Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کارآفرین شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: درصد خیلی کمی از افراد کارآفرین می‌شوند.

او افزود: ما هیچ وقت نمی‌گوییم که تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید کارآفرین شوند. قاعدتا درصد کمی از آن‌ها کارآفرین می‌شوند و مابقی برای خودشان و سایر افراد اشتغال ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه رویکرد ما این است که بتوانیم با ایجاد هسته‌های کسب و کار دانشجویی در کنار درس دانشجویان مهارت‌های مختلف عمومی و تخصصی ارائه دهیم، تاکید کرد: باید توانمندی آن‌ها را در رشته‌های تحصیلی خودشان بعد از فارغ التحصیلی ایجاد کنیم تا بتوانند جذب بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: اگر تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند با ایده‌ها و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید در قالب پلتفرم‌های کسب و کار مسیر را ادامه دهند قاعدتا می‌توانند در آن حوزه خدمات خیلی خوبی را به کشور ارائه کنند.

هاشمی درباره تلاش دانشگاه علم و فرهنگ برای کارآفرین شدن تاکید کرد: دانشگاه علم و فرهنگ بنیاد کسب و کاری را ایجاد کرد که در آن با ایجاد شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری و شکوفایی بتواند بستر لازم را برای بهبود شرایط فراهم کند. همچنین، در کنار آن پارک صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم را به همت جهاددانشگاهی ایجاد کردیم که بیشتر در حوزه‌های علوم انسانی، هنر، گردشگری مباحث خود را دنبال می‌کند و همچنین در حوزه هنر هم مباحث مخصوص به خود را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: این بستر‌ها به دانشگاه علم و فرهنگ کمک می‌کند تا بتواند مجموعه دانشگاه و استادان را به سمت اشتغال و کارآفرینی هدایت کند تا خروجی هایمان قابل قبول باشد و بیشترین هدف گذاری ما به این منظور است که درصد اشتغال دانش آموختگانمان را بالا ببریم.

هاشمی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دانش آموختگان کشور بیکار هستند، تاکید کرد: نرخ بیکاری در مجموعه فارغ التحصیلان بالاست و باید گفت نیرو‌های با استعداد در دنیا زمینه کاری را برای سایر افراد آماده می‌کنند و نیروی محرکه دیگران می‌شوند و به اینصورت باعث می‌شوند تا چندین نفر دیگر را در جهت کسب و کار هدایت کنند، اما متاسفانه به این موضوع در کشور ما کاملا برعکس توجه می‌شود.

او گفت:  ایجاد بنگاه‌های کسب و کار جدید برای دانشگاه به منظور اتصال به جامعه باید به وجود بیاید؛ انتقال دانش به موسسات و شرکت‌های جامعه و اقتصاد در حال گذر از تولید کمی به تولید کیفی نیز از دیگر راه کار هاست. باید کیفیت کار دانشجویان را مدنظر قرار دهیم. حمایت از نوآوری و اختراعات و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، روابط بین المللی و تعلق محلی در چارچوب نظام‌های محلی و بین المللی داشته باشیم، ایجاد تجزیه و تحلیل صحیح بین محیط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگ سازی و فرآیند جذب و به کارگیری متناسب اعضای هیات علمی و جامعه دانشگاهی از طریق رهبران دانشگاه‌ها نقش مهمی در توانمندی بالقوه دانشگاه دارد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

احتمال حضوری شدن آموزش‌های دانشگاهی از آبان بخشی از دروس دانشگاه فنی در ترم آتی حضوری می‌شود دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر برای دریافت دز دوم واکسن کرونا آماده شوند آموزش‌ها بعد از اتمام فرآیند واکسیناسیون دانشجویان حضوری می‌شوند جزئیات واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه‌های تهران اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علم و فرهنگ فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ فارغ التحصیلان دانشگاه ها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: منطقه ۱۷ تهران محلی است که خیلی زیاد به واقعیت تهران و نبض شهر نزدیک می‌شوید و حضور وزیر فرهنگ و جمعی از همکاران در این منطقه، یک تجربه بسیار گران قیمت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: یکی از اتفاقات کلیدی در این منطقه این است که بعد از بازار تهران بزرگترین کانون خرده فروشی پوشاک در تهران است. یک‌ کانون نظارتی جدی ذیل استان‌ تهران، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد استان و کارگروه مد و لباس تشکیل خواهد شد که ناظران مردمی، تخلفات را رصد کنند. 

امامی همچنین گفت: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اولویت‌های وزارتخانه نباید بگذاریم مساله سالمندی به یک بحران تبدیل شود و یک‌پرونده سالمندی برای حل مساله سالمندی تشکیل شده است.

وی افزود: پیرو درخواست‌های مردمی، با همکاری شهرداری تهران ما یک‌ مرکز تجمعی بزرگ عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه را در منطقه امام‌زاده حسن ایجاد می کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند