Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:35:45 GMT

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۵۶۹۵

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال

ایسنا/کردستان معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از سازش دومین پرونده قتل در دادگستری استان کردستان در سال جاری و با میانجی گری اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج خبر داد.

بهادر اسدی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با میانجی گری اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج در جلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس از زندان آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: در سال ۱۳۹۱ بر اثر نزاع دو دوست قدیمی در شهرستان سنندج یک مورد قتل حادث و پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

اسدی تصریح کرد: با دستور دادستان سنندج، پرونده مذکور به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع شد که با تلاش های شبانه روزی اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف سنندج و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم کردن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور روحانیت معزز در ترکیب شعب شوراهای حل اختلاف، توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده‌های مهم قتل  وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان کردستان حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: پرونده قاچاق ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق نفت گاز به ارزش ۲۲۲ میلیون تومان در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.


وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۶۶۶ میلیون تومان جزای نقدی معادل سه برابر ارزش سوخت قاچاق محکوم کرد.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: شعبه همچنین با توجه به بیشتر بودن ارزش خودرو از سوخت کشف شده، ۲۲۲ میلیون تومان، برابر ارزش سوخت به جریمه اضافه و متهم را در مجموع به پرداخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد.


محدصی نژاد افزود: مأموران نیروی انتظامی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه تریلی، این محموله سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی