Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی گزارش دادند که این کشور گزینه‌هایی برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی در خصوص پرونده ترسیم مرز دریایی دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت النشره، منابع در وزارت انرژی لبنان گزارش دادند که «ولید فیاض» وزیر انرژی این کشور ابتدای هفته جاری به منظور تکمیل مذاکرات و آماده سازی جهت امضای توافقنامه‌ها با طرف مصری و اردنی برای انتقال برق و گاز به لبنان، به این دو کشور سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته ولید فیاض در دیدار با «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان نتیجه مذاکرات و کار و هماهنگی با طرف‌های مصری و اردنی و سوری و تصمیم خود برای سفر به قاهره و امان را برای وی شهر داد.

گزینه‌های لبنان برای ازسرگیری مذاکرات ترسیم مرز دریایی با فلسطین اشغالی

از طرف دیگر یک منبع برجسته سیاسی در لبنان گزارش داد که این کشور در حال حاضر به شکل رسمی در حال بررسی تعدادی از گزینه‌ها جهت از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی تحت نظارت سازمان ملل متحدو میانجیگری ایالات متحده جهت تعیین مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی است.

این منبع افزود، یکی از گزینه‌های لبنان در این زمینه تعیین 3 شرکت بین المللی جهت مشاوره دادن به دولت لبنان درباره پرونده ترسیم مرز دریایی با فلسطین اشغالی است؛ به طوری که مرزهای لبنان در منطقه اقتصادی این کشور به شکل دقیق مشخص گردد.

وی با اشاره به اینکه ماموریت این شرکت‌های بین المللی ارائه مشاوره به طرف لبنانی است تا بتواند نقشه راه را جهت از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم، ترسیم کند تاکید کرد که هیچ گونه تصمیمی برای واگذار کردن ماموریت داوری به این شرکتها در مناقشه‌های دریایی میان لبنان و اسرائیل وجود ندارد؛ زیرا چنین موضوعی مستلزم رضایت هر دو طرف بوده و در حال حاضر تنها میانجی این مذاکرات واشنگتن است.

اعلام آمادگی سوریه برای بازسازی رایگان خط لوله انتقال گاز به لبنانافشای نقش امارات در اقدامات اسرائیل ضد حقوق دریایی لبنانعطوان: نصرالله تهدیدات خود را عملی کرد/ مهمترین پیام سرنگونی پهپاد اسرائیلی در جنوب لبنان

این منبع لبنانی تصریح کرد که اقدامات اسرائیل برای اکتشاف نفت و گاز در میدان «کاریش» واقع در منطقه دریایی مورد مناقشه با لبنان، با محکومیت و ثبت شکایت علیه اسرائیل در سازمان ملل قابل مقابله نیست. بلکه لبنان باید در این زمینه اقدامات عملی انجام داده و دستور قبلی مربوط به پرونده ترسیم مرز دریایی با اسرائیل را رسما اصلاح کند؛ به طوری که بر حقوق کامل لبنان در دستور جدید تاکید شود سپس آن را به سازمان ملل ارسال کند.

منبع مذکور با تاکید بر اینکه در مرحله فعلی و قبل از اصلاح دستور قبلی هیچ شکایتی علیه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به نتیجه نخواهد رسید گفت، تا زمانی که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان دستور اصلاح مرزهای دریایی لبنان را امضا نکند این کشور شکایتی به سازمان ملل ارائه نخواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد که اگر دولت لبنان برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی نیاز به حفظ آبروی خود دارد باید مشاوره با شرکت‌های بین‌المللی مذکور را به شکل دقیق انجام دهد؛ ضمن این که هنوز مشخص نیست چرا مسئولان لبنانی از امضای دستور اصلاح شده پرونده ترسیم مرز دریایی با فلسطین اشغالی خودداری می‌کنند.

منبع مذکور در پایان از مسئولان لبنانی خواست تا با در نظر گرفتن منافع ملی لبنان هر چه سریعتر دستور اصلاح شده در خصوص پرونده ترسیم مرز دریایی را امضا کرده و آن را به سازمان ملل بفرستند؛ زیرا در غیر این صورت هیچ یک از شکایت‌های لبنان علیه اسرائیل به دلیل حفاری این رژیم در میدان کاریش، رسمیت نخواهد داشت.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه گفتند که «آموس هوکستاین» نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور انرژی به عنوان میانجی جدید در موضوع منازعه لبنان و اسرائیل بر سر مرز دریایی و اکتشاف گاز در شرق مدیترانه تعیین شده است.

بذ اساس این گزارش، هوکستاین یکی از نزدیکان «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا است و چندین سال با او همکاری کرده است. به همین دلیل مسئله منازعه دریایی بین بیروت و تل آویو به یکی از اولویت‌های اصلی بایدن تبدیل می‌شود.

در آخرین دور از مذاکرات غیر مستقیم ترسیم مرزهای دریایی که تحت نظارت آمریکا میان لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شد، آمریکایی‌ها به این بهانه که لبنان مطالبات خود را بالا برده است مذاکرات را متوقف کردند.

همین امر موجب شد تا در سایه بحران‌های اقتصادی و سیاسی و نظامی لبنان که شیوع اپیدمی کرونا نیز مزید بر علت شد، لبنانی‌ها از بهره برداری در منطقه اقتصادی خود محروم شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان ملل گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت با موشک مقر فرماندهی لشگر۹۱ در پادگان «برانیت» را هدف قرار دادند.   طبق گزارش المیادین، حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد با توپخانه پایگاه «زبدین» در مزارع شبعا  و پایگاه السماقه در کفرشوبا را هدف قرار داد.   از زمان شروع عملیات طوفان‌الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی است.

 

دیگر خبرها

  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • حملات موشکی قسام از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی+ فیلم
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل برای اولین بار+ فیلم
  • مقاومت اسلامی بحرین با حمله پهپادی به اسرائیل اعلام موجودیت کرد + فیلم
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد