Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بزرگترین رویداد ترویج اشتغال زایی ۴۶ ایده برگزیده سلسله مدارس تابستان داغ مهارتی به مرحله تجاری سازی راه یافتند. خبرگزاری میزان-به گزارش اداره کل روابط عمومی، محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به وسعت دانشگاه فنی وحرفه‌ای و رسالت کارآفرینی این دانشگاه سلسله مدارس تابستانه داغ مهارتی؛ با هدف ایجاد فرصت در سطح کشور برای اینکه مراکز اندکی از امور آموزشی و پژوهشی متعارف فاصله گرفته و تا اندازه‌ای به شراکت در مسائل روز صنعت و فضای واقعی کسب و کار مشغول شوند، برنامه ریزی و برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از مهمترین اهداف مدارس تابستانی این است که دانشجویان آشنایی و ارتباطی مؤثر با نوآوری، فناوری، کار آفرینی و صنعت برقرار کنند چراکه حوزه دانش را از محدوده دانشگاه فراتر برده و آن‌را به دایره‌ای از افراد و نخبگانِ غیر دانشگاهی نیز گسترش می‌دهد.
جهانشاهی تصریح کرد: همچنین این رویداد با تأکید بر واژه‌ی نوآوری وکارآفرینی، می‌توانند مهارت کسب و کار و کارآفرینی را نه به عنوان یک انتخاب، بلکه به عنوان یک ضرورت به دانشجویان آموزش دهند و نقش عمده‌ای در ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی علمی وفناوری در انقلاب سوم اطلاعاتی دنیا یعنی انقلاب کارآفرینی داشته باشد.
وی تأکید کرد: مبنای اصلی در برگزاری سلسله مدارس تابستانه مهارتی بسترسازی مناسب به منظور ایجاد انگیزش در دانشجویان، اعضای هیأت علمی و مدرسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه تفکر سیستمی و استراتژیک، خلق ایده‌های نو و کاربردی جهت تبدیل به محصول و رفع نیاز‌های بخش‌های مختلف جامعه اعم از حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در این راستا سلسله مدارس تابستانه داغ مهارتی از مرداد ۱۴۰۰ مطابق با استاندارد‌های جهانی طراحی و تدوین و سپس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها و فرم‌ها و... توسط حوزه‌ی رشد و نوآوری مراکز تابعه سراسر کشور ابلاغ گردید.
وی ادامه داد: در مراحل بعدی وبینار توجیهی و تشریح رویداد توسط معاونت پژوهش و فناوری کل دانشگاه فنی و حرفه‌ای آقای دکتر جهانشاهی و مدیرکل مراکز رشد و نوآوری برگزار گردید و مدارس تابستانه مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۳۱ استان و ۱۸۱ مرکز از ۱ شهریور ۱۴۰۰ در ده قطب و با محوریت استان‌های منتخب آغاز به‌کار کرد. در فراخوان اولیه بیش از ۴ هزار نفر ثبت نام نمودند و ۳۰۷۵ ایده اولیه ارسال گردید سپس با بررسی و کارشناسی‌های اولیه توسط شورا‌های یکپارچه راهبردی مراکز رشد استان‌ها ایده‌ها و طرح‌های دارای شاخصه‌های فناورانه، نوآورانه و قابلیت تجاری‌سازی منتخب و ۶۷۰ ایده به مرحله بعد راه یافتند. با حضور داوران تخصصیِ مهارتی، کارآزموده و آشنا به مسائل کسب و کار متناسب با زمینه برگزاری ۱۳۷ ایده جهت داوری نهایی برگزیده گردید.
جهانشاهی خاطر نشان کرد: این رویداد در سطح کشور و در بازه زمانی ۱ شهریور لغایت ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و با هدف خروجی محور بودن و در جهت فرهنگ‌سازی در زمینه روند شکل‌گیری ایده‌های نو و کارآمد، و ارتقاء سطح کیفی آن‌ها با قابلیت تجاری‌سازی، ۴۶ ایده برگزیده انتخاب گردید.
وی در پایان بیان داشت: توسعه فضای اشتغال و کسب و کار و کاهش بیکاری، شبیه سازی محیط کسب و کار و چالش‌های راه اندازی و کارکردن در محیط‌های استارتاپی، چشبکه سازی بین افراد و مربیان و جامعه پویای هر منطقه، آموزش اصول اولیه و ادبیات حوزه‌ی نوآوری و فناوری علمی، آشنا سازی اولیه با تشکیل تیم و کارتیمی و تقسیم وظائف و انواع ارائه و تمرکز بر اجرا و اعتبار سنجی، شناسایی و هدایت صاحبان ایده، آشنایی و آموزش دانشجویان، اساتید، اعضای هیات علمی با نوآوری علمی و ایده‌پروری وتجاری‌سازی ایده‌ها و حمایت از ایده‌ها جهت رسیدن به بهره‌وری از جمله برنامه‌ها و مأموریت‌های دانشگاه برای برگزاری این رویداد ملی قلمداد می‌شود.
گفتنی است، مدرسه تابستانی یکی از برنامه‌های موفق و مؤثر در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی معتبر دنیاست که سالانه به منظور دانش افزایی و ارتقای مهارت‌های کاربردی افراد، علی الخصوص دانشجویانِ در حال تحصیل، قبل از ورود به بازار کار برگزار می‌شود، و می‌تواند با توجه به توان علمی و عملیاتی دانشگاه‌ها، بعنوان راهکاری اساسی جهت نیل به سوی دانشگاه‌های نسل سوم (دانشگاه‌های کارآفرین) تلقی گردد. شایان ذکر است که ۸۰۰ ایده از بیش از ۶۰ دانشگاه کشور از جمله صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی نوشیروانی، تهران، صنعتی شریف، فردوسی، مشهد، شهیدچمران و تیم‌هایی از دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای کشور و سایر دانشگاه‌ها به این رویداد ملی ارسال شد.   بیشتر بخوانید: نگرانی خانواده‌ها برای واکسیناسیون دانش آموزان معلول چند صدایی است
انتهای پیام/ برچسب ها: مدارس تابستانه داشگاه فنی و حرفه ای جهانشاهی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدارس تابستانه جهانشاهی دانشگاه فنی و حرفه ای مدارس تابستانه سلسله مدارس دانشگاه ها کسب و کار ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند