Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سعید راعی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: نام دامپزشکی در جامعه امروزی فقط در درمان حیوانات خانگی خلاصه می‌شود در صورتی که دامپزشکی یکی از شاخص‌های مهم هر جامعه‌ای در بخش بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه و سلامت مواد غذایی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بررسی و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و... از مهم‌ترین وظایف علم دامپزشکی است، افزود: برنامه ریزی در خصوص موضوعات پیش‌گیری و آموزش بیماری‌ها از هدف گذاری‌های اصلی این سازمان است.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان تصریح کرد: با افزایش واحد‌های مرغ گوشتی شهرستان تعداد آن‌ها به ۱۳۵ واحد با ظرفیت بیش از ۵ میلیون قطعه رسیده است و اردستان همچنان رتبه اول تولید گوشت مرغ در استان اصفهان را دارد.

راعی با بیان اینکه از ابتدای امسال  میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری شهرستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین واحد‌های مرغ تخم گذار و واحد پرورش پولت در شهرستان نیز افزایش داشته است.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد گاوداری پنج هزار راسی اردستان، تصریح کرد: این واحد صنعتی بزرگ پروار بندی گوساله‌های نر، با هدف تولید گوشت قرمز حدود ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم را در شهرستان اردستان ایجاد کرده است و هم اکنون بزرگترین واحد پرواربندی کشور محسوب می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان با اشاره به ۹۵ بازدید دوره‌ای شش ماه نخست امسال از واحد‌های قصابی و مرغ فروشی‌های شهرستان، افزود: در این بازدید‌ها حدود ۶۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید توقیف و ضبط شده است. همچنین در بازدید از رستوران‌های شهرستان ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید معدوم شده است.

راعی با بیان اینکه ۱۳هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری تب مالت تاکنون واکسینه شده اند، گفت: همچنین ۱۱۵ هزار رأس دام سبک بر علیه بیماری طاعون و ۵۳۱ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و دهیاری روستاها، طویله و اصطبل ۱۱ هزار گوسفند و بز به مساحت ۳۹۹ هزار مترمربع سم پاشی شده است.

مشکلات کشتارگاه همچنان ادامه دارد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان در خصوص مشکلات کشتارگاه دام اردستان با بیان اینکه این کشتارگاه همچنان نواقصی دارد و شهرداری‌‎های اردستان و زواره باید نسبت به رفع آن اقدام کنند، گفت: نبود ماشین حمل گوشت، قرارداد ناظر بهداشت، مشکلات اتاق پیش سرد و پساب کشتارگاه از مشکلات اساسی این واحد است.

راعی با بیان اینکه شهرداری‌ها نباید به کشتارگاه به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنند، زیرا بحث سلامت مردم و بهداشت مواد غذایی مطرح است، خاطرنشان کرد: کشتارگاه دام در شهرستان درگیر یک سری حواشی شده است و یکسری افراد نمی‌خواهند مشکلات این واحد که با سلامت مستقیم مردم در ارتباط است برطرف شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی جوجه ریزی تولید گوشت مرغ رئیس اداره دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری