Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در هفته گذشته ملت ایران با شرکت در راهپیمایی های باشکوه در عراق و شهرهای مختلف کشورمان آیین پیاده روی اربعین حسینی و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برپا نمودند، از تمامی عزیزانی که در برگزاری این آیین مقدس مشارکت داشتند قدردانی و تشکر می نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مصوباتِ اثربخشِ مجلس در چند دهۀ اخیر، سرانجام به بار نشست. نمایندگانِ محترم طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» را با رأی قاطع خود به تصویب رساندند. این طرح موانع پیشِ‌روی مردم را برای راه‌اندازیِ کسب‌وکار و خلق ثروت برمی‌دارد و در این زمینه انقلابی ایجاد می‌کند. همۀ کسانی که فقط یک‌بار، برای کسب‌وکاری کوچک، مراحل پرپیچ‌وخمِ اخذ مجوز را طی کرده باشند، خوب می‌دانند که شروع هر کسب‌وکاری به ده‌ها مجوز نیاز داشت.

قالیباف تصریح کرد: مجلس، با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه‌های بستۀ صنفی، انحصارهای شغلی، امضاهای طلایی پایان داد. این تصمیمِ شجاعانه و تاریخ‌سازِ مجلس یازدهم، بی‌گمان، در سپهر قانون‌گذاری کشور، ستاره‌ای درخشان و ماندگار خواهد شد و مسیرِ گرفتنِ ‌چنین تصمیماتی را در عرصۀ حکمرانی باز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قالیباف مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی

تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بین دستگاهها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است.

هر یک از این دستگاه ها به ترتیب 24.3 درصد، 17.6 درصد، 8.4 درصد و 3.3 درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب 12.7 درصد، 12.7درصد، 10.6 درصد و 8.8 درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است؛ از 25 اردیبهشت سال 1403 مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط 3 کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!