدی با فساد اجتماعی هم لازم است و نباید از آن بترسیم.

کد خبر 849462 برچسب‌ها خبر مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اخلاق

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • بحران خط دفاعی در منچستریونایتد؛ دوری سه هفته‌ای هری مگوایر از میادین
  • جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)