Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز چین در این نمایشگاه همچنین پیشرفت‌هایش در زمینه اکتشافات فضایی و خودکفایی در هواپیماهای تجاری را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه که در شهر جنوبی ژوهایی چین برگزار می‌شود، به علت محدودیت‌های مسافرتی مربوط به پاندمی کرونا عمدتا با حضور شرکت‌های داخلی است، اما ناظران خارجی برای بررسی پیشرفت‌های چین در زمینه قدرت نظامی از نزدیک آن را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پهپاد شیانگ‌لونگ WZ-7

از جمله فناوری‌های نظامی به نمایش‌ درآمده در این نمایشگاه پهپاد دورپرواز ارتفاع بالای تجسسی با نام «شیانگ‌لونگ WZ-7» بود که تقریبا مشابه پهپاد «گلوبال هاوک RQ-4» ساخت شرکت آمریکایی «نورثروپ گرامن» است، اما موتورهای آن ضعیف‌تر است. WZ-7 تا به حال در حال انجام عملیات در مرز چین و هند، در مرز کره شمالی و در دریای چین جنوبی مشاهده شده است.

جنگنده‌های J20 که برای نخستین بار با موتور چینی به پرواز در آمدند

چین همچنین در حال کار برای بهبود عملکرد موتورهای جت ساخت این کشور بوده است که نسبت به فناوری‌های غربی عقب‌ماندگی داشته‌اند. در این نمایشگاه برای نخستین بار جنگنده‌های رادارگریز J-20 با موتورهای چینی به جای موتورهای روسی به نمایش درآمدند.

آزمایش‌هایی روی دو موتور داخلی برای هواپیمای باربری Y-20 چین هم در حال انجام است.

هواپیمای جنگنده جنگ الکترونیک J-16D چین که شبیه هواپیمای جنگنده ئی‌ای-۱۸جی گرولر آمریکا است، در روی زمین به نمایش در آمد تا به گفته کارشناسان بر توانایی‌های چین برای عبور از دفاع‌های ضدهوایی تایوان در صورت بروز جنگ تاکید شود.

کارشناسان می‌گویند دست کم سه نوع پارازیت‌ساز روی این هواپیما نصب شده بود که نشانگر طراحی آن برای مختل کردن بخش‌های متفاوت طیف امواج الکترومغناطیسی است.

چین همچنین به دنبال ساخت یک پهپاد به اصطلاح از نوع «هواپیمای دوم وفادار» هستند که برای محافظت از جت‌های جنگنده سرنشین‌دار گران‌قیمت‌تر به کار می‌رود که آمریکا، انگلیس، استرالیا، هند و روسیه نیز آن را دنبال می‌کنند.

ارائه این طرح پهپاد به نام «فایهنگ FH-97» که هنوز معلوم نیست جنبه صادراتی پیدا کند یا نه، باعث جلب توجه بسیاری از ناظران خارجی شد.

چین  همچنین طراحی نسل جدیدی از موشک‌های سنگین نسل آینده‌اش را به نمایش گذاشت که قدرت کافی برای فرستادن سفینه سرنشین‌دار به کره ماه را در سال ۲۰۲۸ - دو سال زودتر از  زمان مورد انتظار- را خواهند داشت.

چین همچنین در تلاش است در میانه تنش‌ها با آمریکا در فناوری‌های کلیدی هواپیمایی تجاری نیز به خودکفایی برسد.

شرکت چینی Aero Engine  یک مدل در اندازه کامل و در حال چرخش از موتور CJ1000 را به نمایش گذاشت که برای هواپیمای مسافربری باریک‌پیکر C919 در دست تولید است و نهایتا می‌تواند جایگزین موتورهای واراداتی LEAP-1C ساخت شرکت CFM International شود.

کد خبر 630045 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) دفاعی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت