Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان دیشب در شورای مسکن استان همدان با اشاره به ثبت نام ۳۲ هزار متقاضی طرح اقدام ملی  و تولید مسکن استان همدان،گفت: بر عملکرد طرح اقدام ملی ورود جدی کنند تا نقاط ضعف آن شناسایی شود.

شاهرخی عنوان کرد: ۶۰۰ هکتار زمین برای پیوستن به شهر همدان معرفی شده است که اگر فرایند پیوستن این زمین‌ها فراهم نشود در شهر همدان با مشکل مسکن مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استاندار همدان گفت: بخش خصوصی نقش موثری در اجرای طرح ها دارد و از توان آن باید برای انبوه سازی مسکن در این استان استفاده شود.

شاهرخی افزود: باید با برنامه ریزی دقیق و با مشارکت بخش خصوصی و با انعقاد قرارداد‌های برد برد، برنامه‌های جهش تولید مسکن در استان را پیش برد.

او اظهار داشت: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این است تا آیین نامه تولید و جهش مسکن بررسی و برنامه‌ها برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تشریح شود.

شاهرخی عنوان کرد: طرح جامع شهری همدان، ملایر و تویسرکان مطالعه و در آن زمین‌های ساخت واحد‌های مسکونی مشخص شده است.

او با اشاره به اینکه فهرست از اراضی برای واگذاری به این طرح باید تهیه شود، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی موظفند، زمین‌های مازاد خود را برای ساخت واحد‌های مسکونی در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک باید زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی را مشخص کند تا آمار آن‌ها برای ساخت مسکن مشخص شود.

شاهرخی تاکید کرد: ساز و کار‌های اداری ساخت مسکن‌های ملی برای جهش تولید مسکن باید برداشته شود تا به هدف تولید انبوه مسکن برسیم.

شاهرخی اظهار داشت: آیین نامه‌های اجرایی جهش تولید مسکن باید به صورت شفاف و دقیق برنامه ریزی شود تا در آینده مشکل ایجاد نشود.

او ادامه داد: شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت و فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید مسکن باید همکاری کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه روند تولید مسکن در استان باید تعیین تکلیف شود، افزود: در بخش ساخت و بازسازی مسکن روستایی، همدان سرآمد استان‌های کشور است و با اقدامات ومدیریت خوب، واحد‌های مسکونی آسیب دیده در سیل نوروز ۱۳۹۸ به موقع بازسازی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان هم گفت: برای تامین مسکن باید با یک کار جهادی همه دستگاه‌ها با هم متحد شوند و ساز و کار‌های اداری آن بدون سنگ اندازی جلو برده شود.

حسن ظفری اظهار داشت: قیمت زمین در شهرستان‌ها نسبت به تهران بسیار کمتر است و زمین در انبوه سازی مسکن آن نقش موثری ندارد.

او با اشاره به اینکه قیمت اصلی مسکن در شهرستان‌ها را تامین مصالح تعیین می‌کند، عنوان کرد: وام ۱۰۰ میلیونی مسکن پاسخگوی کار نیست و برای افزایش سرعت ساخت مسکن‌های ارزان باید این میزان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان نیز گفت: در  استان همدان ۲ هزار ۲۷۹ واحد ازطرح های تعطیل مسکن مهر داریم که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجید امیری افزود: افزایش میزان تسهیلات مسکن برای متقاضیان مسکن ملی بار مالی دارد و باز پرداخت این تسهیلات برای متقاضیان دشوار می‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن اقدام ملی ثبت نام مسکن استاندار همدان ساماندهی بازار مسکن استاندار همدان استان همدان تولید مسکن زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، افزود: تأمین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

کد خبر 6096999

دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز