Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@07:12:49 GMT

کاهش ۵۰ درصدی پیش‌ دریافت خرید سیمان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۳۳۹۸

کاهش ۵۰ درصدی پیش‌ دریافت خرید سیمان

به گزارش اقتصادآنلاین، از ورود سیمان به بورس کالا به عنوان آن دست از اقداماتی یاد می‌شود که در مسیر توسعه اقتصاد کشور رخ داده است. تولیدکنندگان سیمان معتقدند که عرضه سیمان در بورس کالا نقطه‌ای برای پایان رانت دلالان در این صنعت و قیمت‌گذاری دستوری این کالای اساسی در بازار داخلی و بازارهای صادراتی در آینده خواهد بود و با توجه به اینکه همه خریداران و فروشندگان در شرایط برابر به رقابت می‌پردازند، با ورود هر کالایی به این بازار، رقابت در فضای واقعی صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان سیمان محصول خود را در بورس کالا عرضه و خریداران بدون واسطه از کارخانه خریداری می‌کنند.

با ورود سیمان به بورس کالا طی چند ماهه اخیر، قیمت‌گذاری سیمان در فرآیند عرضه و تقاضا در بورس کالا تعیین می‌شود و نحوه خرید سیمان در بورس کالا براین اساس است که خریدار از طریق یک کارگزاری اقدام به دریافت کد بورس کالا می‌کند (این مرحله تنها یکبار انجام می‌شود و مشتری جهت دریافت کد کالایی بایستی از طریق کارگزاری اقدام کند) و سپس مبلغی را تحت عنوان پیش دریافت برای خرید محصول را به حساب کارگزار واریز کرده و درخواست خرید خود را به کارگزاری بورس کالا اعلام کند.

این میزان پیش دریافت خرید محصول سیمان در بورس از ششم مردادماه سال جاری تاکنون ۱۰۰ درصد تعیین شده بود اما از امروز (۱۰ مهرماه ۱۴۰۰) این میزان  به ۵۰ درصد تقلیل یافته است.

در این رابطه، محمد نوروزپور-مدیر بازرسی و امور اعضا شرکت بورس کالای ایران- در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری، تغییر میزان پیش دریافت سیمان برای خرید سیمان، ابلاغ کرده است که  از امروز (شنبه ۱۰ مهرماه) میزان پیش دریافت خرید محصول سیمان در شرکت بورس کالای ایران، تا اطلاع ثانوی ۵۰ درصد خواهد بود.

پربیننده ترین علی صحرایی استعفا نداده بلکه برکنار شده بود / فرار رو به جلوی هیات مدیره شرکت بورس تهران پرتفوی پیشنهادی ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک نقشه بورس امروز بر اساس ارزش معاملات / رشد حدود ۱۷هزار واحدی شاخص کل بورس پرتفوی پیشنهادی ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ شرکت سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا بازدهی مثبت همه بازارهای دارایی در هفته اول مهر / بورس صدرنشین جدول شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیمان بورس کالا پیش دریافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا