Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@20:25:31 GMT

تدوین سند تحول نظام توزیع کالا در ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۷۸۱۷۹

تدوین سند تحول نظام توزیع کالا در ایران

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی بخش توزیع را یکی از حلقه‌های مفقوده در اقتصاد کشور دانست و گفت: در این راستا طرح مطالعاتی اجرایی با هدف بهبود نظام توزیع در اقتصاد ایران توسط این موسسه به انجام رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احمد تشکینی عنوان کرد: بخش توزیع یکی از حلقه‌های مفقوده و مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است که نه تنها به لحاظ کارکرد اقتصادی و تاثیر بر سایر بخش‌های اقتصادی، بلکه بواسطه سهم بالا از تولید ناخالص داخلی نیز از جایگاه استراتژیک برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا طرح مطالعاتی اجرایی با هدف بهبود نظام توزیع در اقتصاد ایران توسط این موسسه به انجام رسیده است.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی اضافه کرد: این مطالعه کاربردی-اجرایی ابعاد وسیعی دارد که سرفصل‌های آن شامل واقعیاتی از بخش توزیع ایران، بررسی ابعاد نظری سیاستگزاری در نظام توزیع، بررسی وضعیت حاکم بر سازماندهی و مدیریت بخش توزیع، بررسی وضعیت حاکم بر زیرساخت‌های پشتیبان بخش توزیع، تحولات ساختار توزیع در ایران، تجربه کشور‌های منتخب در مدیریت نظام توزیع، شناسایی مسایل استراتژیک بخش توزیع در ایران، تحلیل شکاف حرکت از وضع موجود به مطلوب در بخش توزیع، تعیین مسیر تحول اهداف و راهبرد‌ها و معرفی بسته-های سیاستی می‌باشد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی‌اجرایی مذکور در نهایت به تدوین سندی با عنوان «سند جامع نظام توزیع کالا در ایران» شده است که به موضوعات متنوع و وسیع حوزه توزیع پرداخته شده است.

تشکینی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه جدی به بهبود و ارتقای نظام توزیع کشور است که در این راستا با مبنا قرار گرفتن مطالعه انجام شده در این موسسه، برنامه‌های عملیاتی و مشخصی ذیل این موضوع تعریف شده است.

منبع: شاتا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژوهش های بازرگانی توزیع نظام توزیع بخش توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی با طرح تحول نظام آموزشی رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در گردهمایی معلمان تیران کرون اظهار کرد: نظام آموزشی در شرایط فعلی پاسخگوی نیازهای جامعه و نسل جدید نیست و باید در این ساختار تحول ایجاد شود.

وی افزود: ترکیب درسی و فصل‌های کتب آموزشی برای نیازهای فردی و اجتماعی جامعه کارآمدی نداشته و کودک و نوجوان درس زندگی نمی‌آموزند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مباحث علمی و تجربی نیازهای جامعه را برطرف نکرده و نگرانی‌های اعتقادی و مهارتی به دلیل عدم ارائه مطالب مهارت‌های زندگی در جامعه ایجاد شده است.

ابوترابی ادامه داد: در طرح پیشنهادی تحول در نظام آموزشی کشور موضوعات اعتقادی و مهارت‌آموزی در اولویت قرار می‌گیرد تا دانش‌آموزان در مدت ۱۲ سال مدرسه اعتقادات خود را تقویت کرده و مهارت‌های زندگی را می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با تمرکز بر دو محور اعتقادات و مهارت‌های علمی به زندگی زندگی افراد کمک شده و در آینده می‌توانند در زندگی فردی و اجتماعی خود استفاده کند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد تا پس از بررسی در کمسیون‌های تخصصی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسی نهایی و تصویر بشود.

ابوترابی یادآور شد: کارشناسان و افراد متخصص در این حوزه همکاری خوبی داشته و سعی شده تا این طرح قوی و با سطح بالا عرضه شود.

وی با اشاره به مشارکت مردم در تأمین نیازهای آموزش و پرورش گفت: خیرین در مدرسه‌سازی و تأمین هزینه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند که بدون همکاری آنان دولت قادر به رفع نیاز آموزشی نبود. تداوم همکاری‌ها باعث می‌شود تا تجهیزات مورد نیاز مدارس هم تأمین شود.

کد خبر 751245

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم