Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماری‌های عفونی انتقال ویروس کرونا از طریق وسایل و بویژه وسایل مشترک در مکان‌های عمومی را محتمل دانست.

به گزارش برنا؛ سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف نشسته و ایجاد آلودگی می‌کند، گفت : این ویروس زمانی از طریق سطوح منتقل می‌شود که دست افراد با این سطوح تماس داشته و پس از آن دست آلوده با مخاط چشم، بینی و دهان تماس یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در همین راستا تا زمانی که دست آلوده به مخاط چشم، بینی و دهان تماس پیدا نکند، دست زدن و تماس صرف با سطوح نمی‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: این میان عمدتا وسایلی که مشترک هستند می‌توانند خطر بیشتری برای انتقال ویروس داشته باشند، وسایلی مانند دستگیره درها، نرده‌ها وسطوحی که در مکان‌های عمومی هستند.

او افزود: بنابراین توصیه می‌شود افراد پس از تماس دست با وسایلی که در مکان‌ها و خودرو‌های عمومی وجود دارد، بطور جد از دست زدن به صورت خود خودداری کرده و حتما دست‌ها را ضدعفونی کنند.

وزیری در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق لباس گفت: امکان انتقال آلودگی از طریق لباس هم وجود دارد و توصیه می‌شود افراد زمانی که از بیرون به منزل برمی گردند حتما لباس‌های خود را در محلی جدا قرار دهند.

او ادامه داد: در خصوص ضدعفونی کردن لباس‌ها هم اگر افراد آن‌ها را ۲۰ دقیقه جلوی نور آفتاب قرار دهند، ویروس‌های احتمالی روی لباس از بین خواهند رفت. شست و شوی لباس‌ها با مواد شوینده موجب از بین رفتن ویروس‌های احتمالی بر روی آن خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: انتقال ویروس از طریق تماس دست با وسایل و البسه و سپس تماس دست با مخاط دهان، بینی و چشم محتمل است، اما راه اصلی نیست و تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که در حال حاضر اصلی‌ترین راه انتقال ویروس از طریق ذرات ریز سرفه و عطسه افراد آلوده است.

او افزود: در این ذرات ویروس کرونا توسط ابر حاوی بخار احاطه شده و همین امر موجب می‌شود که چسبندگی ویروس بیشتر شود و اگر این ذرات مدتی در محیط مانده و ابرِ اطراف آن‌ها خشک شود قدرت انتقال ویروس هم در پی آن کم می‌شود.

وزیری گفت: بنابراین توصیه می‌شود افراد در تماس با افراد مختلف و بویژه افراد علامت دار حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله فیزیکی را داشته باشند.

او افزود: در کنار عطسه و سرفه، حرف زدن با یک فرد آلوده به مدت چند دقیقه در یک محیط بسته هم می‌تواند بسیار پرخطر بوده و زمینه انتقال ویروس را فراهم کند .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس ماسک کرونا متخصص بیماری های عفونی انتقال ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد