Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گردشگری صنعتی پر درآمد است و برای تنوع بخشی به محصولات گردشگری و بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی در پیشرفت این صنعت، گردشگری کشاورزی به عنوان شاخه‌ای جدید به این چرخه اضافه شده است.

برنامه‌های، چون جشن برداشت رازیانه، انگور و آلو از مزارع و باغ‌های همدان، آئین‌های زیبایی است که ضمن شکرگزاری، ظرفیت‌های مهم استان را در بخش کشاورزی معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشن برداشت رازیانه به عنوان نمادی از گردشگری کشاورزی به مناسبت فرارسیدن هفته گردشگری در روستای سلطان آباد شهرستان رزن برگزار شد.

به گفته مسئولان، شهرستان رزن با تولید ۹۵ درصد رازیانه کشور، قطب تولید این محصول به شمار می‌رود.

علی خاکسار معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در جشن برداشت رازیانه اظهار داشت: گردشگری از حوزه‌های بسیار اثرگذار و مهم در اشتغال‌زایی و درآمدزایی و پس از نفت و صنعت خودروسازی، سومین صنعت دنیاست که می‌تواند با حداقل سرمایه گذاری اشتغال دائم و پایدار ایجاد کند.

او افزود: گردشگری کشاورزی، شاخه‌ای جدید است، اما علاقه‌مندان این رشته می‌توانند در کنار کشاورزی، درآمد جدیدی برای خود ایجاد کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان هم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره برای دومین سال، معرفی محصول رازیانه به عنوان برند گردشگری شهرستان رزن است.

شهروز کهیائی ادامه داد: ثبت جشن برداشت رازیانه در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی در دستور کار قرار دارد.
فرماندار رزن گفت: هدف از برگزاری این نوع جشنواره، جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری و جلوگیری از خام فروشی و حذف واسطه‌ها است.
سیدرضا سلامتی ادامه داد: ۹۵ درصد محصول رازیانه کشور در شهرستان رزن تولید می‌شود و امسال ۳ هزار هکتار زیر کشت این محصول قرار گرفته و پیش بینی می‌شود که ۸ هزار تن رازیانه برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن هم با از افزایش سطح زیر کشت رازیانه به مقدار ۵۰۰ هکتار خبر داد و گفت: رازیانه شهرستان رزن در بخش سردرود به ویژه روستا‌های سلطان‌آباد، قایش و اطراف این روستا‌ها کشت می‌شود.
محمود فتحی عنوان کرد: از هر هکتار ۵/۲ تن رازیانه برداشت می‌شود و برداشت این محصول برای ۳۰ هزار نفر در روز اشتغال‌زایی می‌کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی جشنواره شهرستان رزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در دزفول گفت: ۵۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی دزفول در سال زراعی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به کشت سیر اختصاص یافت و کشاورزان امسال ۱۳ تن محصول برداشت کردند.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول، افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان به سایر استان‌های کشور و درصورت فراهم بودن شرایط، به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

قمرزاده ادامه داد: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

برداشت سیر در دزفول هرسال از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

سال گذشته زراعی ۹ هزار تن سیر از ۳۷۰ هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال با ۴ هزار تن افزایش، به ۱۳ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان