Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:48:43 GMT

درخشش هنرمند جاجرمی در پنجمین جشنواره ملی فانوس

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۵۷۴۰

ایسنا/خراسان شمالی مهدی فخرانی کارگردان اثر نمایشی «هناس» در پنجمین جشنواره ملی تولیدات هنری دفاع مقدس «فانوس» خوش درخشید و توانست به مرحله کشوری راه پیدا کند.

علی اصغر شکوری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم با بیان این که اثر نمایشی هناس به نویسندگی «سید سروش پیمبری» و کارگردانی «مهدی فخرانی» کاری از گروه «ققنوس» شهرستان جاجرم توانست رتبه اول بخش تئاتر خیابانی در جشنواره فانوس را از آن خود کند، گفت: این نمایش روایتی از یک خانواده شیمیایی است که مهدی فخرانی از هنرمندان فعال این شهرستان به همراه «هناس» همتای خیالی خود  در آن به ایفای نقش پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: این نمایش با هدف معرفی ارزش های دفاع مقدس، شناسایی و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های هنری هنرمندان و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان برای تولید آثار فاخر هنری با موضوعات مختلف  تولید و همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جاجرم و بجنورد اجرا شد.

لازم به ذکر است، این جشنواره در بخش‌های هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش‌نامه، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی و سنتی شامل، عکس، نقاشی، طراحی پوستر و بیلبورد، خوشنویسی و آثار حجمی، بخش رادیویی و بخش تلویزیونی و سینمایی برگزار شد و پس از ارزیابی هیئت داوران از میان ۱۳۵ اثر رسیده ۱۷ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرد که اثر نمایشی «هناس» به کارگردانی «مهدی فخرانی» در زمره آثار راه یافته قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالی جشنواره ملی فانوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند

دیگر خبرها

  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • تساوی تراکتور و استقلال درنیمه اول/نمایشی که اثری از فوتبال نداشت
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر