Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@14:38:39 GMT

رفلاکس معده چیست و چه علائمی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۵۰۶۸

رفلاکس معده چیست و چه علائمی دارد؟

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: رفلاکس معده بیماری شایع است که می‌تواند دوره‌ای یا مزمن باشد. استرس موجب تشدید ریفلاکس شده و مانع از جواب در طول درمان می‌شود. علیرضا دلاوری فوق تخصص گوارش و کبد در پاسخ به سوالات رایج بیماران درگیر با رفلاکس معده گفت: رفلاکس بیماری بسیار شایع است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم با آن درگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترش کردن، سوزش، تلخی دهان، سنگینی سر دل و حتی سرفه‌های مزمن از علائم این بیماری است که می‌تواند انسان را تا آخر عمر به خود مشغول کند.

وی افزود: ریفلاکس از خفیف تا شدید وجود دارد و بیماری مزمن است. بهترین درمان برای آن کاهش اسید معده است. امپرازول دارویی است که مصرف آن در دوز‌های بالا می‌تواند رفلاکس شدید را کنترل کند. در نوع خفیف بیماری، مصرف دوبار در هفته کافی است، اما برخی بیماران علاوه بر ریفلاکس شدید، زمینه اضطرابی دارند که موجب تحریک بیشتر مری می‌شود در این حالت باید برای بیمار از دارو‌های آرامبخش استفاده کرد.

دلاوری خاطرنشان کرد: یکی از مشخصات افزایش اسید معده و در نتیجه ریفلاکس، سوزش سر دل پس از خوردن غذا است. ریفلاکس ممکن است صبح‌ها یا شب‌ها اتفاق بیفتد. برخی مواد غذایی مثل پیاز خام، غذا‌های ترش، غذا‌های حاوی نگهدارنده مثل پنیر پیتزا و فست فودها، سس‌های کارخانه‌ای و چای پررنگ موجب تشدید رفلاکس می‌شوند. برای افرادی که در هنگام صبح ترش می‌کنند و سوزش سر دل دارند توصیه می‌شود چای پررنگ ننوشند. نیم ساعت قبل از صبحانه یک کپسول امپرازول به مدت دو هفته بخورند اگر تا پیش از سه ماه علائم برگشت امپرازول باید به صورت دائمی مصرف شود.

وی تاکید کرد: تغییرات فصلی و مصرف برخی غذا‌ها در فصول مختلف می‌تواند موجب تشدید ریفلاکس شود. در مواقعی ریفلاکس‌ها دوره‌ای هستند و در برخی به صورت دائمی وجود دارد و ممکن است تا چند سال بهبود یافته و دوباره ظاهر شوند. استرس موجب تشدید ریفلاکس شده و مانع از جواب در طول درمان می‌شود.

دلاوری فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: مشکلات معده و گوارش مثل زخم معده و اثنی عشر می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. کاهش وزن علامت خطر است و بیمار باید تحت بررسی‌های بیشتر قرار گیرد.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رفلاکس معده رفلاکس رفلاکس معده چیست معده چیست موجب تشدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: ابزار۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه خارج شد.

محمد رضا روحانی در گفت‌وگو با مهر، در خصوص خارج کردن این وسیله گفت: دختر خانم ۲۰ ساله به دندانپزشکی یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده که پس از درد شدید در ناحیه شکم، به سرعت به بیمارستان مدرس منتقل می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه زمان در انجام چنین حوادثی برای پزشک بسیار مهم است، افزود: ابزار دندانپزشکی داخل شکم این خانم تیز و برنده بود و چنانچه با سرعت در این خصوص اقدام نمی‌شد ممکن بود وارد رود کوچک شود.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر روده کم است احتمال سوراخ شدن آن بسیار زیاد بود و حتی ممکن بود به بخش ای سی یو منتقل و منجر به مرگ این خانم شود.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر، دقت در خارج کردن این شیء بسیار مهم بود به طور حتم اگر در حین خارج کردن این شیء، حتی چند میلی متر جابه جا می‌شد احتمال پارگی مری، معده و روده وجود داشت.

وی افزود: به دلیل محدودیت زمان و از دیگر سو جلوگیری از عوارض بعد از خارج کردن شیء، سعی کردیم یک عمل غیر تهاجمی به روش آندوسکوپی و over tube بدون باز کردن شکم کار انجام شود.

وی گفت: اگر چه ابزاری که نیاز بود به دستگاه آندوسکوپی برای خارج کردن این فلز وصل شود، در دسترس نبود اما با ابتکار تیم اتاق عمل این اقدام انجام شد، چرا که خارج کردن آن از طریق باز کردن شکم عوارض بسیار ساخت و جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشت.

روحانی گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار خوب است و قرار است امروز مرخص شود.

وی خواستار هوشیاری و دقت کادر پزشکی در حین درمان شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم