Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به گفته یک فرستاده ارشد روسیه،‌ ولادیمیر پوتین دیگر میلی به تعلیق سازی مشترک تولید تسلیحات هسته ای با آمریکا ندارد.

 به نقل از واشنگتن اگزماینر،‌ این فرستاده ارشد روسیه در عین حال به درخواستهای آمریکایی ها برای اجرای بازرسی و همینطور توافق اخیر مربوط به دادن زیردریایی های با سوخت هسته ای به استرالیا معترض شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش رسانه ها، سرگئی ریابکوف،‌ معاون وزیر امور خارجه روسیه به "مرکز سیاست امنیتی ژنو" گفت:‌ این پیشنهاد تنها برای یک بار بوده و به آمریکا به همین شکل گفته شد. آنها فرصت را از دست دادند. آنها خواستار معلق سازی همه کلاهکها نبودند؛ آنها خواستار یک راستی آزمایی شدیدا سرزده و اعمال کنترل بر تمامی تاسیسات مرتبط با حوزه هسته ای ما بودند.

ریابکوف عقب نشینی کشورش از این پیشنهاد را بعد از نشستی با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که طبق اعلام دو طرف  همراه با مذاکراتی "فشرده و اصولی" درباره کنترل تسلیحات بود مطرح کرد. او به تصمیم اخیر آمریکا و انگلیس با هدف شراکت با استرالیا بر سر معامله زیردریایی را که عمدتا به عنوان اقدامی علیه چین تلقی شد،‌ اعتراض کرده و هم مقامهای روسی و هم آمریکایی تاکید کردند بعید است این مذاکرات سریعا به یک توافق منجر شود.

شرمن روز جمعه گفت:‌ مذاکرات مربوط به کنترل تسلیحات مدت زمان خیلی زیادی به طول میانجامد. ارزش نهفته در این گفتگو در این است که از هنجارهایی که هر دوی ما به آنها معتقد بوده و به عنوان دو کشور دارای بیشترین تعداد تسلیحات هسته ای خواستار ایجاد آنها هستیم، رونمایی می کند. بنا براین این گفتگو ذاتا بسیار خوب است.

نشست ریابکوف-شرمن چند ماه بعد از برگزاری نشستی بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار شده است، در حالی که این دو رهبر مشابه با صحبتهای رونالد ریگان و میخائیل گورباچف، رهبران اسبق کشورهایشان در گذشته، تایید کرده بودند "یک جنگ هسته ای برنده ای نداشته و هرگز نباید به راه بیفتد".

ترامپ  آمریکا را از معاهده ریگان-گورباچف که توسعه تسلیحات هسته ای میانبرد زمینی را ممنوع کرده بود خارج ساخت؛‌ خروجی که در پی ارزیابی جمهوریخواهان و دموکراتها و مقامات ناتو در خصوص اینکه پوتین به توسعه و استقرار این تسلیحات با نقض توافق پرداخته است،‌ رخ داد.

ریابکوف بیان کرد: ما به طور ویژه نگران بیانیه هایی مطرح شده در اوایل سال جاری میلادی در لندن درباره دورنماهای توسعه توانمندی های هسته ای در آینده هستیم.

اشاره او به یک برنامه انگلیس برای افزایش دادن زرادخانه هسته ای خود در پاسخ به برنامه مدرنیزه سازی نظامی چین و تشدید اقدامات جسورانه بین المللی در حوزه هند-اقیانوسیه بود.

او همچنین تاکید کرد تصمیم اخیر آمریکا برای ارائه زیردریایی های دارای سوخت هسته ای به استرالیا "یک چالش بزرگ برای نظام بین المللی عدم اشاعه هسته ای" به رغم تاکید بایدن و اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا بر تنها پوشش دادن انرژی هسته ای برای زیردریایی ها و نه تسلیحات هسته ای در این توافق، به حساب می آید.

مقامهای آمریکایی نسبت به این که بتوانند به یک توافق کنترل تسلیحات دیگر با روسیه دست پیدا کنند اظهار تردید کرده اند اما شرمن و ریابکوف با این حال به طور جداگانه از راه اندازی دو کار گروه کنترل تسلیحات به عنوان یک گام مثبت تحسین کردند.

شرمن گفت:‌همه ما امیدواریم با تداوم حرکت به سمت جلو به سمت برآورده ساختن برخی اهداف برویم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تسلیحات هسته ای کنترل تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است

رسانه آمریکایی روز دوشنبه در گزارشی به نقل از مقامات مطلع نوشت که رژیم صهیونیستی به کاهش تعداد آزادی اسرا در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس رضایت داده است.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد