Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@00:25:20 GMT

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال توسط نوجوان ۱۷ ساله

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۷۸۵۹

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال توسط نوجوان ۱۷ ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی‌کسانی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی ارز دیجیتال معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تحت عنوان سیگنال دهی و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم با راه‌اندازی کانال آموزشی در شبکه اجتماعی تلگرام و واتس‌اپ در زمینه مشاوره در خریدوفروش ارز دیجیتال فعال و اقدام به فریب قربانیان خود و دریافت ارز دیجیتال کرده است.

سرهنگ کسانی تصریح کرد: متهم جهت پنهان کردن ردپای خود مبالغ دریافتی را به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کرده و هیچ سرنخی برای شناسایی باقی نگذاشته بود اما کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و علمی و جمع‌آوری ادله دیجیتال متهم که هفده سال سن داشت را در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت موضوع تیمی متخصص از کارشناسان به استان موردنظر اعزام و متهم را با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و ادله جرم را ضبط گردد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند اعتماد به افرادی که از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا شده و هیچ شناختی نسبت به ایشان ندارند اشتباه بوده و در بسیاری از مواقع به کلاهبرداری منجر می‌شود همچنین باید از معامله با ارزه‌ای دیجیتال با توجه به پیچیدگی رسیدگی و تمایل کلاهبرداران به استفاده از آن اجتناب کنند.

انتهای پیام/پ
 

منبع: فارس

کلیدواژه: پلیس فتا کرمانشاه دستگیری ارز رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ارز دیجیتال کلاهبردار نوجوان استان های شمالی ارز دیجیتال پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط از کوه نوجوان ۱۶ ساله را به کام مرگ کشاند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: یک نوجوان ۱۶ ساله براثر سقوط در کوه‌های منطقه روستای جوینان قمصر جان باخت.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی محتشمیان افزود: ساعت ۲۱:۰۶ شب گذشته ۱۴ اردیبهشت در پی تماس به سازمان آتش نشانی مبنی بر مفقود شدن نوجوانی در کوه های منطقه جوینان قمصر ۲ تیم از این سازمان به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد:متاسفانه در عملیات جستجوی پنج ساعته تیم‌های امدادی، جسد بی جان نوجوان پیدا شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد:ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز بود که تیم های امدادی آتش نشانی و جمعیت هلال احمر در حال گشت زنی در ارتفاعات پایین کوه منطقه جوینان قمصر، فرد را پیدا می کنند ، شواهد نشان از این داشته که به علت سقوط از ارتفاع کوه فوت کرده است‌

محتشمیان گفت:با توجه به اینکه کوهنوردی شرایط و تجهیزات خاص خود را دارد ، شهروندان هرگز بدون تجهیزات مناسب، همسفر ورزیده یا مربی و راهنما اقدام به صعود از ارتفاع نکنند و به نحوی برنامه ریزی کنند که ساعتی قبل از غروب خورشید به پای کوه رسیده باشند.

شهر قمصر با سه هزار و ۸۷۷ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سقوط از کوه نوجوان ۱۶ ساله را به کام مرگ کشاند
  • فوت نوجوان ۱۶ ساله کاشانی براثر سقوط درکوه
  • پس از یسنا این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد!
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان