Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:27:01 GMT

فریب واکسن نزن‌ها را نخورید!

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۶۲۲۹

فریب واکسن نزن‌ها را نخورید!

آفتاب‌‌نیوز :

در این میان واکسن برکت هم مجوز تزریق اضطراری را دریافت کرد و این شد که روند واکسیناسیون سرعت گرفت و این روزها کار به مرحله‌ای رسیده که همه افراد بالای 12 سال امکان دریافت واکسن کرونا را دارند و این یعنی اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توانیم به آمدن روزهایی که چهره‌های یکدیگر را بدون ماسک ببینیم، بدون نگرانی در بغل عزیزانمان جای بگیریم، از شنیدن صدای عطسه دیگران با گفتن جمله «عافیت باشه» عبور کنیم و بدون ترس از انتقال ویروس، جریمه و هزار دغدغه دیگر سفر کنیم، امیدوار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همان طور که گفتم اگر همه چیز خوب پیش برود...

این روزها که تب داغ تزریق واکسن جامعه را فراگرفته، عده‌ای به دلایلی در مسیر خلاف جهت عموم مردم حرکت کرده و بر طبل مخالفت با واکسیناسیون می‌کوبند. اینکه این افراد چه تعداد از کل جامعه را شامل می‌شوند و تا چه اندازه می‌توانند در روند واکسیناسیون عمومی اختلال ایجاد کنند هنوز مشخص نیست ولی چون هر دست صدایی دارد، نباید از تاثیر آنها در ایجاد نگرش منفی در دیگران به سادگی عبور کنیم. هر چند تا کنون بخش عمده‌ای از مردم لااقل یک دز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند ولی باید خطر واکسن نزن‌ها را جدی بگیریم تا بتوانیم با آغوش باز از روزهای بدون کرونا استقبال کنیم.

برای پر شدن جیب سرمایه داران واکسن نمی‌زنم!

م. زمانی با اشاره به اینکه به هیچ وجه زیربار تبلیغات شرکت‌های دارویی در خصوص ضرورت تزریق واکسن کرونا نمی‌رود و به سهم خود با کسانی که از قبل ترس مردم جیب‌های خود را پرپول می‌کنند مقابله می‌کند؛ اظهار کرد: طی یک سال و نیم اخیر خانواده پنج نفری ما با مصرف گیاهان دارویی؛ میوه و سبزیجات تازه به جنگ کرونا رفته و تا به امروز هم مشکلی برایمان پیش نیامده و حتی به کوچکترین علایم سرماخوردگی هم دچار نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا بدن را در مقابل این ویروس ضعیف می‌کند، گفت: با پیشگیری درست خطر ابتلا به کرونا تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و دیگر نیازی نیست دغدغه صف‌های طولانی، تمام شدن واکسن و ... داشته باشیم.

وی ادامه داد: اغلب واکسن‌های کرونا با مجوز اضطراری تزریق می‌شوند و تاییده‌های درست و درمانی ندارند و اثرشان روی بدن مشخص نیست؛ اثراتی که شاید چند سال بعد بروز پیدا کند.

وی توضیح داد: من هرگز حاضر نیستم جان خود و عزیزانم را برای تزریق واکسنی که نمی‌دانم چه ترکیباتی دارد و داخلش چیست به خطر بیندازم آن هم برای اینکه یک عده سرمایه دار پول روی پول بگذارند.

این کارمند البرزی اضافه کرد: اگر مردم ورزش روزانه را در برنامه‌های خود قرار دهند؛ تغذیه سالم داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ نه تنها به کرونا بلکه به دیگر بیماری‌ها هم مبتلا نمی‌شوند.

اثربخشی واکسن‌های موجود مشخص نیست!

در ادامه ز. واشقانی هم با بیان اینکه به اثربخشی واکسن‌های کرونا اعتمادی ندارد؛ گفت: اثربخشی واکسن‌های ایرانی که هنوز به طور دقیق مشخص نیست. در خصوص اثربخشی واکسن‌های خارجی که امکان واردات آنها به کشور وجود دارد هم اخبار ضد و نقیضی به گوش می‌رسد. بنابراین تا وقتی شفاف سازی لازم در این خصوص انجام نشود؛ ترجیح می‌دهم واکسنی دریافت نکنم.

این بانوی خانه دار با بیان اینکه بیشتر واکسن‌های موجود چینی است؛ اظهار کرد: به شخصه واکسن‌های چینی را با کیفیت نمی‌دانم و شاید این به دلیل ذهنیت غالب در خصوص تولیدات این کشور باشد. هرچند قیاس کیفیت واکسن با سایر تولیدات چینی مع الفارق است ولی ترجیح می‌دهم واکسنی بزنم که به سازنده‌اش اعتماد دارم.

وی ادامه داد: برای تزریق واکسن که همیشه وقت هست؛ اگر دیدم واکسن‌های موجود اثربخشی خوبی دارند من هم برای واکسیناسیون اقدام می‌کنم.

وی افزود: مطمئنم که تا یک سال آینده واکسن‌های بهتری تولید می‌شود که نگرانی نسبت به آنها کمتر باشد. تا آن موقع صبر می‌کنم.

تزریق واکسن ریسک بزرگی است!

ر. ستاری هم با اشاره به اینکه به خاطر بیماری زمینه‌ای که دارد از عوارض تزریق واکسن می‌ترسد و همین باعث شده تا کنون برای دریافت واکسن دست نگه دارد؛ گفت: طی چند ماه گذشته بیش از ۱۰ نفر از وابستگان و دوستانم که آنها هم بیماری‌های مختلفی دچار بودند؛ بعد از تزریق واکسن کرونا گرفته و برخی از آنها جان خود را از دست دادند و آنها هم که زنده ماندند شکل حادی از بیماری را از سر گذراندند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه همسرم فوت کرده و فرزندانم هم در خارج از کشور زندگی می کنند، واکسینه شدن برای من ریسک بزرگی است چون اگر کرونا بگیرم کسی نیست از من مراقبت کند و مرگم حتمی است.

وی با اشاره به دیگر دلیل مقاومت در مقابل تزریق واکسن اظهار کرد: وقتی افرادی را می بینی که حتی با تزریق دو دز واکسن باز هم کرونا می‌گیرند پس چه لزومی دارد که خودم را برای واکسینه شدن اینقدر به استرس بیندازم؟

از کنار مخالفان واکسیناسیون ساده نگذریم

در ادامه کارشناس جامعه شناسی با اشاره به اینکه باید مراقب ترویج دیدگاه مقابله با واکسیناسیون باشیم، گفت: نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا افرادی هستند که به دلایلی در مقابل واکسیناسیون مقاومت می‌کنند ولی دولت و دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان باید به فکر کنترل آنها باشند تا نگرش آنها غالب نشود.

معصومه شایسته توضیح داد: اینکه از کنار افرادی که دیدگاه منفی نسبت تزریق واکسن دارند به راحتی بگذریم ساده انگاری است و قطعا عواقب ناشی از آن بخش زیادی از جامعه را درگیر می‌کند.

وی اضافه کرد: درست است که دولت در شرایط فعلی درگیر واکسیناسیون مردم است و شاید دغدغه چندانی در خصوص مخالفان واکسیناسیون نداشته باشد ولی باید این مسئله را جدی بگیرد و با برنامه ریزی این گروه را که تعدادشان کم نیست را به دریافت واکسن راضی کند.

فضای مجازی بستری مناسب برای اقناع مخالفان واکسن

این کارشناس جامعه شناسی با تاکید بر نقش فضای مجازی و رسانه ها در ترغیب مردم برای واکسیناسیون توضیح داد: بدون شک بستر رسانه نقش به سزایی در اقناع گروه هدف برای دریافت واکسن دارد و البته در میان نباید از نقش افراد چهره‌های شاخص هنری، فرهنگی، علمی و ... نیز غافل شد.

آماری از البرزی‌های مخالف واکسن وجود ندارد

سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه آیا آماری در استان از افرادی‌که در مقابل واکسیناسیون مقاومت می‌کنند وجود دارد، گفت: آماری در این خصوص ارائه نشده است.

مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در البرز ادامه داد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هم حداقل دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه از ششم مهر تمام افراد بالای ۱۲ سال استان می‌توانند با ثبت نام نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، افزود: مردم نباید به خاطر تزریق نوع خاصی از واکسن فرایند واکسینه شدن خود را به تعویق بیندازند و مطمئن باشند تمام واکسن‌های موجود اثرگذاری لازم را در پیشگیری و کاهش مرگ و میر بیماران دارند.

وی افزود: درست است که تزریق واکسن اجباری نیست ولی قرار است در آینده دریافت برخی از خدمات عمومی منوط به داشتن کارت تزریق واکسن باشد.

سخنگوی ستاد کرونای البرز تصریح کرد: با این اوصاف به همه افراد بالای 12 سال توصیه می‌شود هر نوع واکسن در دسترس را تزریق کنند.

بابایی گفت: بدون شک هر فردی از تزریق از واکسن خودداری کند و این روند را به تاخیر بیندازد، تبعاتش خودش را درگیر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واکسن کرونا تزریق واکسن کرونا اثربخشی واکسن واکسن های موجود دریافت واکسن مشخص نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال