Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:37:54 GMT

زندانی محکوم به قصاص در سنندج پس از ۱۰ سال آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۷۱۷۳

زندانی محکوم به قصاص در سنندج پس از ۱۰ سال آزاد شد

بهادر اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این دومین پرونده قتل در دادگستری استان کردستان در سال جاری است که به صلح و سازش می‌انجامد.

وی ادامه داد: با کسب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس از زندان آزاد شد.

اسدی افزود: در سال ۱۳۹۱ بر اثر نزاع ۲ دوست قدیمی در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد و پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با دستور دادستان سنندج، پرونده مذکور به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج با هدف صلح و سازش ارجاع شد که با تلاش های شبانه روزی اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف سنندج و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم کردن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، اظهار داشت: با توجه به حضور روحانیت معزز در ترکیب شعب شوراهای حل اختلاف، توانمندی بالقوه و بالایی در راستای حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده‌های مهم قتل  وجود دارد.

برچسب‌ها دادگستری کل استان کردستان کردستان سنندج سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کل استان کردستان کردستان سنندج دادگستری کل استان کردستان کردستان سنندج سازمان زندان ها استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...