Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه روز شنبه (دیروز) ستاد استانی مدیریت کرونا بر ضرورت تمهید مدیران متولی و عضو این ستاد برای انجام تست کرونا از همه زائرانی که به استان بازگشته‌اند تاکید کرد و با استناد به هواپیمای زائرانی که مستقیم از عراق به کرمان بازگشته اظهارداشت که تست «تعداد قابل توجهی از این افراد که با آن هواپیما بازگشته‌اند» مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخن استاندار در حالی است که حتی تست مثبت یک نفر هم قابل توجه و نیازمند تدبیر و پیگیری است.
نکته قابل توجه اینکه منظور استاندار در این جلسه تنها همان تعداد مسافران یک هواپیما بود و با آنکه آماری از زائران تست مثبت نداد اما همین کلیدواژه کافی بود تا عده‌ای با بازتاب برداشتی نادرست از این صحبت، موضوع را به شکل دیگری جلوه دهند و به نقل از استاندار اعلام کنند که «تست شمار زیادی از کل زائران اربعین مثبت بوده است».
در ادامه نیز آنچه در فضای مجازی رخ داد انتشار وسیع همین برداشت بود درحالی که براساس توضیح استاندار کرمان تعداد کل زائران اربعین این استان حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر و تست انجام شده نیز حدود یکصد نفر و کمتر از ۱۰ درصد از زائران استان بوده است.
استاندار کرمان همانطور که در توضیح تکمیلی سخنان خود نیز بیان می کند که آمار کل زائران را اعلام نکرده و منظورش هم تعمیم به کل زائران نبوده، حق دارد زیرا آمار ۹ درصدی تست کرونا از نظر علمی نیز قابل تعمیم به کل زائران نیست و منظور و صحبت استاندار هم از ابتدا این نبوده است.
اما صحبت بر سر این برداشت نادرست از سخنان استاندار در حالی است که این موضوع روی دیگری هم دارد و آن هم اینکه حتی اگر تاکید استاندار را بر ضرورت اتخاذ هوشیاری و توجه ها برای افزایش مراقبت ها در مواجهه مدیران و مردم با زائران بازگشته از کربلا ملاک بگذاریم، باز باید به استاندار حق بدهیم زیرا خود را مسئول سلامت و جان مردم می داند و خطاب به مدیران استان می خواهد تاکید کند تا با تمهید فرآیندها و سازوکارهایی مشخص و هماهنگ، از روند همه گیری بیشتر کرونا بکاهد یا مانع تشدید آن شود. 
تاکیدی که استاندار با استناد به آمار تست کرونای زائران اربعین خطاب به مدیران عضو ستاد کرونا در استان دارد، یک کلیدواژه و محور بسیار مهم بیشتر ندارد و آن هم اینکه همه سازوکارها را به کار بگیرند تا تست کامل کرونا از همه زائران اربعین که به کشور بازگشته اند انجام شود؛ و چه کسی می تواند مدعی شود که این کار نامناسب یا بد است یا نباید انجام شود؟
درواقع، انجام تست کرونا از این افراد و ضرورت توجه به آن هم یک معنی بیشتر ندارد، آن هم انجام مراقبت بیشتر برای حفظ و صیانت از سلامت مردم؛ لذا باید متشکر همه مدیرانی که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این کار دخیل بوده اند و هستند، بود که برنامه ریزی می کنند تا نتیجه آن افزایش سلامت و کاهش روند همه گیری کرونا باشد.

ضرورت مراقبت و اتخاذ راهکارها برای صیانت از سلامت شهروندان همواره مورد تاکید همگان، هم شهروندان و هم مدیران بوده و هست و اگر عکس آن رخ دهد باید صداها بلند شود. اینکه هرکدام از ما هشدار داده باشیم یا هشدار بدهیم که مراقب تماس هایمان با زائران اربعین یا مسافران هر جای دیگری باشیم نیز نکته یا حرف نادرست و تازه ای نیست زیرا با هدف صیانت از سلامت و حفظ جان و سلامت خودمان انجام می شود.
استاندار کرمان در آن جلسه ستاد کرونا تاکید می کند که آمار و مشخصات زائران اربعین که حتی از مبادی دیگری غیر از استان به این سفر رفته اند نیز موجود است و مدیران دستگاه های مختلف با همدیگر هماهنگ باشند تا تست کرونا از همه آنان انجام شود.
وی حتی تاکید می کند کارمندانی که به این سفر رفته اند بدون ارائه تست منفی کرونا به محل کارشان بازنگردند؛ لذا با مرور آنچه در ستاد کرونا در استان کرمان طی روز شنبه گذشت آنچه دریافت می شود این است که همه تاکیدها و نکاتی که ارائه شده با هدف چاره اندیشی و اتخاذ راهکارهایی برای کاهش روند شیوع و همه گیری کرونا بوده و شایسته قدردانی است.
این تاکیدها نیز در حالی است که همه می دانیم امسال مدیران در سطح عالی کشور تصمیم گرفتند باتوجه به روند همه گیری کرونا، اعزام به اربعین بسیار محدودتر از سال های قبل از شیوع کرونا و تابع شرایط خاصی باشد تا با حفظ پروتکل ها، سلامت مردم حتی در نتیجه این سفر معنوی تحت تاثیر قرار نگیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان تست کرونا علی زینی وند زائران اربعین استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان تست کرونا ویروس کرونا کرمان تست کرونا علی زینی وند زائران اربعین استانداری کرمان استاندار کرمان زائران اربعین تست کرونا کل زائران همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی