Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سال تحصیلی 1400-1401 به صورت مجازی آغاز شده و برگزاری حضوری کلاس‌های دانشگاه‌ها به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و روند واکسیناسیون دانشجویان وابسته است. بنا بر گفته محمدعلی زلفی گل  ترم تحصیلی جدیدی به صورت ترکیبی یعنی غیر حضوری و حضوری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌ها نیز با توجه به ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا، آموزش در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به‌صورت مجازی آغاز کرده‌اند.

دانشگاه‌ها نیز برای بازگشایی خوابگاه‌ها مطابق با ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات صندوق رفاه دانشجویان عمل می‌کنند. برخی از دانشگاه‌ها قوانینی برای دانشجویان خوابگاهی اعلام کرده‌اند . به عنوان مثال برخی از دانشگاه‌ها دانشجو را به شرط دریافت 2 روز واکسن در خوابگاه پذیرش می‌کنند، برخی دیگر از دانشجویان نیز برای اینکه از تسهیلات رفاهی دانشگاه برخوردار شوند، باید دانشجوی تحصیلات تکمیلی بوده یا در حال ارائه پایان‌نامه باشند. 

در جدول زیر جزئیات جزئیات شرایط تخصیص خوابگاه توسط دانشگاه‌های تهران آمده است:

نام دانشگاه

به کدام دانشجویان خوابگاه تعلق می‌گیرد

توضیحات

شهید بهشتی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی( مقاطع کارشناسی و دکتری) 

به دانشجویان ورودی جدید در تمام سطوح تحصیلی، خوابگاه اختصاص نمی‌یابد.

تهران

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

تنها دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که دارای شرایطی از جمله تصویب پروپزال، تأیید استاد راهنما و رئیس دانشکده یا دانشکدگان خوابگاه تعلق می‌گیرد.

تربیت مدرس

دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی که سال‌های پیش ساکن خوابگاه بودند

به دانشجویان ورودی جدید در تمام سطوح تحصیلی، خوابگاه اختصاص نمی‌یابد.

علامه طباطبایی

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)

دانشگاه علامه طباطبایی در نظر دارد برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خوابگاه‌هایی با ظرفیت ۴ نفره را به یک الی دو دانشجو اختصاص دهد تا به اینصورت سلامت تمامی دانشجویان در دوران اپیدمی کرونا حفظ شود.

امام صادق(ع)

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی  ارشد و دکتری)

به صورت موقت و به حسب شرایط اضطراری، از یک هفته تا چند ماه خواهد بود. باتوجه به این تعداد دانشجویان بومی حدود 100 نفر است، برنامه‌ای برای پذیرش دانشجویان در خوابگاه نداریم.

امیرکبیر

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی  ارشد و دکتری)

بنا بر تاکید دانشگاه امیرکبیر، دانشجویان خارج از این ‌ترتیب در اولویت نوبت نخواهند بود.

الزهرا

دانشجویان مقطع دکتری (به استثنای دانشجویان جدیدالورود ورودی مهر ۱۴۰۰) و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از پایان نامه خود دفاع می کنند و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که دارای واحد عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی بصورت حضوری هستند.

پذیرش و اسکان دانشجویان مقطع کارشناسی در خوابگاه‌های دانشجویی به دلیل ارائه کلیه دروس بصورت مجازی است.

شریف

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی  ارشد و دکتری)

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

دانشجویانی که واحدهای کارآموزی و کارورزی را می‌گذرانند.

خوابگاه به دانشجویان که واحدهای عملی یا کارگاهی دارند، تعلق می‌گیرند.

خواجه نصیر

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی  ارشد و دکتری)

با توجه به شرایط شیوع کرونا اسکان در خوابگاه‌ها به صورت موقت و حداکثر دوماه است.

علم و صنعت

دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (مقاطع کارشناسی  ارشد و دکتری)

دانشجویان ارشد و دکتری در صورت داشتن پروپوزال مصوب خوابگاه

گفتنی است با اعلام شرایط‌ دانشگاه‌ها برای اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی باید گفت که سال تحصیلی جدید برای دانشجویان کارشناسی یا نو دانشجویان، ظرفیتی برای اسکان ندارند و همچنان باید به صورت مجازی سال تحصیلی خود را بگذرانند..

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1113322 برچسب‌ها خوابگاه دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجویان مقطع مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد ارشد و دکتری صورت مجازی دانشگاه ها خوابگاه ها سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: آزمون مقطع دکتری (نیمه‌متمرکز) «Ph.D» سال ۱۴۰۳ بعدازظهر روز جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر کشور برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار شد. 

وی افزود: بیش از ۱۵۱ هزار نفر داوطلب در گروه امتحانی علوم انسانی شامل ۲۹، علوم پایه ۱۴، فنی و مهندسی ۲۰، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۸، هنر ۷، دامپزشکی ۱۹ و گروه امتحانی زبان شامل ۶ مجموعه امتحانی و در مجموع در ۱۱۳ مجموعه امتحانی با هم به رقابت پرداختند. 

کریمیان تصریح کرد: در جلسه آزمون به همه داوطلبان به ترتیب سه بسته نایلونی داده شد: ابتدا بسته اول حاوی سوالات آزمون زبان انگلیسی عمومی (دفترچه شماره یک) همراه با پاسخنامه شماره یک، سپس بسته دوم حاوی سوالات آزمون دروس استعداد تحصیلی (دفترچه شماره دو) همراه با پاسخنامه شماره دو و در نهایت بسته سوم حاوی سوالات تخصصی (دفترچه شماره سه) همراه با پاسخنامه شماره سه است که داوطلبان باید نسبت به پاسخ‌گویی به سوالات هریک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه‌های مربوطه اقدام می‌کردند. 

الف) آزمون زبان انگلیسی عمومی (شماره ۱): دفترچه شماره یک آزمون شامل سوالات زبان انگلیسی عمومی (۴۰ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۴۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۱ اقدام می‌کردند.

ب) آزمون استعداد تحصیلی (شماره ۲): دفترچه شماره دو آزمون شامل سوالات استعداد تحصیلی (۲۵ سوال) است که همه داوطلبان باید در مدت ۵۰ دقیقه درخصوص پاسخ‌گویی به آنها در پاسخنامه شماره ۲ اقدام می‌کردند. 

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

کریمیان گفت: بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کریمیان ادمه داد: داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی