Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای اخیر میزان تست‌های مثبت PCR و رپید کاهشی 30 تا 40 درصدی داشته است و موارد مثبت PCR از 60 درصد به 20 درصد و موارد مثبت رپید از 40 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم ،موج پنجم بحران کرونا کنترل شده، اما این مهم به معنای پایان بحران نیست و نباید وضعیت را عادی پنداشت تا گرفتار موج ششم بحران کرونا نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه 2500 مراجعه‌کننده به مراکز منتخب کرونا داریم و گرچه این عدد به یک سوم روزهای اوج که بیش از 7500 نفر بود رسیده، اما هنوز با عدد هزار نفری که قبل از موج پنجم داشتیم هنوز فاصله زیادی داریم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تنها راه کنترل بیماری کووید 19 گسترش واکسیناسیون کرونا است، خاطرنشان کرد: در بحث تأمین واکسن نگرانی‌ نداریم و تنها دغدغه ‌مان در خصوص مراجعه مردم بوده و از تمامی افراد واجد شرایط واکسیناسیون می‌خواهیم تا بدون توجه به یک واکسن خاص به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند و بدانند که بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است.

دکتر درخشان تصریح کرد: میانگین تست‌های PCR مثبت از 60 درصد به 20 درصد رسیده و امیدواریم که این روند کاهشی همچنان تداوم یابد و در بخش رپید تست‌ها هم که 40 درصد مثبت را داشتیم، اکنون شاهد کاهش این عدد به 10 درصد هستیم.

وی با ذکر این نکته که مردم نباید به شایعات و تبلیغات ضدواکسن در فضای مجازی اهمیت دهند، تأکید کرد: معتقدیم کسی که واکسن نزند حق‌الناس را رعایت نکرده و اطمینان واکسن‌های مصرفی به حدی بوده که هر دریافت‌کننده مشوق حداقل 10 نفر دیگر شده است و این مهم نشان از سلامت واکسن‌های مصرفی دارد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مراجعات بی‌دلیل در مواردی همچون تست کرونا کاهش یافته، اما همچنان هست و همانگونه که مکرر اعلام شده هیچ نیازی به انجام تست کرونا قبل از دریافت واکسن کرونا نیست و اگر فرد علامتی نداشته باشد و یا در 10 روز اخیر با بیمار کرونایی در ارتباط نبوده مراجعه‌اش به مراکز واکسیناسیون کرونا بلامانع است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تست کرونا تست مثبت 40 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی