Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرد که مذاکرات ائتلافی با احزاب سبز و لیبرال دموکرات تا ماه دسامبر نهایی شده و دولت ائتلافی موسوم به آمپل به رهبری "اولاف شولتز" تا پایان سال جاری میلادی تشکیل می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "نوربرت والتر بوریانس"، رئیس حزب سوسیال دموکرات که حزبش پیروز انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور بود در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان اعلام کرده است که انتظار می رود مذاکرات رسمی برای تشکیل دولت ائتلافی با سبزها و لیبرال دموکرات ها در جریان ماه اکتبر انجام شده و احزاب تا ماه دسامبر به توافقی برای تشکیل ائتلاف موسوم به آمپل (چراغ راهنمایی) دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که دولت ائتلافی جدید آلمان باید تا پایان سال تشکیل شود و این امر امکان پذیر است. وی افزود: ما می توانیم مذاکرات ائتلافی را در اکتبر آغاز و در ماه دسامبر به پایان برسانیم.

این مقام حزب سوسیال دموکرات تاکید کرد که ما باید از شکست مذاکرات اتحادیه احزاب متحد مسیحی، سبزها و لیبرال دموکرات برای تشکیل ائتلاف جامائیکا در دور قبلی انتخابات درس بگیریم.

وی همچنین گفت: من فکر می کنم از ابتدا وارد کردن جزئیات به مذاکرات ائتلافی زیاد منطقی نیست. ما به یک خط مشترک و روایت مشترک نیاز داریم. ما باید مشترکا و خیلی زود این را تعریف کنیم.

رئیس حزب سوسیال دموکرات همچنین تاکید کرد: حتما لازم نیست همه جزئیات در یک توافق ائتلافی قید شود. مهم تر از همه این است که ما روی مکانیسمی درباره چگونگی مقابله با چالش های مشخصی توافق کنیم.

تزلزل کرسی "اشتاین مایر" به عنوان رئیس جمهور آلمان

حالا در این شرایط مقام "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم در معرض خطر قرار گرفته است. وی اواخر ماه می اعلام کرده بود که تمایل دارد یک دوره دیگر در سمت ریاست جمهوری آلمان باقی بماند.

جنگ لفظی احزاب بزرگ آلمان بر سر تشکیل دولت ائتلافی/ آلمانی‌ها دیگر رهبری حزب مرکل را نمی‌خواهندحزب سوسیال مسیحی: شولتز بهترین شانس برای تصاحب صدراعظمی آلمان را دارد

اما بعد از انتخابات بحثهایی درباره احتمال کنار گذاشته شدن وی از این مسئولیت ایجاد شده است؛ زیرا هم اولاف شواتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات و هم آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی می توانند بالاترین پست های حکومتی در این کشور را برای به نتیجه رساندن مذاکرات ائتلافی با لیبرال دموکرات ها و سبزها پیشنهاد دهند. البته این یک موقعیت ناخوشایند برای شولتز است که مجبور شود رفیق قدیمی خود اشتاین مایر از حزبش را قربانی کند.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی قبلا اعلام کرده بود که این سمت ( ریاست جمهوری) را به سبزها واگذار می کند.

بر اساس نتایج به دست آمده بعد از شمارش آراء شعب اخذ رای در انتخابات پارلمانی آلمان که روز یکشنبه برگزار شد حزب سوسیال دموکرات با اختلاف اندک از اتحادیه احزاب متحد مسیحی پیروز این انتخابات شد و توانست 25.7 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با ریزش تاریخی در آراء خود مواجه شده و 24.1 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. حزب سبز هم با کسب 14.8 درصد آراء شهروندان بهترین نتیجه تاریخ خود را به دست آورد. لیبرال دموکرات ها هم در این انتخابات 11.5 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 10.3 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. چپ ها هم 4.9 درصد آراء در این انتخابات را کسب کردند.

با این همه حزب مرکل همچنان ادعای رهبری داشته و می‌خواهد برای تصاحب صدراعظمی تلاش کند.

بر اساس محاسبات انجام شده تشکیل این ائتلاف ها در دولت بعدی امکان پذیر است و ائتلاف موسوم به "آمپل" متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و لیبرال دموکرات ها با اکثریت 416 نماینده و همچنین ائتلاف موسوم به جامائیکا متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی، سبزها و لیبرال دموکرات ها با اکثریت 406 نماینده امکان پذیر است.

البته امکان تشکیل ائتلاف بزرگ هم وجود دارد که از نظر سیاسی به دلیل عدم تمایل طرفین غیر ممکن به نظر می رسد.

نتایج جدیدترین نظر سنجی بعد از انتخابات پارلمانی در این کشور نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواهان شروعی جدید در کشورشان با تشکیل ائتلاف موسوم به آمپل و روی کار آمدن "اولاف شولتز" به عنوان صدر اعظم هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان اتحادیه احزاب متحد مسیحی درصد آراء شهروندان حزب سوسیال دموکرات لیبرال دموکرات ها مذاکرات ائتلافی ائتلاف موسوم تشکیل ائتلاف دولت ائتلافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند