Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:22:06 GMT

از خرید خانه در ترکیه تا اهانت به سفارت ایران در باکو

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۶۴۹۶

از خرید خانه در ترکیه تا اهانت به سفارت ایران در باکو

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله _ مرضیه کیان: چند سالی می‌شود که ضرب‌آهنگ مهاجرت به ترکیه بیشتر از قبل شده و بسیاری از ایرانیان به این کشور مهاجرت کرده‌اند. جدا از موضوع مهاجرت، بازار سفر توریستی به ترکیه هم همیشه داغ است؛ شرایط خطرناک کرونا و غیر کرونایی هم نمی‌شناسد.

یکی دیگر از جذابیت‌های ترکیه برای ایرانی‌ها، هم‌چنین خرید خانه در این کشور است که در ماه‌های اخیر با کاهش ارزش پول ملی ترکیه این جذابیت برای ایرانی‌ها بیشتر نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی‌ها حدود ۱۶۰۰ خانه در ترکیه خریدند

مرکز آمار ترکیه خبر داده که در سه ماه اول امسال، ایرانی‌ها با خرید ۱۵۹۹ واحد خانه، بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند که البته این تاریخ تقریباً مصادف می‌شد با قرمز بودن کشور ترکیه از لحاظ شرایط کرونایی که باعث شده بود سفرها به ترکیه به شدت کاهش پیدا کند، اما با این وجود همچنان آمارها افزایش ۳.۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان می‌دهد.

خانه‌های ۵۰ متری در ترکیه از متوسط قیمت ۷۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود به بالا؛ که این قیمت در شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است.

یعنی اگر متوسط قیمت را با متراژ خانه ۵۰ متری در نظر بگیریم، ایرانی‌ها فقط در سه ماهه نخست امسال چیزی حدود هزار و صد و بیست میلیارد تومان در ترکیه برای خرید خانه هزینه کردند.

اهانت به خانه ایرانی‌ها در جمهوری آذربایجان

با وجود این اشتیاقی که از سوی ایرانی‌ها در ترکیه دیده می‌شود و روز به روز بیشتر پول مردم ایران به خاک ترکیه ریخته می‌شود، تحولات سیاسی اخیر و چند نمونه دیگر آن در سال‌های پیش‌تر نشان داده است که گویا این رابطه دو طرفه نیست!

الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به پشت گرمی دولت ترکیه صحبت‌های ضد ایرانی زیادی را در چند روز اخیر رسانه‌ای کرد که البته آتش این حرف‌ها با رزمایش نظامی ایران در نزدیکی مرزهای شمال‌غربی فرو نشست اما تنش ایجاد شده شکافی بود بر رابطه دوستانه دو طرف.

ضمن اینکه یکی اینکه یکی از دردآورترین اخباری که مخابره و تصاویری که دیده شد، خبر و تصویر اهانت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو بود. سفارت ایران در هر کشوری، خانه هشتاد و چند میلیون ایرانی در آن کشور محسوب می‌شود و اهانت به آن، اهانت به حریم خانه ایرانی‌هاست. البته پلیس جمهوری آذربایجان خبر داده که ۴ نفر را در رابطه با این اهانت دستگیر کرده و هم‌چنان پیگیری این ماجرا را در دست دارد.

کد خبر 5318376 مرضیه کیان

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ایران علی اف ترکیه جاذبه توریستی صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران پادکست ویروس کرونا واکسن کرونا صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی دفاع مقدس جنگ تحمیلی ترکیه علیرضا زاکانی بازی های رایانه ای امام موسی صدر صفحه اول روزنامه های استان ها ایرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، زن سوئدی و کشیش کلیسای «جید سندبرگ» دیروز (جمعه) در منطقه «اسکارهولمن» استکهلم پایتخت سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.

در همین رابطه ده‌ها نفر از شهروندان سوئدی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم تجمع کرده و شعارهایی را بر ضد هتاکان و رد نژادپرستی و تنفر سردادند.

این زن سوئدی در حالی که نسخه‌ای قرآن کریم را می‌سوزاند، گفت: من در طول سال‌ها اسلامی شدن جامعه سوئد را دیده‌ام. شما می‌توانید ببینید که چگونه مسلمانان در همه صحنه‌ها از حافظان امنیت کرده تا کارگران نظافت و کارکنان حمل و نقل و در همه سطوح سیاسی حضور دارند.

وی افزود: من به عیسی مسیح ایمان دارم و مسیح و کتاب مقدس را راهنمای خودم می‌دانم. من معتقدم که آنچه باید بر سوئد و کشورهای شمال اروپا حاکم باشد، انجیل و مسیح است. اسلام و مساجد آن و هرچیزی که به آن نسبت داشته باشد در سوئد جایگاهی ندارد.

پیش از اهانت به قرآن کریم در روز جمعه، مدیر یکی از مدارس اسکارهولمن نامه‌ای را والدین دانش‌آموزان ارسال کرده و از آنها خواست که فرزندان خود را از تظاهرات دور نگه دارند. همین طور از حضور دانش‌آموزان در فضای باز ممانعت به عمل آمده و از فعالیت دانش‌آموزان به منظور جلوگیری از حضور آنها و کارمندان در تظاهرات کنسل شد.
 

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • مهاجرت با ویزای جعلی