Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@07:57:28 GMT

استفاده خودسرانه از مکمل ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۳۸۵۱

استفاده خودسرانه از مکمل ممنوع!

مصرف بسیاری از مکمل‌ها در ظاهر بی‌‍‌خطر و مفید است اما استفاده خودسرانه و بیش از اندازه آن در افراد، به‌خصوص در مبتلایان به آسم می‌تواند مشکل‌ساز و دردسرآفرین باشد.

اول این‌که برخی مکمل‌ها حاوی برخی ویتامین‌ها بوده که این ویتامین‌ها محلول در چربی هستند و اضافه آن از بدن دفع نمی‌شود و می‌تواند مسمومیت ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثانیا برخی مکمل‌ها با داشتن مواد معدنی ممکن است تعادل الکترولیت‌های بدن را بر هم بزند و با تغییر پاسخ‌های سیستم ایمنی موجب درگیری بیشتر ریه افراد مبتلا به آسم و تشدید بیماری شود لذا توصیه می‌شود مصرف مکمل‌های تقویتی زیر نظر پزشک و با تجویز پزشک باشد تا از اثرات سوء آنها ممانعت شده و با مصرف درست آنها سلامت بدن و پاسخ درست سیستم ایمنی ضمانت شود.

در بسیاری از موارد نیز با مصرف میوه و سبزیجات تازه و نیز موادغذایی مناسب بسیاری از کمبودهای رایج قابل پیشگیری بوده و نیاز به مصرف مکمل‌های تقویتی منتفی است.

همچنین مصرف مکمل‌ های ورزشی به‌خاطر داشتن مواد نیروزا و احتمالا برخی هورمون‌ها می‌توانند خطرات شدیدتر و صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

دکتر شمس‌الدین اطهاری -  فلوشیپ آسم و آلرژی / روزنامه جام جم  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مکمل میوه سبزیجات مکمل های ورزشی مواد نیروزا مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و به گفته مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا، سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف های فراوانی است، که به نظر می رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال«حشاشین» (The Assassins)، در رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد