Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:45:52 GMT

انگلیس مرکز جنگ دیجیتالی تاسیس می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۶۹۳۶

انگلیس مرکز جنگ دیجیتالی تاسیس می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، بن والاس وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد بودجه‌ای ۵ میلیارد پوندی برای ساخت مقرهای نیروی ملی سایبری در شمال غرب این کشور در نظر گرفته شده است.

طبق گزارش نشریه ساندی تلگراف پیش بینی می‌شود بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در سخنرانی خود در کنفرانس حزب محافظه کار به این اقدام به عنوان نمونه‌ای از برنامه‌های ارتقای دولت اشاره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شود هزاران کارشناسان و تحلیلگر سایبری تا ۲۰۳۰ میلادی در این مرکز استخدام شوند. والاس قدرت تأثیرگذاری آن را با مقرهای ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ ) که در دهه ۱۹۵۰ تأسیس شده، قابل مقایسه می‌داند.

به گفته وزیر دفاع انگلیس ایجاد مرکزی جدید که به طور مشترک با همکاریGCHQ اداره می‌شود، انگلیس را به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه سایبری تبدیل می‌کند که قادر به انجام حملات خواهد بود.

به طور دقیق‌تر این مراکز توانایی حملات پیچیده ملی مانند حمله به ایستگاه‌های برق در کشورهای متخاصمی را خواهد داشت که حملات مشابهی به انگلیس انجام می‌دهند.

او معتقد است حوزه سایبری میدان جدید کارزار است و لازم است انگلیس در چنین فضایی قادر به انجام اقداماتی علیه دشمنان احتمالی خودباشد.

کد خبر 5318690

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس حاکمیت سایبری حمله سایبری حاکمیت سایبری گوگل فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ایالات متحده امریکا نوآوری همراه اول تحقیقات علمی فناوری فضایی ایرانسل هوش مصنوعی آمازون اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • قرار داد واگذاری شركت های استقلال و پرسپولیس امضا شد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود