Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رسول اشرف‌زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث پارک‌های پایین‌دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن انتخاب شده است و این دو پارک در استان چهارمحال‌وبختیاری وارد فاز اجرایی می‌شوند.

او افزود: توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک‌های صنعتی پایین‌دستی از سیاست‌های اصلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پترول است و هدف از این کار تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از واردات برخی محصولات و خروج ارز از کشور، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد با ارزش افزوده بالا در مناطق کمتر توسعه‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

اشتغال زایی طرح پارک پتروشیمیایی بروجن برای ۱۰ هزار و ۳۱۵ نفر

اشرف زاده اضافه کرد: برای احداث پارک صنعتی اوره رزینی با ظرفیت ۱۱۵ هزار تن در لردگان از طریق فراخوان عمومی سرمایه‌گذار بخش خصوصی انتخاب و پس از تشکیل شرکت مشارکتی فاز اجرایی احداث پارک آغاز شده است.

او اظهار داشت: پارک اوره رزینی لردگان با حدود ۴۵ واحد در شش زون با مجموعه ظرفیت ۱۱۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری حدود دو هزار میلیارد تومان احداث می‌شود که با اجرای این پارک ۱۹ محصول متنوع از جمله انواع کودشیمیایی، پلاستیک‌ها و سیستم‌های جلوگیری‌کننده آلایندگی خودرو تولید و برای دو هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که به توسعه منطقه کمک می‌کند.

اشرف زاده تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال خوبی از مشارکت در احداث این پارک پایین دستی داشتند به نحوی که سه شرکت بخش خصوصی از طریق فراخوان برای مشارکت اعلام آمادگی کردند و پس از تصویب میزان سهامداری هر کدام از آنان در هیات امنای احداث پارک پایین دستی پتروشیمیایی بروجن فعالیت‌های مقدماتی جهت ثبت شرکت و سایر اقدامات آغاز شده است.

او گفت: این پروژه با ۴۸ واحد صنعتی در شش زون و با سرمایه‌گذاری حدود چهار هزار میلیارد تومان و استفاده از ۱۰ نوع خوراک متنوع، ۶۵ محصول را تولید خواهد کرد که عمده آن‌ها وارداتی بوده و برای نخستین‌بار در کشور تولید می‌شود که از آن جمله می‌توان به تولید ورق‌های ABS، پلاستیک‌های مصنوعی، کاهش‌دهنده آلاینده‌ها Adblue، لاستیک خورو، پلی استایرن‌ها و... اشاره کرد.

اشرف زاده بیان کرد: با بهره‌برداری از این واحد برای سه هزار و ۱۳۰ نفر اشتغال مستقیم و هفت هزار و ۱۸۵ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

او افزود: مطالعات بازار، محصولات مورد نیاز کشور، فناوری در دسترس، نرخ بازگشت سرمایه بالا، خوراک در دسترس، میزان سرمایه‌گذاری، رعایت مسائل زیست محیطی و میزان آب مورد نیاز، اصولی هستند که شرکت پترول در اجرای طرح‌های خود مدنظر دارد.

اشرف زاده اضافه کرد: پترول ۹ طرح با مجموع ظرفیت ۶۵۰ هزار تن و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد که دو طرح در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین پنج پارک صنعتی پایین‌دستی با ظرفیت ۳۸۱ هزار تن و سرمایه‌گذاری حدود ده هزار میلیارد تومان در دست دارد.

منبع: بورس نیوز

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش خصوصی فاز اجرایی پتروشیمی لردگان سرمایه گذاری احداث پارک اوره رزینی پایین دستی اشرف زاده بخش خصوصی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابورگفت: این محل فرود بالگرد با همکاری شهرداری منطقه و پیگیری‌های مسئول اورژانس هوایی نیشابور احداث می شود.

سیدحمید حسینی با اشاره به این که محل فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به مصدومان وبیماران است، افزود: ساخت این محل فرود بالگرد با عتبار  ۱۰۰ میلیون تومان میسر شد.

 

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • عملیات اصلاح هندسی و احداث دوربرگردان در بلوار ارم اجرایی شد
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو