Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:30:46 GMT

شهردار مشهد: خدمت به زائران امام رضا (ع) افتخار است

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۸۰۴۵

شهردار مشهد: خدمت به زائران امام رضا (ع) افتخار است

سیدعبدالله ارجایی روز یکشنبه در آیین “اذن خدمت خادمان شهری" افزود: هر کسی که در مشهد حضور دارد، خادم، زائر یا مجاور است. مفهوم همسایگی بسیار مترقی تر از شهروندی است. همسایگی مفهومی عمیق، بزرگ و پرمحتوا دارد. 

وی خاطرنشان کرد: مشهد متعلق به امام معصوم و حجت خدا است و باید به گونه ای مدیریت شود که درخور و شایسته تسری صفات امام به این شهر باشد، اینکه خداوند این توفیق را داده که در این دنیا همجوار مضجع منور امام مهربانی ها باشیم، خود یک فضیلت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشهد اضافه کرد: خادم بودن به دربان و کفشدار بودن نیست، بلکه هرکس به زائر و مجاور امام هشتم خدمت کند، خادم است و توسعه مفهوم خدمت به بیرون حرم امری بدیهی و مسلم است.

ارجایی گفت: کسبه، پاکبان‌ها و تمام کسانی که به روش های مختلف خدمت می کنند، همه باید لباس خدمت نه بر تن بلکه بر ذهن و روح داشته باشند.

در آیین اذن خدمت خادمان شهری، جمعی از نیروهای شهرداری مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگی و خدمات شهری، برای خدمت رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر و گرفتن اذن خدمت از امام هشتم (ع) مسیر میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی را پیمودند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد زائران ایرانی امام رضا ماه صفر زیارت شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد زائران ایرانی شهرداری مشهد مشهد زائران ایرانی امام رضا ماه صفر زیارت شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

محمدهادی محمدی معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند

او افزود: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد ادامه داد: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

محمدی مقدم بیان کرد: همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی (ع)، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

او تصریح کرد: این میزان اوراق برای اولین بار در مشهد منتشر شد و رکورد خوبی محسوب می‌شود، زیرا سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و سال ما قبل آن در حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان انتشار داده شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اوراق جذب شده که در ساخت و احداث خطوط ریلی قطار شهری و نیز ساماندهی بافت‌های فرسوده، وکیل آباد، عامل و ثامن هزینه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم