Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه آریزونا، همه‌گیری کووید-۱۹، شرایط استرس‌زایی برای بیماران مبتلا به سرطان پدید آورده است که تحت شیمی‌درمانی قرار دارند زیرا شیمی‌درمانی نه تنها به سرطان، بلکه به سلول‌های ایمنی مورد نیاز بدن برای دفاع در برابر عفونت‌ها حمله می‌کند. بررسی جدید پژوهشگران "دانشگاه آریزونا"(University of Arizona) نشان می‌دهد که بیماران تحت شیمی‌درمانی فعال، واکنش ایمنی کمتری نسبت به دو دوز واکسن کووید-۱۹ داشته‌اند اما دوز سوم واکنش را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، "راچنا شروف"(Rachna Shroff)، سرپرست این پژوهش گفت: ما می‌خواستیم مطمئن شویم که سطح حفاظتی ارائه‌شده توسط واکسن‌های کووید-۱۹ به بیماران مبتلا به سرطان را درک کرده‌ایم؛ به ویژه در شرایطی که محدودیت‌ها در حال کاهش بود و گسترش انواع واگیردار بیشتری آغاز شد.

 شروف و گروهش برای پاسخ دادن به این سوال، ۵۳ بیمار در حال شیمی‌درمانی را مورد بررسی قرار دادند. آنها واکنش ایمنی این بیماران را نسبت به نخستین و دومین دوز واکسن فایزر مورد بررسی قرار دادند و آن را با واکنش ۵۰ بزرگسال سالم مقایسه کردند.

بیشتر بیماران مبتلا به سرطان پس از دو دوز واکسن، کمی واکنش ایمنی نسبت به آن نشان دادند؛ این بدان معناست که آنتی‌بادی‌های کروناویروس را داشتند.

"دیپتا باتاچاریا"(Deepta Bhattacharya)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما آنتی‌بادی‌ها، سلول‌های B و سلول‌های T که سیستم دفاعی بدن را تشکیل می‌دهند، بررسی کردیم و دریافتیم که واکسن برای اکثر افراد تحت شیمی‌درمانی، حداقل تا حدودی به عنوان محافظ عمل می‌کند.

در هر حال، واکنش ایمنی این بیماران، بسیار کمتر از واکنش ایمنی بزرگسالان سالم بود و تعداد کمی از بیماران، هیچ واکنشی نسبت به واکسن کووید-۱۹ نداشتند. این به معنای حفاظت کمتر در برابر کروناویروس به ویژه سویه دلتا است.

۲۰ نفر از بیماران برای تزریق دوز سوم بازگشتند و دوز سوم توانست واکنش ایمنی را در بیشتر افراد تقویت کند و واکنش کلی ایمنی بعد از تزریق دوز سوم، به سطح مشابه افرادی رسید که در حال شیمی‌درمانی نبودند.

پربیننده ترین سایت ثبت نام واکسن کرونا ( لینک کارت واکسن ) ویتامین E چگونه می‌ تواند برای موهای شما مفید باشد گمانه‌زنی‌ها از آینده کرونا در ایران آغاز صدور کارت واکسن کرونا دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی علت فوتی های کادر درمان علی رغم واکسیناسیون کرونا چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرطان بیماران مبتلا به سرطان شیمی درمانی واکنش ایمنی کووید ۱۹ دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری

به گزارش مدیسن نت، پس از تجزیه و تحلیل خون ۲۰۰ زن سفیدپوست بریتانیایی که نیمی از آن ها به آرتروز زانو مبتلا بودند و نیمی دیگر مبتلا به این بیماری نبودند، محققان دریافتند که وجود برخی از نشانگرهای زیستی زنان مبتلا به آرتروز زانو را از زنان بدون این بیماری متمایز می‌کند.

دکتر «ویرجینیا بایرز کراوس»، نویسنده ارشد این مطالعه و جراح ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «ما دریافتیم که می‌توانیم افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آرتروز زانو هستند شناسایی کنیم، اما چیزی که هیجان‌انگیز بود این بود که هشت سال قبل از اینکه آن ها تغییراتی در اشعه ایکس داشته باشند، توانستیم آن را شناسایی کنیم.»

این مطالعه مبتنی بر تحقیقات قبلی است که در آن آزمایش خون ۷۴ درصد دقت در پیش‌بینی پیشرفت آرتریت زانو و دقت ۸۵ درصد در تشخیص آرتریت زانو را نشان داد.

در حالی که هیچ درمانی برای آرتروز زانو وجود ندارد، موفقیت درمان‌های جدید می‌تواند به شناسایی زودهنگام بیماری و کاهش سرعت پیشرفت آن بستگی داشته باشد.

محققان تاکید کردند که درست مانند بیماری قلبی، پوکی استخوان یا بیماری آلزایمر، آرتروز زانو نیز یک اختلال مزمن است که معمولاً در اواخر بیماری تشخیص داده می‌شود. به گفته محققان، با شناسایی زودتر آن، پزشکان به طور بالقوه می‌توانند این بیماری را قبل از اینکه ناتوان کننده شود، متوقف کنند.

کراوس گفت: «در واقع با شناسایی زودتر آن، می‌توانیم از ناتوانی، درد و بدتر شدن کیفیت زندگی جلوگیری کنیم.»

به گفته کراوس، اگر بیماران از طریق آزمایش خون متوجه شوند که در معرض خطر بالای آرتروز زانو هستند، می‌توانند تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند که شامل کاهش وزن، ورزش، تغذیه سالم یا حتی تزریق استروئید می‌شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آرتروز زانو برای بیماران چیزی بیش از دردناک است: همچنین در بیشتر موارد منجر به تعویض مفصل می‌شود و بار اقتصادی زیادی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ابداع روشی تازه برای مبارزه با سرطان؛ تقویت سلول‌های ایمنی
  • بینا شدن افراد مبتلا به نابینایی ارثی با ژن‌درمانی «کریسپر»
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به فشار خون (فیلم)
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟