Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:14:41 GMT

دریافت کارت بازرگانی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۳۰۴۱

دریافت کارت بازرگانی

بنا به قوانین گمرکی، کارت بازرگانی مجوزی است که هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با داشتن آن واردات و صادرات انجام دهد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام گروه وکلای بازرگان، در واقع هر فردی که بخواهد فعالیت های تجاری از قبیل ثبت سفارش و ترخیص کالا ، واردات از مناطق آزاد و صادرات کلیه کالاهای مجاز را انجام دهد نیاز به کارت بازرگانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور کارت بازرگانی در صورتی انجام می شود که بازرگان در اتاق بازرگانی محل زندگی خود عضو شده باشد یعنی قبل از درخواست کارت بازرگانی باید کارت عضویت در اتاق بازرگانی داشته باشد.

در صورتی که درخواست دریافت کارت بازرگانی برای یک شرکت یا موسسه داده باشید بایستی آن موسسه یا شرکت آن نیز کد اقتصادی داشته باشند.

لازمه داشتن کد اقتصادی اینست که آن شرکت یا موسسه در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده باشد و همچنین پلمپ دفاتر سالیانه برای آن شرکت انجام شده باشد. کارت بازرگانی برای یک موسسه یا شرکت به نام مدیر مسئول آن موسسه یا شرکت صادر خواهد شد.

در صورتی که برای دریافت کارت بازرگانی و کد اقتصادی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با موسسه حقوقی بازرگان به شماره ۰۲۱۴۵۵۱۸ تماس حاصل فرمایید.

تاجرانی که درخواست صدور کارت بازرگانی دارند ، بایستی در فرم های موجود در اتاق بازرگانی شهر محل فعالیت خود ، اطلاعات مربوط به تجارت خود را وارد نمایند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.

نکته قابل توجه آن است که کارت بازرگانی برای تاجران و شرکت های خارجی در صورتی صادر می شود که معامله متقابل داشته باشند .

به عبارت دیگر ، زمانی به تاجران خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه دهد در کشور آنها فعالیت تجاری و بازرگانی داشته باشند.

کاربردهای کارت بازرگانی

داشتن کارت بازرگانی نشان دهنده این است که شما یک فعال بازرگانی و اقتصادی ثبت شده و رسمی هستید و از اعتبار خاصی برخوردار  بوده و فعالیت های شما، راستی آزمایی گردیده است.

تمام اشخاص حقیقی یا حقوقی که شرایط دریافت کارت بازرگانی را دارند ، قادر هستند تا درخواست خود را برای دریافت این مجوز ثبت کرده و مدارکی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را در اختیار واحد عضویت اتاق بازرگانی در استان مورد نظر خود  قرار دهند.

متاسفانه این روزها شاهد صدور کارت بازرگانی جعلی یا صوری یا کارت بازرگانی اجاره ای و سوء استفاده از کارت بازرگانی یا صدور کارت بازرگانی برای پیرمردها و پیرزن ها برای فرار مالیاتی هستیم.

انواع کارت بازرگانی

در ایران ۵ نوع کارت بازرگانی وجود دارد که آنها را با توجه به کاربرد هایشان دسته بندی می کنیم :

● کارت بازرگانی تجاری : معمولا اکثر کارت های بازرگانی تجاری هستند و از آن برای ثبت سفارش ، ترخیص کالا ، صادرات و واردات کالا استفاده می شود .

● کارت بازرگانی خدماتی : این نوع کارت معمولا برای افراد حقوقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت خدماتی دارند صادر می شود .

● کارت بازرگانی موردی: این نوع کارت هم برای اشخاص حقیقی و هم حقوقی فقط برای یکبار ترخیص کالا صادر می شود .

● کارت بازرگانی تولیدی و صنعتی: این کارت برای اشخاص حقوقی صادر می شود که دارای مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت تولیدی هستند .

● کارت بازرگانی شرکت های تعاونی : همانطور که مشخص است این کارت برای شرکت های تعاونی است و از اتاق های تعاون دریافت می شود.

چه کسانی از دریافت کارت بازرگانی معاف هستند؟

افرادی که در لیست زیر وجود دارند یا افرادی که هر ساله دولت اعلام و به اتاق بازرگانی معرفی می کند، از دارا بودن کارت بازرگانی ، معاف هستند:

● شرکت های تعاونی مرزنشینان

● ملوانان ایرانی

● پیله وران

● کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور

● کالاهایی که صدور آن ها به تشخیص گمرک برای فروش نیست.

در چه صورتی کارت بازرگانی ابطال اجباری می شود؟

چنانچه پس از صدور کارت بازرگانی معلوم شود که دارنده این کارت، حائز شرایط یک یا چند بند نبوده باشد، کارت باطل می گردد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می تواند نسبت به ابطال کارت اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین در صورتی که  فردی مرتکب قاچاق شود، طبق ماده ۳۰  قانون گمرک، به محکومیت موقت یا دائم عضویت در اتاق و ابطال کارت، محکوم خواهد شد.

نکاتی درباره دریافت کارت بازرگانی

تذکر ۱:  کارمندان تمام وقت دستگاههای دولتی نمی توانند برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنند .

تذکر ۲:  در مراحل برابر با اصل نمودن مدارک و دریافت کارت بازرگانی ، متقاضی یا نماینده قانونی او باید حتما حضور فیزیکی داشته باشد.

تذکر ۳:  کلیه مدارک باید در محل اتاق بازرگانی برابر با اصل شود.

تذکر ۴:  متقاضیان محترم باید هنگام تکمیل اطلاعات ثبت نامی از طریق سایت در مرحله انتخاب رشته فعالیتهای خاص دقت کافی داشته باشید که رشته های انتخاب شده در زمینه نیازهای وارداتی آنان باشد.

زیرا فقط واردات در چارچوب رشته های انتخابی امکان پذیر خواهد بود و برای صادرات کالا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت شرکت ثبت برند دریافت کارت بازرگانی دریافت کارت بازرگانی صدور کارت بازرگانی کارت بازرگانی اتاق بازرگانی صادر می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان

گواهینامه رانندگی یک مدرک قانونی است که شخص می‌تواند با داشتن آن از وسیله نقلیه خود استفاده کند. در صورت نداشتن گواهینامه رانندگی پلیس حق دارد راننده را جریمه کند. اولین اقدام اکثر جوانان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی دریافت گواهینامه رانندگی است. شور و هیجان جوانی برای دریافت کارت گواهینامه رانندگی و بی حوصلگی می‌تواند از جمله مواردی باشد که باعث می‌شود برخی افراد به جای طی کردن روند قانونی دریافت گواهینامه از طریق راه‌های نادرست اقدام به دریافت آن کنند.

به گزارش مهر، در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان؛ در اولین آزمون رانندگی قبول شوید، با خرید سوالات آئین نامه رانندگی با آخرین تغییرات شما دیگر نیازی به خواندن کتاب آئین نامه نخواهید داشت. فروش مدرک معتبر، فروش گواهینامه رانندگی، فروش مدرک تحصیلی استعلامی، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری و. مشاهده می‌کنیم.

کلاهبرداران به شرط استعلام و صحت گواهینامه اقدام به فروش آن می‌کنند و شهروندان را به دام خودشان می‌اندازند و برخی از این کلاهبرداران هم پس از دریافت وجه متواری می‌شوند و دیگر پاسخگو نیستند.

یکی از مال‌باختگانی که فریب این گونه تبلیغات فضای مجازی را خورده است، می‌گوید: ۶ ماه بود که با صفحه مجازی فروش گواهینامه رانندگی آشنا شده بودم و اعتماد کردم و پول کارت به کارت کردم و قرار شد که گواهینامه رانندگی صادر کند، از واریز پول یک هفته می‌گذرد و موبایلش خاموش است و در شبکه‌های اجتماعی هم یک هفته است که فعال نشده؛ فریب خوردم، گواهینامه پایه ۳ می‌خواستم و برای شروع کار مبلغی را واریز کردم و قرار بود مابقی مبلغ را موقع تحویل گواهینامه پرداخت کنم؛ که الان دیگر در دسترس نیست.

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا گفت: صدور مجوز‌های رانندگی تابع قوانین و مقررات برابر آئین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی است و این مجوز تابع یک سری فرآیند قانونی است.

وی افزود: از هموطنان درخواست می‌شود به هیچ وجه فریب این تبلیغات کلاهبرداری را نخورند، زیرا اگر با گواهینامه جعلی تصادف کند و منجر به فوت فردی شود به دلیل جعلی بودن گواهینامه رانندگی قتل عمد محسوب می‌شود؛ لذا افراد به جای پرداخت هزینه‌های زیاد و مرتکب تخلف شدن از ظرفیت‌های پلیس راهور برای دریافت گواهینامه استفاده کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا بیان کرد: در این تبلیغات کلاهبرداران متخلف اقدام به دریافت هزینه‌هایی از افراد می‌کنند و دیگر هیچ ارتباطی با این‌ها برقرار نمی‌کنند و مدرکی هم صادر نمی‌شود و اگر هم گواهینامه‌ای دریافت کنند صرفاً یک کارت شبیه به گواهینامه رانندگی است و در سامانه‌های پلیس اصالت ندارد و رانندگی با گواهینامه جعلی جرم است و سامانه پلیس در سراسر کشور قابلیت شناسایی گواهینامه جعلی از اصلی به واسطه هوشمند بودن را دارد.

سرهنگ‌کرمی اسد گفت: به دلیل سیستمی بودن فرآیند دریافت گواهینامه رانندگی امکان چاپ و صدور گواهینامه بدون طی مراحل قانونی اصلاً وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی و دردسر‌های بعدش!
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ستاره گلزن استقلال در خطر محرومیت
  • ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • ماجرای فروش گواهینامه‌؛ جرم قتل عمد در کمین متخلفان
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده