Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:18:10 GMT

اما اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۵۲۶۴

اما اگرهای بی‌پایان در ساماندهی ورودی‌های دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، شهر دهدشت تابلوی زیبای تاریخی با پیشینه‌ای قوی از فرهنگ قاب‌های نازیبایی دارد و سیمای آن را در نگاه هر مسافر و گردشگری بد جلوه داده است.

چهار دروازه ورودی دهدشت از منظر مطلوب برخوردار نیستند. هویت گمشده در آشفته بازار مبادی ورودی شهر سال‌هاست سودای ساماندهی دارد اما وعده‌های هر مسؤول یکی پس از دیگری در پیچ و خم‌های جاده‌های حادثه‌خیز ورود به شهر رنگ باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت ورودی های دهدشت به گونه‌ای است که در خود ترغیبی برای ورود گردشگر ندارد در حالی که نمادهای ورودی هر شهر هویت درون شهر را نمایان می سازد مبادی ورودی دهدشت ازعلائم و المان‌های متناسب با فرهنگ شهر محروم است.

 

در سایه کج سلیقگی شورا و شهرداری ادوار گذشته پیشانی بندهای بدقواره‌ای بر قامت شهر به تصویر کشیده شده است؛ در یکی از دروازه‌های شهر المانی از آسیاب بادی و در دیگری توپ فوتبال نصب شده که هیچ سنخیتی با فرهنگ و رسوم این دیار ندارد.

یکی از مهمترین ورودی‌های دهدشت از جاده طولیان است زیرا با بهره‌برداری از جاده باغچه سادات عمده رفت و آمدها از این مسیر انجام می شود و بار اصلی ترافیک روی این جاده است. این در حالی است که نا زیبایی و آلودگی بصری از مشکلات این ورودی است.

 

ورودی دوم از سمت بهبهان با توجه به حضور مقامات کشوری محور تشریفات است این ورودی شاید به لحاظ ساختاری تفاوت ناچیزی با دیگر ورودی‌ها داشته و با وجود پارک بلادشاپور نمای ظاهری بهتری دارد اما سیمای مناسبی برای معرفی شهر در این ورودی به چشم نمی‌آید.

ورودی از مسیر چرام نیز از شلوغ‌ترین ورودی‌هاست که تاکنون تصادفات مرگبار بسیاری در آن رخ داده و خانواده‌هایی را در مرگ فرزندان به سوگ نشانده است. این ورودی مشترک دو شهرستان چرام و کهگیلویه است.

در ورودی از سمت سوق که برای ساماندهی آن زیرگذر نیز تعریف شده است همواره با بنرهای اموات آذین شده است!

ساماندهی ورودی‌های دهدشت نقل محفل جلسات بوده و به خصوص در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس و شورای شهر شعار اصلی محسوب می‌شد.

 

گذشت سال‌ها و تغییر و تحولات مدیریتی اما هنوز سیمای به هم ریخته مبادی ورودی شهر را به سر و سامان نرسانده است. تصادفات مرگبار رنگ سیاه ورودی‌ها را خونین می‌کند و هر بار خانواده‌ای را سیاهپوش از دست دادن عزیزی.با این وجود نه تزریق اعتبارات کار را به جایی رسانده است و نه پیمانکاری خلع ید می‌شود.

و حالا دادستان به عنوان مدعی العموم متولیان را در دفتر کار دور هم جمع کرد تا برای انجام وظیفه به آنها هشداری دهد.سعادتیان گفت: در صورتی که راه و شهرسازی نسبت به عملی شدن مصوبات اقدام نکند با مدیر و مدیرکل به عنوان ترک فعل برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

عبدالله سعادتیان ورودی هویت شهری خواند و گفت: مشخص نبودن متولی ساماندهی ورودی‌ها پاسکاری بین شهرداری، شهرسازی و راهداری به یک معضل تبدیل شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه با اشاره به رها شدن ورودی از چرام افزود: پیمانکاران نفع خود را در خاکبرداری می‌بینند جاده را زخمی و برای ادامه کار بهانه تراشی می‌کنند.

مدعی العموم کهگیلویه طی تماس تلفنی با پیمانکار این مسیر از او توضیحات خواست.کیانی پیمانکار جاده چرام عدم تخصیص اعتبار وعده داده شده رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از جاده را دلیل توقف کار دانست و گفت: در صورتی که چهار میلیارد تومان اوراق برنامه و بودجه تخصیص داده شود ظرف 10 روز آینده کار به اتمام خواهدرسید.

دادستان کهگیلویه در ادامه بر الزام راه و شهرسازی به ایمن سازی حاشیه جاده، نصب علائم راهنمایی و نیوجرسی در جاده طولایت تأکید کرد و دستور مسدودسازی پل دره‌شور را صادر کرد.

سعادتیان با اشاره به اینکه شهرداری در شرایط نامطلوبی قرار دارد و از عهده پرداخت حقوق نیروها بر نمی‌آید، اضافه کرد: اما شرایط وظیفه این نهاد را در ساماندهی ورودی‌ها ساقط نمی‌کند و موظف است ورودی از سمت چرام را زیرسازی و به مرحله آسفالت برساند.

این در حالی است که حجت تقوی معاون شهردار معارضات را مانع ادامه کار زیرسازی در این ورودی خواند و البته گفت که چند روزی هست مشکل معارض برطرف شده است. کار دوباره ادامه خواهد یافت.

رئیس راه و شهرسازی هم انجام کار را نیازمند دستگاه‌ا و ماشین آلات سنگین دانست و افزود: انتظار داریم راهداری با ما همکاری کند.

رئیس راهداری وظیفه این دستگاه را حفاظت از جاده‌ها خواند و افزود: نصب علائم ایمنی و نیوجرسی بعد از تعیین تکلیف و واگذاری به راهداری است با این حال برای رفاه حال مردم همکاری لازم را انجام می دهیم.

شاپور عابدی رئیس پلیس راه کهگیلویه که بارها نسبت به ایمن نبودن ورودی‌ها و بروز تصادفات مرگبار هشدار می‌دهد ابراز امیدواری کرد این بار با تدابیر دادستان و همدلی و همراهی متولیان مردم از کابوس تصادف در ورودی‌ها رهایی یابند.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: ورودی دهدشت سیمای شهر آینه شهر پیشانی شهر ساماندهی ورودی ها ورودی های دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا با اعلام اینکه محدودیت ترافیکی تعطیلات آخر هفته از ظهر روز ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: در این مدت محورهای هراز و کندوان مناسب با حجم تردد یکطرفه می‌شوند.

ایرنا در خبری نوشت: سرهنگ احمد شیرانی روز سه‌شنبه درباره آخرین تمهیدات ترافیکی برای پایان هفته جاری اظهار داشت: در بازه زمانی ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تردد موتورسیکلت در محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

به گفته او، روز پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در محور کرج چالوس اجرا و از ساعت ۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

شیرانی افزود:‌ همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) تردد یکطرفه خواهد شد که از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه محدودیت یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک اعلام کرد: پیش بینی می شود در صورت پرحجم بودن محور کرج - چالوس برای روز جمعه از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل اعمال شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۲ روز جمعه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ) تردد یکطرفه اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

به گفته سرهنگ شیرانی، برای روز شنبه نیز از ساعت ۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. از ساعت ۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال خواهد شد و از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود که تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

وی همچنین متذکر شد که تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور به محدودیت ترافیکی محور هراز نیز اشاره کرد و گفت: تردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع خواهد بود.

به گفته سرهنگ شیرانی، در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور قدیم رشت قزوین و بالعکس از ساعت ۷ الی ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع می باشد. همچنین تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور آستارا اردبیل و بالعکس از ساعت ۷تا ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901337

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود