Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارندگی و کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ی دما در برخی استان‌های شمال کشور، از بارندگی شدید و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و دریای عمان درپی فعالیت طوفان حاره‌ای «شاهین» خبر داد.

صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه ‌پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری اظهار کرد: امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مهر) بارش باران در استان‌های اردبیل و گیلان و گاهی بارش ‌پراکنده در برخی مناطق مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سه‌شنبه تا جمعه (۱۳ تا ۱۶ مهر) در اردبیل و سواحل خزر بارش باران و روند کاهش دما حدود ۳ تا ۷ درجه ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین  رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت تا آخر هفته جاری در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در برخی ساعات مورد انتظار است.

به گفته ضیاییان، دریای خزر امروز (۱۱ مهر) مواج است و از سه‌شنبه (۱۳ مهر) تا آخر هفته جاری نیز مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن بیان اینکه طی دو روز آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان در برخی ساعت وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: با ورود سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به دریای عمان و تاثیر آن در جنوب شرق کشور، امروز (۱۱ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و دریای عمان بارندگی شدید و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز طی این مدت مواج و این شرایط منجربه صدور هشدار قرمز در این نواحی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مهر) صاف، همراه با غبار صبحگاهی و در بعدازظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۳ مهر) نیز صاف، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۱۵ و ۱۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند./ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیش بینی می شود درجه سانتیگراد وزش باد شدید دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوا در همدان

محمدحسن باقری شکیب گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان تا اواسط هفته آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

او گفت: در ساعت بعدازظهر سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به طور کلی تا اواسط هفته آینده از فعالیت سامانه بارشی خبری نیست و آسمان استان تا آن زمان پایدار پیش بینی می‌شود.

باقری شکیب گفت: اسدآباد و فامنین با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار، همدان و گل‌تپه با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

او گفت: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • ترنم باران، همچنان در کرمان گوش نواز است
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • کاهش دمای هوا در استان