Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خاص در حومه ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که تروریست‌های «جبهه النصره»، محموله موشک‌هایی دارای کلاهک‌های سمی را به سمت مناطق «جبل الزاویه» و «جسر الشغور» در جنوب و جنوب غربی ادلب و منطقه «سهل الغاب» در حومه حماه منتقل کردند.

منابع خاص تأکید کردند که تعدادی از کارشناسان خارجی از اتباع فرانسه، بلژیک و مراکش با انجام تغییرات دقیق روی موشک‌ها در یکی از مراکز جبهه النصره در حومه ادلب، این موشک‌ها را به کلاهک‌های حامل گازهای سمی «کلور» و «سارین» مجهز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع مذکور، عملیات مربوط به مجهز کردن موشک‌ها به گازهای سمی حدود دو هفته به طول انجامید تا اینکه روز پنج‌شنبه گذشته هشت فروند از این موشک‌ها از طریق دو خودروی امدادرسانی متعلق به گروهک «کلاه سفیدها» (یکی از شاخه‌های غیرنظامی جبهه النصره) به حومه ادلب انتقال یافته است.

منابع ویژه خاطرنشان کردند که موشک‌ها ابتدا به سمت منطقه جسرالشعور مشخصا شهرک بداما حرکت کردند تا در آنجا به یکی از رهبران گروهی موسوم به «حزب اسلامی ترکستان» که مسؤولیت انتقال دو موشک به روستای سهل الغاب را بر عهده دارد، تحویل داده شود. با یک خودروی امدادرسانی دیگر هم چهار موشک به سمت شهرک «احسم» در جبل الزاویه منتقل شد تا در آنجا به یکی از گروه‌های وابسته به جبهه النصره تحویل داده شود.

ایالات متحده آمریکا در ۱۸ فرودرین ماه ۱۳۹۶ موشک کروز تام‌هاوک به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه شلیک کرد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت که این حمله واکنشی به گزارش‌ها درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی سوریه در ادلب بوده است.

311311

کد خبر 1560366

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: النصره القاعده سوریه جبهه النصره موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خودرو در پوشش مسافر

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خبر داد و گفت: این سارقان در پوشش مسافر اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت خودرویش توسط دوتن که به عنوان مسافر، سوار خودرو وی شده بودند و پس از طی مسافتی سارقان با تهدید سلاح سرد راننده را در اتوبان پیاده کرده و با خودرو متواری شدند، که شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۷۴ قیامدشت قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های همه‌جانبه و پایش تصاویر شهری هویت یکی از سارقان که جزو متهمان سابقه‌دار سطح حوزه بود شناسایی شد و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی ماموران به مخفیگاه وی اعزام شدند و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری و آغاز تحقیقات هویت، مخفیگاه دو همدست دیگر وی نیز در محدوده قیامدشت شناسایی شد و آن‌ها طی دو عملیات منسجم و جداگانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

طرهانی عنوان کرد: متهمان در بازجویی به دو فقره سرقت خودرو و پنج فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کردند و برای بررسی تخصصی متهمان به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

وی گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: فارس

کد خبر 749662

دیگر خبرها

  • سرقت خودرو در پوشش مسافر
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم