Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌ وزیر دولت نجات ملی یمن سخنانی را در خصوص تبلیغات دروغین عربستان سعودی و متحدان آن پیرامون جنگ در یمن، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در این زمینه گفت: آمریکا و عربستان سعودی در زمینه تحقق صلح در یمن جدیت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنان به تجاوز نظامی علیه مردم یمن ادامه می دهند.

این مقام ارشد یمن افزود: در عین حال، سعودی ها و آمریکایی ها به صورت مداوم از طرح های خود برای تحقق صلح در یمن سخن می گویند. مقدمه برقراری هرگونه صلح در یمن توقف تجاوز و پایان محاصره است. ما همواره برای صلح آماده بوده ایم.

پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن امروز پنجشنبه با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد: کسی که به دنبال صلح در یمن است باید تجاوز نظامی را متوقف سازد.

عبدالسلام همچنین عنوان کرد: مقدمه برقراری هرگونه صلح در یمن توقف تجاوز، لغو محاصره و خروج نیروهای بیگانه و اشغالگر از این کشور است. یمن تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و اکنون حق آزادی و استقلال خود را مطالبه می‌کند.

کد خبر 5318755 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق افغانستان فلسطین روسیه سوریه ترکیه فرانسه عربستان سعودی ایران توافق آکوس بحرین کره شمالی صلح در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاء‌های اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه