Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر نادری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: محصولات تولید شده در این شرکت در حوزه الکتروریسی و نانوالیاف است. دستگاه صنعتی الکتروریسی تولید شده در شرکت ما یکی از بزرگترین دستگاه‌های ساخته شده در دنیاست که قادر است با سرعت بالایی انواع نانوالیاف پلیمری را مناسب با کاربر‌های متنوع صنعتی تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به این که هر دستگاهی ویژگی خاص خود را دارد، دستگاه‌های آزمایشگاهی که تعداد زیادی از آن‌ها به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دانش آموزشی داخل و خارج کشور فروخته شده به نحوی ساخته شده است که نیاز‌های پژوهشی را به طور کامل پوشش می‌دهد از طرفی دستگاه‌های صنعتی برای بکارگیری تمام وقت در صنایع مناسب خواهند بود که به صورت یکنواخت بتوانند در مدت زمان طولانی محصول مورد نظر را تولید کنند.

نادری بیان کرد: در مورد محصولات نهایی مبتنی بر نانوالیاف از جمله فیلتر‌های هوا محصولی تولید شده است که استاندارد‌های سختگیرانه نیروگاه‌ها را در آزمایشگاه‌های معتبر اروپایی از جمله فنلاند و آلمان با موفقیت پشت سر گذاشته باشد همچنین  در مورد ماسک‌های تنفسی با استفاده از لایه‌ای از نانوالیاف فیلتراسیون ریزترین ذرات از جمله ویروس کرونا و انواع آلاینده‌ها بدون افزایش زیاد افت فشار میسر شده است.

او با اشاره به این که طیف متنوعی از مشتریان از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند، گفت: دستگاه‌های صنعتی در اختیار صنایع بزرگ از جمله فیلترسازها، برخی تولیدکنندگان صنایع پزشکی و تولیدکنندگان ماسک قرار گرفته است. دستگاه‌های آزمایشگاهی در اختیار پژوهشگران، فیلتر‌های نیروگاهی در اختیار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور و ماسک‌ها در اختیار عموم مردم قرار داده می‌شود. به عبارتی با توجه به تنوع محصولات ما با طیف متنوعی از مشتریان در ارتباط هستیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: تا چند سال گذشته جمهوری چک، آمریکا، ژاپن و ایران صاحب فناوری تولید دستگاه‌های در ابعاد بزرگ الکتروریسی بودند اما با گذشت زمان  کشور‌هایی از قبیل ترکیه، چین، اسپانیا نیز به این لیست اضافه شده‌اند که در مورد دستگاه آزمایشگاهی این لیست گسترده‌تر است و کشور‌های بیشتری این دستگاه را تولید می‌کنند.

نادری در خصوص تفاوت‌ها و مزایای محصول نمونه داخلی این دستگاه نسبت به دیگر نمونه‌های داخلی و خارجی افزود: هر شرکت صاحب نامی تکنیک خودش را برای تولید نانوالیاف دارد. ما با توجه به اختراعی که در اروپا، آمریکا، چین و البته ایران ثبت کرده‌ایم صاحب روش الکتروریسی دمشی هستیم که مزیت‌های بسیار زیادی را نسبت به روش‌های دیگر ایجاد کرده است که افزایش سرعت تولید و ارتقای کیفیت تولید از جمله این مزیت‌ها خواهد بود. در هر صورت این روش جزء بهترین تکنیک‌ها در دنیا خواهد بود. روش به کارگرفته شده برای تولید این دستگاه با ولتاژ بالاست  و از هوای فشار بالا نیز استفاده می‌شود که باعث افزایش کیفیت و حجم نانوالیاف تولیدی خواهد شد در واقع همین مزیت سبب شده تا  در کنار رقبایی از کشور‌های صاحب نام محصولات خود را صادر کنیم.

او بیان کرد: ایده اولیه کار بر اساس مقاله‌ای مروری از یکی از دانشمندان مطرح دنیا از کشور سنگاپور بوده است که در ۱۵ سال گذشته با کار مداوم و پیوسته و تجربه به دست آمده به مرور در شرکت تکمیل شد. در این مدت ما ابتدا سعی کردیم مسلط بر فناوری زیرسیستم‌هایی از جمله منابع ولتاژ بالا و پمپ‌های با دقت بسیار بالا شده و سپس دستگاه‌های آزمایشگاهی و صنعتی را به مرور به سبد محصولات شرکت اضافه کردیم. همچنین ما در تلاش بودیم تا  کاربرد‌های نانوالیاف در صنایع را توسعه دهیم به همین دلیل در مرحله اول به تولید فیلتر‌های با کلاس اف ۹ که مناسب استفاده در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ایران بود، پرداختیم که  نتایج بسیار خوبی حاصل شد.

نادری مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: با توجه به کاربرد‌های گسترده که این دستگاه داراست قابلیت صادرات آن بسیار بالا خواهد بود؛ همچنین ما صادراتی به کشور‌هایی از قبیل چین، کره جنوبی، مالزی، تایلند، اندونزی، پاکستان، عراق، کوبا، نیجریه و ترکیه داشته‌ایم. با نظر به این که پنانسیل صادرات این دستگاه بسیار بالاست ما در تلاشیم کشور‌های دیگری را مخصوصا در اروپا به این لیست صادراتی خود اضافه کنیم که  خوشبختانه در چند ماه گذشته موفق به ارسال یک دستگاه آزمایشگاهی به کشور آلمان شدیم.

نادری با اشاره به تفاوت قیمت این نمونه نسبت به دیگر نمونه‌ها تصریح کرد: با توجه به شرایط شرکت ما در بومی سازی اکثر قسمت‌های دستگاه و شرایط کشور قیمت دستگاه‌های ما حدود یک سوم دستگاه‌های خارجی است.

او در خصوص میزان ارزآوری این محصول برای کشور بیان کرد:حجم صادرات این شرکت در این سال‌ها بیش از ۲ میلیون دلار بوده است. همچنین باید توجه داشت که با توسعه این فناوری در کشور در چندسال اخیر از خروج چندین برابر این مبلغ ارز از کشور جلوگیری شده است.

بیشتربخوانید:

بومی سازی نانوماسک‌ها برای محافظت از صنعتگران و کادر درمان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانو الیاف فناوری نانو شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل