Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی آر تی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد نظر ما از همان ابتدا این بود که موضوع افغانستان راه حل نظامی ندارد، ولی نگاه همراه با تکبر و امپریالیستی آمریکا از سویی و بی خبری آن‌ها از وضعیت افغانستان باعث شد وضعیت کنونی همراه با بحران انسانی در این کشور پدید آید و ما نیز بخشی از تاوان این وضعیت را می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر پاکستان گفت: خب اینطور بگویم که ما در مقطعی انتظار به راه افتادن حمام خون پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را داشتیم، زیرا اگر به آنچه که بعد از خروج شوروی در ۱۹۸۹ روی داد بیندازید می‌بینید که در افغانستان حمام خون به راه افتاد. صد‌ها هزار افغان بعد از آن خروج کشته شدند و به این شکل بود که طالبان ظاهر شد. این بار نیز ما این وحشت را داشتیم که بعد از تصرف کابل، حمام خون به راه می‌افتد، ولی بعد از آن بود که ما به شکلی بسیار غیر منتظره، شاهد انتقال آرام قدرت بودیم.

عمران خان افزود: تصمیم ما در دولت بر این قرار شد که با همه همسایگان افغانستان رایزنی کنیم. ما با آن‌ها درباره زمان به رسمیت شناختن رژیم طالبان صحبت کردیم. ما در حال بحث و گفتگو هستیم و اینکه پاکستان به تنهایی طالبان را به رسمیت بشناسد چندان تفاوتی در وضعیت ایجاد نمی‌کند. این کار باید به صورت ترجیحی با حضور آمریکا، اروپا، چین و روسیه باشد.

وی تاکید کرد: در صورتی که همه همسایگان در این تصمیم اجماع داشته باشند، این کار بیشترین تاثیر را خواهد داشت. در صورتی که در افغانستان شاهد هرج و مرج باشیم، می‌توانیم در کنار هم سیاستی را در خصوص زمان به رسمیت شناختن طالبان در پیش بگیریم. این کار تاثیری به مراتب بیشتر خواهد داشت تا اینکه پاکستان بخواهد به تنهایی این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پاکستان افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند