Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص آمار بیکاری استان گفت : با اعلام مرکز ملی آمار ایران و بر اساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 1400؛ نرخ بیکاری استان البرز با میزان 9.1 درصد برای نخستین بار تک رقمی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز، حسین فلاح نژاد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان البرز در مقایسه با مدت مشابه در سال 1399 به میزان 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد کاهش داشته است و در تابستان سال جاری به 9.1 درصد یعنی کمتر از متوسط کشوری و به زیر 10 درصد رسیده است .
وی افزود: اشتغال وبیکاری از جمله موضوعات اساسی اقتصاد هر کشوری است به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری بعنوان یک از شاخص های توسعه یافتگی جوامع تلقی می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به میزان مشارکت اقتصادی استان بر اساس آمار اعلام شده ادامه داد : نرخ مشارکت اقتصادی استان البرز در همین مدت 39.7 بوده است در حالی که بر اساس آمار اعلام شده توسط مرکز آمار ایران نرخ بیکاری و مشارکت کل کشور در تابستان 1400 به ترتیب به میزان 9.6 و 41.1 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: به رغم آن که شیوع کرونا به حوزه های مختلف در استان آسیب زیادی زده است اما نرخ بیکاری در استان با همراهی بخش های مختلف و تلاش های صورت گرفته کاهش یافته و کمتر از میانگین کشوری شده است و امیدواریم با برنامه ها و سیاست گذاری های جدید در اشتغال کشور و استان و استفاده از ظرفیت های بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی البرز این روند کاهشی را همچنان شاهد باشیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
11 مهر 1400 11:09
اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز |
کد خبر : 246,298
اجتماعی
کلیدواژه ها: تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان البرز برای نخستین بار,اشتغال,مرکز ملی آمار ایران,طرح آمارگیری نیروی کار
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نرخ بیکاری استان البرز استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، غریوی گفت: سال گذشته در جلسات شورای عالی کار تصمیمی در خصوص افزایش حق مسکن گرفته نشد و در حال حاضر بنایی در این باره وجود ندارد. با موافقت نمایندگان کارگری و کارفرما قرار شد به جای افزایش حق مسکن حداقل دستمزد و مزایای دیگر افزایش پیدا کند. پیشنهاد حق مسکن ابتدا باید توسط اعضای شورای عالی کار مطرح و پس از این در هیات وزیران به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 849334 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی قیمت مسکن و زمین خبر مهم مسکن

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند