Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل همزمان با هفته دامپزشکی و در آستانه ۱۴ مهر ماه روز ملی دامپزشکی گفت: در شش ماهه اول سالجاری نزدیک به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام بر علیه بیماری‌های مختلف دام و بیش از ۸۹ میلیون قطعه طیور بر علیه بیماری‌های مختلف طیور واکسینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان عملکرد دامپزشکی استان در حوزه نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی گفت: در این مدت ۱۳۸ هزار و ۱۰۸ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام و ۱۰ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۲۳۱ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان تحت نظارت بهداشتی این اداره کل کشتار و پس از حصول اطمینان از سلامتی آن‌ها در چرخه مصرف انسانی وارد شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: از ابتدای سالجاری همچنین ۳۳ هزار و ۴۸ مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید بهداشتی بعمل آمده و ۱۴۷ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل به مراجع قضایی معرفی شده اند که منجر به پلمب ۴۰ واحد مرکز عرضه فرآورده خام دامی شده و بیش از ۵۷ تن فرآورده‌های خام دامی ضبط و معدوم شده است.

تکلوی گفت: دامپزشکی با کالبد کوچک و نحیفی که دارد در تامین امنیت غذایی، ارتقائ سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی نقش بسیار مهمی دارد و در بحث زیر ساخت‌ها یکی از ارگان‌های تاثیر گذار در توسعه پایدار جامعه است، ولی متاسفانه فعالیت‌های آن مستقیما در جامعه نمود بیرونی ندارد و در اذهان عمومی عملکرد آن کاملا شناخته شده نیست.

او حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام، ارتقاء بهداشت عمومی جامعه از طریق مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی و نیز کاهش فراورده‌های خام دامی، افزایش راندمان تولید و سلامت غذا را از مهمترین اهداف دامپزشکی در راستای انجام وظایف و مسئولیت عنوان کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با تاکید بر اینکه بیماری‌های مختلف دام و طیور به طور شبانه روزی در استان رصد و پایش می‌شود و انجام واکسیناسیون دام و طیور با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی به طور مستمر در حال انجام است و به پشتوانه این تلاش شبانه روزی و جهادگونه مجموعه همکاران دامپزشکی در حال حاضر مشکلی از نظر بیماری‌های مختلف دام و طیور در منطقه وجود ندارد افزود با تمهیدات انجام شده مشکلی از نظر تامین واکسن و مواد بیولوژیک دامی در منطقه وجود ندارد و به انداز کافی واکسن دراستان موجود است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دام دامپزشکی استان کشتارگاه دام مراجع قضایی بیماری های مختلف دامپزشکی استان خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد