Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور مدیران کل آموزش‌وپرورش و راه‌آهن خراسان رضوی و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر راه و شهرسازی از نخستین هنرستان تخصصی راه‌آهن کشور در مشهد مقدس بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، در مراسمی با حضور مدیران کل آموزش‌وپرورش و راه‌آهن خراسان رضوی و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر راه و شهرسازی از نخستین هنرستان تخصصی راه‌آهن کشور در مشهد مقدس بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌آهن خراسان در این مراسم با اشاره به اینکه راه‌آهن خراسان رضوی با حدود دو هزار و ۵۰۰ پرسنل دارای ۲۵ ایستگاه و یک هزار و ۲۹ کیلومتر خط ریلی است، گفت: علاوه بر حمل‌ونقل داخلی با توجه به وجود مرز بین‌المللی سرخس، حمل‌ونقل بین‌المللی با کشورهای آسیای میانه در حال انجام است که فعالیت قابل‌توجهی در حمل‌ونقل بین‌المللی به‌خصوص صادرات و ترانزیت ریلی از این مرز انجام می‌شود.

مصطفی نصیری با اشاره به تقاضای بالای سفر به مشهد مقدس با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) افزود: سالانه تعداد زیادی از زائرین از طریق خطوط ریلی به مشهد مقدس سفر می‌کنند و ما نیز در راه‌آهن خراسان رضوی افتخار خادمی این زائرین را داریم.

وی بابیان اینکه با توجه به اینکه راه‌آهن خراسان مبدأ قطارها محسوب می‌شود، تعمیر، نگهداری و بازدیدهای دوره‌ای اکثراً در ایستگاه مشهد در حال انجام است، بیان کرد: تربیت نیرو انسانی آموزش‌دیده با توان و مهارت فنی بالا با توجه به این حجم از فعالیت‌ها ضروری است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان  با اشاره به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده فی‌مابین راه‌آهن جمهوری اسلامی و وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر تأسیس و راه‌اندازی هنرستان‌های ریلی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوبی که در شهر مشهد از این هنرستان‌ها شد دو دوره برای نگهداری ناوگان ریلی و همچنین نگهداری خط و سازه‌های فنی با ظرفیت ۳۵نفر با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان راه‌اندازی شد.

گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زمینه‌های توسعه پایدار کشور را فراهم خواهد کرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم بابیان اینکه یکی از عوامل عمده‌ی توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارآمد است، گفت: یکی از عمده‌ترین منابع آموزشی در تأمین نیروی انسانی ماهر به‌منظور ایجاد ارتباط میان سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی و رشد اقتصادی نظام آموزش فنی و حرفه‌ای است، تا جایی که مجامع بین‌المللی نظیر یونسکو از این آموزش‌ها به‌عنوان آموزش‌های فرا راهبردی برای نیل کشورها به توسعه پایدار نام‌برده‌اند که با درنوردیدن مرز دانش صرف، زمینه‌ساز رشد خلاقیت و نوآوری می‌شود.

قاسمعلی خدابنده ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران توسعه‌ی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دوره‌ی دوم متوسطه به میزان۵۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه به‌منظور تأمین بخشی از سرمایه‌ی انسانی برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی، موردنظر سند چشم‌انداز ایران در افق ۱۴۰۴ است.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار و ۸۱ هنرجو در ۱۶۱ رشته فعال در ۶۰۴ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش سطح استان مشغول تحصیل هستند، گفت: بیش از ۴۳ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم خراسان رضوی در هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که این میانگین در سطح کشور ۳۸ درصد است و تکلیف ابلاغی وزارت آموزش‌وپرورش بیش از ۵۲ درصد است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خصوص اهم اقدامات اخیر در خصوص توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان خراسان رضوی گفت: تأسیس نخستین هنرستان تخصصی هنرهای اسلامی ایرانی کشور در مشهد، ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی گلخانه‌ای کشور در مشهد، طرح جامع هنرستان کشاورزی شهید یوسفی۲ مشهد، جذب ۱۵۰۰ نیروی آموزشی متخصص(هنرآموز) از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه‌های شهید رجائی و فنی و حرفه‌ای، ایجاد ۵۱ رشته محل جدید در استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل از آن، راه‌اندازی رشته خدمات ایمنی و آتش‌نشانی دخترانه در مشهد، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا دخترانه در مشهد و همچنین راه‌اندازی اولین هنرستان تخصصی راه‌آهن کشور در مشهد ازجمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز روزافزون صنعت راه‌آهن کشور به نیروی انسانی ماهر به‌ویژه شهر مشهد به‌عنوان یکی از قطب‌های حمل‌ونقل ریلی داخلی و بین‌المللی و گسترش خطوط حمل‌ونقل درون‌شهری، پیشنهاد تأسیس هنرستان وابسته صنعت راه‌آهن در سفر استانی دی‌ماه سال ۹۹ وزیر وقت آموزش‌وپرورش از طرف اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی داده شد و در واپسین روزهای همان سال منجر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو وزارت خانه آموزش‌وپرورش و راه و شهرسازی شد.

خدابنده تأکید کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده برای اولین بار در کشور و هم‌زمان با چهار استان دیگر این هنرستان در دو رشته‌ی ناوگان ریلی و خط و ابنیه راه‌آهن با ظرفیت ۳۵ هنرجو در هر کلاس برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰آغاز به کارکرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل راه آهن خراسان مصطفی نصیری آموزش وپرورش خراسان رضوی نخستین هنرستان تخصصی راه آهن خراسان رضوی کل آموزش وپرورش نیروی انسانی فنی و حرفه ای هنرستان ها بین المللی راه اندازی مشهد مقدس حمل ونقل ی انسانی آموزش ها ی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد